Chcípá motor - jak aspoň dojet do servisu :)

Od: Datum: 21.05.14 12:58 odpovědí: 10 změna: 22.05.14 14:41

zdravím, mám dotaz.

mám starou oktávku (r.v. 2000), diesel. včera jsem chtěl večer přeparkovat, normálně jsem nastartoval, ale po puštění klíčku motor tak během dvou vteřin chcípnul. zkoušel jsem to několikrát, normálně to nastartuje, ale pak to vždycky během chviličky zdechne. nepomohlo ani přidat plyn. baterka se zdá bát v pořádku (je nová, světla svítí apod.).
do aut nedělám, budu vděčný za jakýkoliv tip čím by to mohlo být a jak to případně "obicyklova" abych s tím aspoň dojel do servisu.
díky :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: dexxŽ
Datum: 21.05.14 13:27
avatar

Tohle vypadá, že padá nafta, koukněte na hadice a filtr jestli vše těsní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jakublinhart1*
Datum: 21.05.14 13:38

mohl by to byt imobilizér nemᚠdva kliče?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.14 14:47
avatar

Pokud imo ,tak by ani nenatočil!

doplněno 21.05.14 20:49:

tak sry neznám okty!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.14 14:52
avatar

koncernvý immobilizér je právě tak dělán,nastartuješ a než člověk stihne dát ruku z klíčků na řadičku,tak motor vypne(přeruší přívod paliva)...podle popisu je to přesně takové chování...čili zkusit bud klíč č.2 nebo přivést šikovného človíčka s min.SuperVagem a ten na místě celý "slavný" immobilizér vyřadí,a už se vám takovýhle problém nikdy nestane(ročně se jen v ČR ztratí x tisíc Škodovek,čili pro zloděje stejně není nějaký immobilizér žádnou překážkou)...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.14 15:00
avatar
Ano, vypadá to na imobilizer.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.14 17:07
avatar

Na 99% immobilizer, tedy cívka u spínačky. Ta se nejvíc kazí. Pak ještě klíče, že by ti upadly a rozsypalo se ten černý plast.

A je to tak ja výše popsáno, nastartuješ a teprve pak vyšle řídící jednotka signál do tý civky. Pokud jsou v dosahu správné klíče, tak ty "odpoví" a když správně, motor zůstává v chodu. Pokud je odpoveď špatná nebo žádná, motor je zastaven, jako neoprávněný start.

Jedině výměna, opravit to nejde.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.14 17:40

díky všem za rady, zkusím to nějak pořešit a dám vědět :)

Datum: 21.05.14 20:56
avatar

a nebo zlobí relé 109 načíst vagem a uvidíš

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.14 11:49

tak jsem na to mrknul do manuálu a vyzkoušel, vypadá to na ten imobilizér.

mám dva klíčky, ale nefunguje ani jeden. v manuálu jsems e dočetl, že to jde obejít nějakým kódem, kterej bych měl mít, ale nemám. nikoho se SuperVagem neznám. předpokládám, že nezbývá, než se nechat do servisu odtáhnout. nebo jak je to složitá oprava, nezvládl by to mechanik třeba na místě? :)

Datum: 22.05.14 14:41
avatar

Nic moc složitýho to není, odkrytovat spínačku, vy měnit cívku, ale nevím, jestli stejně nebudete potřebovat auto napíchnout na počítač. Kdybyste to odtáhl do servisu (nemusí to být nutně značkový, ale takový, kde znají a umí), už jste mohl nějakou dobu jezdit. Teď jen ztrácíte čas a možná i peníze, pokud je vaše auto zdrojem obživy.

doplněno 22.05.14 14:45:

jedná se pravděpodobně o výměnu tohoto dílu

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.