Odvzdušnění brzdy na moto vs povolené víčko

Od: Datum: 19.05.14 15:04 odpovědí: 5 změna: 20.05.14 09:00
avatar
Ahoj.
Přemýšlím nad tímto: pokud se chcete zbavit mikrobublinek v brzdové soustavě, nechejte zmacknutou brzdu celou noc a pootevrete nádobku s brzdovou kapalinou. Bublinky uniknou nahoru.
Proč mám povolit to víčko? Je to nutné? To se mi zas přes noc naváže do kapaliny voda, ne?
Diky

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.05.14 18:30
avatar

To víčko by mi ani tak moc nevadilo. Kapalina za noc nepohltí v podstatě nic, ale co je to kravinu nechat zmáčknutou brzdu celou noc? K čemu to jako má pomoct, copak zmáčknutím brzdy se někde otevřou nějaký cesty pro bubliny?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 19.05.14 22:03

Zdravím, je to blbost už z principu hydraulické brzdy a hydrauliky vůbec. Jakmile zabrzdíte, tak píst stlačí to co má před sebou a uzavře systémovou cestu. Ať jsou v potrubí bublinky nebo ne, nic při správné činnosti nemůže uniknout a to ani po delší době. Leda by praskla hadice. Pokud by to takto fungovalo, tak by v servisech prodělali na výměně brzd. komponent, protože odvzdušnění je to, co se doma vetšinou moc nepovede.

Jediná cesta k zaručeně odvzdušněnému systému je tzv. "vyšlapat" po tom, co přestali jít bublinky alespoň ještě třetinu náplně systému, kdyby se náhodou bublinka někde zapomněla. U moto pokud lze, tak použít klidně i kapalinu s vyšší odolností proti parním bublinám - např. DOT 5.1 (pozor, nutno zkontrolovat kompatibilitu náplně!)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.14 05:36
avatar
Diky, přišlo mi to divné. Zkusím později dohledat ten článek, že si nevymyslim *smich* na mobilu se mi nechce
Od: hop®
Datum: 19.05.14 22:16
avatar

Podle mne kompletně krávovina. Bublinky jdou nahoru i bez pootevřené nádobky. Navíc stisknutím brzdy část bublinek uvězníme v brzdovém systému za (pod) brzdovým pístem. Kdo Ti to poradil? ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 20.05.14 09:00
avatar

Přemýšlím, jaké mikrobublinky máte na mysli? Brzda může být samozřejmě zavzdušněná, pozná se to na kroku brzdové páky. Motocyklové brzdy jsou obecně konstruované tak, aby vzduch měl možnost stoupat nahoru a při každém zmáčknutí brzdy nepatrně odfoukne do brzdové nádobky a je při puštění brzdové páčky nahrazen kapalinou. Pokud se rychlejí páčkou pumpuje, tak se vzduch jakoby pístkem pumpy nakarbuje a odfukuje do nádobky ve formě malých bublinek. Nějaké utažení páčky je k ničemu. Spíše natočení řidítek tak, aby byla odpouštěcí dirka v pumpě nahoře, aby vzduch lépe unikal a potom chvíli trpělivě pumpovat. Pokud není velký krok páčky, je zbytečné něco řešit. Spíše, aby byla čerstvá brzdová kapalina a slušné destičky.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.