Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - studený motor škubání

Od: tesnost* odpovědí: 9 změna:

Ahoj, mám jedničkovou felicii 1.3 jednobod. a po nastartování studeného motoru cítim pod sebou takové rázy, není to moc hlučné a přijde mi jakoby ten motor na vteřinu vynechal, ale spíše je cítit to škubnutí, dělá to jen za studena, mě jako laikovy to příjde jakoby ten benzín vybuchoval někde ve výfuku a ne ve válci. Dělá to jen při stání za jízdy to je v pohodě. Díky

doplněno 25.05.14 00:25:

Ještě jsem nedodal, že za studena, když se sešlápne plyn třeba jen lehce tak to má tendenci chcípat.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cobrak*
hodnocení

0x

Můžete mít vytahaný řetěz, dky jste dělal rozvody? Kolik má auto najeto? To, že to dělá jen za studena, nemusí být směrodatné, může to být jen náhoda, že Vám to ještě za studena neudělalo nebo jste si toho jen při delší jízdě nevšiml. Také by to mohl dělat filtr palivový...

doplněno 23.05.14 22:47:

Tak to by Vám řetěz přeskakovat neměl... Můžou být špatné zapalovací kabely nebo může být jeden třeba uvolněň a na svíčce se trochu pohybuje a tím Vám vypadává jeden válec na malinkou chvilku. Zkuste zítra zkontrolovat startovací kabely a napište.

tesnost*
hodnocení

Má najeto 70 000, na výměnu rozvod. řetězu a pal filtru jsem už objednaný v servisu a ten pal. filtr co tu nyní je je rok starý.

gumidek*

Svíčky?

Je potřeba mít správné a nejlépe nové. Pokud je motor špatný a trochu žere vodu nebo olej, že to skoro není znát, tak ty svíčky odejdou dříve. Měňte každé 2 roky a nejlepší Brisky jednoeletrodové.

Filtry kupujte MANN (není to o luxusu, ale o spolehlivosti a že Vás to auto nikde nenechá).

Víčko rozdělovače a palec se časem ojiskří. Buď jemný smirek, pokud to není do hloubky, ale jen povrchově a nebo nejlépe nové. Kupujte se značkou HM (Hannhart Morkovice). Je to origo a slouží stejně dlouho jako prvovýroba. Opět spolehlivé.

Možná i kabely Tesla Blatná neuškodí.

doplněno 24.05.14 01:25:


A je jedno, že je to felda nebo favorit. Pořád je to motor, který si zaslouží péči a zvláště, pokud se na auto spoléhá nebo se zapomínají výměny oleje. Pak to na filtrech stojí...ta životnost a budoucí spotřeba olejů a paliva při opotřebení motoru

tesnost*
hodnocení

mě se víčko rozdělovače otáčí zhruba o jeden až dva milimetry, to nevadí?

gumidek*

víčko musí pevně stát a nesmí se protáčet. Vůle na palci jsou vždy nežádoucí a zvětšují se postupně s řetězem, takže se vše řeší po trase k vačce a klice.

Mann filtry jsou dokonce pro některá auta prvovýrobní. Je to dáno kvalitou zpracování.

Třeba já přešel na 10W40 a jako první náplň jsem měl jako proplachovací, takže normál 10W40 z levnějších a šmejd VIKA filtr, když jsem si řekl, že to stejně za 1000km vyleju a dám konečnou náplň Shellu a MANN. Po 200km jsem měl hrozné studené starty, že to vždy zabrmlalo a pozdě zhasínala kontrolka oleje. Holt mejd filtr, který měl odfláknutě vyrobenou zpětnou klapku a tak jsem nejprve plnil filtr a až pak to teklo do motoru do kanálů.

tesnost*
hodnocení

Ty filtry Mann jsou lepší než originály?

tesnost*
hodnocení

ty kabely zkontroluji proměřením odporu?

doplněno 23.05.14 22:52:

ale když by to byli ty kabely tak by to dělalo i za tepla, když stojím s ohřátým motorem tak je to v pohodě

gumidek*

Nejen měřením. Na koncovku zvenku přiložte šroubovák a dotkněte se s ním o hlavu motoru. Pokud přeskakuje jiskra, je proražený a už neizoluje, přitom naměřený odpor může být OK.

Připomínám svíčky. Pokud je i třeba špatný odtrh a je větší o 0,1mm, tak zapalovací trafo nedokáže ten nasycený náboj dobře přenést a zničí se po čase na proražení a mezizávitový zkrat. Stejně tak to může způsobit víčko, palec či kabely.

doplněno 23.05.14 22:59:

Pokud máte svíčky Brisk nebo PAL, tak jsou na koních šroubovací redukce a pokud je uvolněná, tak to nemusí mít dobrý kontakt a třeba za studena vynechává. Pak se zasere svíčka a dlouho jí trvá, než se očistí a zda se vůbec očistí a není už moc zanesená karbonem.

gumidek*

stačí mírná vlhkost. změnou teplot třeba v zimě dochází k orosení. Já bych až tak nepátral proč, když kabely stojí do 300kč a kvalitní zapalování snižuje emise,spotřebu a zvyšuje výkon a spolehlivost auta...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]