Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojeni mlhovek do serie?-vyznam pojistek?

Od: martinxx1 odpovědí: 13 změna:

Dobry den,mam Seat ibiza 1.4i 44kw 1997

dnes jsem chtel vymenit nesvitici zarovku v zadni prave mlhovce,ale jak jsem sundal objimku se zarovkama tak jsem zjistil ze tam zarovka chybi a je jeste zality otvor pro zarovku ve svetle,svetlo je asi nove a navic na kabelu k zarovkam chybi jeden kontakt skoro u prostred takze asi i vodic,to znamena ze kdyz dam do bjimky zarovku tak nesviti,v leve sviti nova zarovka o hodne slabeji nez puvodni.

Tak se chci zeptat jestli je mozne pretahnout kablik z leveho svetla do praveho a propojit mlhovky jako do serie ze by ta prava mlhovka tahala proud z leve

popripade jak jinak to opravit a jestli je to nutne kdyz ve velkem technicaku mlhovky zapsane nemam

predem diky za rady

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

2x

pokud tam pravé zadní mlhové světlo nebylo z výroby, tak bych nelaboroval, a levé nesvítí jako to předtím z nějaké příčiny...dejte tam žárovku která je tam předepsána výrobcem a musí svítí, jinak je chyba v elektroinstalaci, kontakty, kostra atd...

doplněno 17.11.12 14:34:

najděte si na google předpis EHK 43, odkýe vás to na stránky eurolex, kde předpid lze stáhnout, uvádí se tam že zadní mlhové světlo je 1 nebo dvě, včetně popisu jejich zapojení a signalizace, pokud je světelná soustava výrobcem schválena s jedním zadním mlhovým světlem, je to v pořádku

tr

Zdravím, většina starších vozů měla zadní mlhovku jen na levé straně, i když tam byla příprava na obě strany. Dle zákona stačí mlhovka vlevo, jinak pokud tam nejsou kabely, tak pokud tomu nerozumíte, tak žárovku v pravém nepřipojujte, neí důvod k zásahu Rada zní pokud to funguje takto již od výroby, tak nezkoumat proč a žárovky dávat ty co byly a občas očistit kontakty od oxidace a lehce namazat vazelinou či WD sprejem, kontaktolem atd.

 

nu*
hodnocení

1x

samozřemě by to šlo pararelně, jeden pól na kostru a druhý natáhnou z té levé, to by bylo nejjednodušší

 

buss
hodnocení

0x

Jistě že by to šlo napájet z té mlhovky, ale proč do série? To budou dvě žávky po 6 V?

 

gumidek*
hodnocení

0x

Patří tam vždy žárovka o výkonu 12V/21W.

doplněno 17.11.12 23:15:

Když bych to vzal u sebe, tak mám dvě zadní mlhovky na jedné pojistce 7,5A a vpohodě to unáší 22 let ;). Vodiče jsou průřezu 1,5mm. Takže bezproblémů bych to zapojil paraelně, pokud máte takové vodiče (1,5) a pojistku 5A - 10A.

Jinak mlhová světla zadní se do techničáku nezapisují. Jsou u všech aut povinná.

Přední mlhová světla se také nezapisují a povinná nejsou, ale hodí se.

doplněno 17.11.12 23:51:

Klidně si natáhni i tu kostru. Když budou dvě, tak se sníží riziko poruch s ní a zvýší se spolehlivost ;)

martinxx1
hodnocení

Ok diky,myslel jsem pararelne,tak to asi udelam,a nepretizim tim treba pojistku?a co na STK kdyz mlhovky nemam zapsane v technicaku?

buss

Bože člověče, přečti si pořádně TP, je tam kolonka na mlhovky? a hlavně zákon říká co?

martinxx1
hodnocení

ok diky tak to tedy vytahnu s tuho leveho svetla,staci tedy jeden drat ze?protoze kostra uz je...

martinxx1
hodnocení

a jeste se chci zeptat,kde najdu na co jaka pojistka je?

třeba v knize jak na to nebo se poptej v nákým seat klubu

martinxx1
hodnocení

knihu prave nemam tak se zeptam na nejakem foru,diky

uloz.to/... tady si to stáhni *hej*

martinxx1
hodnocení

no prave tohle uz jsem stahoval a zrovna u pojistek je to necitelny:(

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]