Poradit s vyberem auta

Od: Datum: 22.05.14 20:10 odpovědí: 11 změna: 23.05.14 09:25

Zdravim

(paaani, poprve pisu tady na teto strance, i kdyz uz tu mam prectene tisice prispevku ;D no k veci)

Chtel bych poradit s vyberem noveho auta do rodiny. Nyni mam 15 let starou Felicii 1.3 MPI, ktera sotva jede a jelikoz jsem v nejlepsim veku (21 :) ) tak je na case koupit noveho "potomka" na ctyrech kolech.

V podstate mam vybran jen model auta vybava: Skoda Fabia II Combi no a zde je kamen urazu... jaky motor, benzin nebo naftu atd... nejdriv jsem byl rozhodnut pro 1.2 HTP ale nakonec jsem od toho odstoupil (ani nwm proc), potom je ta 1.4 16V prej hodne zere... samozrejme vsechny 4 el. okna parkovaci system (neni nutnost)

jo a abych nezapomnel moje trasy jsou nasledujici: POUZE mesto, 10km RANO do prace a 10km zpet, auto by bylo jenom jezdeni po meste, maximalne 2x za rok dalkova cesta

na forech ctu, ze diesel je blbost pro me, ale znamy nejsou tak skepticti a kdyz se nebude tolik vytacet motor, pravidelne menit olej a jednou za par dni projet auto na dalnici kvuli turbu, ze by to bylo super... vase navrhy? :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.05.14 20:28
avatar

Jedině benzín.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.14 20:32
avatar

Benzín a řešit spotřebu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.14 20:39
avatar

Pěkný den, je to docela složité, pro ještě hloubejší rady, by bylo potřeba o něco více informací. Ale Váš směr k benzínu je určitě dobrý a správný, na tohle se Vám určitě nafta nevyplatí...šel bych určitě do benzínu s tím, že bych si stanovil maximální akceptovatelnou spotřebu, a dle ní se dá potom vybírat model, značka a motorizace...

Pokud budete chtít nějakou hloubější radu, napište zde na Vás email a hodím Vám pár tipů či doporučení

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.14 20:47
avatar
Radim tu 1,4 nebo 1,6. V poslednim pripade 1,2 co nejnovejsi, ty jsou jiz vychytane a do mesta pohoda. Samozrejme dalnice se jiz trapi a zere. Zkuste popremyslet nad tsi tez co nejnovejsi, ty jsou take vychytane. Nad fabcou do mesta neni co zkazit.
doplněno 22.05.14 20:49: Nad naftou ani nepremyslej
Ohodnoceno: 0x
 
Od: koudy133
Datum: 22.05.14 20:47

Tak proc mi znamy, mechanici a servis mani rikaji, kdyz se nebude prohanet extremne studeny diesel, ze na kratkych trasach nevadi... jen je s tim treba zachazet...

zrovna jim bych veril

Datum: 22.05.14 22:50
avatar

to nevím proč vám to říkají, ale něco jiného je ukazatel teploty chladící kapaliny a něco jiného je prohřátý motor, katalyzátor, filtr pevných částic. Podle mě to v zimě neohřejete a pokud koupíte auto s FP částic, tak ten to nepřežije. Aby se sám jakýmsi způsobem udržoval v provozuschopném stavu, musí se ohřívat na 600 stupnu. 20 km denně a ještě tomu nadvakrát je málo.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.05.14 08:36
avatar

A to ti servismani, mechanici a známí nevědí, že diesel začíná pracovat správně až od cca 10 až 15km, do té doby se studený diesel pohybuje se spotřebou klidně na úrovni benzínu! Navíc jak zde bylo zmíněno, filtr pevných částic asi taky nebude moc nadšen z městkého provozu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.14 21:12
avatar

No, nejsem žádnej odpůrce dieslů, ale myslím si, že kupovat si diesl do města, když s ním najedete 10km ráno a 10km večer, je prostě hloupost. CO byste s tím získal? Že budete mít o něco lepší spotřebu? Ano, ale to, co ušetříte, vrazíte záhy do motoru, který Vám bude pracovat studený a nezahřátý a kor v zimě. Pokud jezdítě jen po městě, tak je ideální nějaké malé a hbité auto, které si nebere extra moc. Asi bych šel být Vámi do koncernu, ale to je jen můj názor. Pokud nechcete feldu, tak bych šel do Octavie. Pokud chcete jedničkovou, tak bych šel do 1.6ky ve výkonu 74kw. Do města ideál, je to prostorný, jede to i rychleji, když se na to šlape a když náhodou pojedete na delší cestu, budete rád, že to má velkej kufr. Tu Fabii 1.2HTP bych nechtěl, ale známý (mechanik!) jí má a nezdí s ní jen po městě převážně a má na tachometru 600 000 a nic jí není a nemůže si jí vynachvílit. Je to všechno hodně o úhlu pohledu a zkušenostech, ale myslím si, že většina lidí Vám, stejně jako já, doporučí koncernové auto, protože proti ostatním značkám mají levný servis a díly. Chytněte si nějakou pěknou Oktávku a budete spokojen.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jinx®
Datum: 23.05.14 07:24
avatar

O1 1,6 74kw do mesta? Na 10km? Ved to zere aj travu pri ceste.A pri tychto 10 km do mesta zozere aj obrubnik.Okrem toho je to tazka velka opacha ktora riesi vysoku spotrebu len preto,lebo ma problem s vlastnou vahou a v kombinacii so zravym MPi. Neda sa s tym poriadne parkovat je tam maly vyhlad.Tazatel sa pytal na auto do mesta,nie na presuny rychlokvasenych manazerov v 90 rokoch.To auto jedine v kombinacii s LPG.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.14 21:51
avatar

za 10km se ti skoro ani neohreje motor a kdyz uz jo tak to bude vypinat, rodine se moc libit nebude , ze to nebude topit. A to se mu libit nebude , ani tobe na spotrebe , ani penezence v servise. Jinak proc jezdit porad opatrne s motorem? Kdyz muzete mit benzin jiz ohraty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.05.14 09:25
avatar
Léta jsem jezdil s dieslem do práce 1.6 km tam, 1.6 km zpátky. Ze se neohřál mi nevadilo, hmed jsem vystupoval. Poslední diesel má i filtr pevných částic a je spolehlivý. Ten uz topí po jednom kilometru.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.