Poškrábané auto - zaplatit z havarijka?

Od: Datum: 17.05.14 15:30 odpovědí: 7 změna: 18.05.14 10:40

Dobrý den. Pár dní poté, co jsem si asi před půl rokem koupila nové auto, mi ho na parkovišti někdo odřel. Nechala jsem to opravit v autorizovaném servisu a zaplatila z havarijního pojištění. Vzhledem k tomu, že jsem nechytila viníka, pojišťovna mi od příštího roku sníží bonus, který teď mám 50%, o 15%. Včera mi někdo na parkovišti u supermarketu při otevírání dveří promáčknul a odřel dveře u spolujezdce, viník samozřejmě opět ujel. Pokud to nechám udělat opět přes pojišťovnu, sníží mi bonus o dalších 15%, tzn. dohromady už o 30%. Místo cca 6700 Kč bych už tak ročně platila havarijko + povinné ručení skoro 11 000 Kč. Zpátky na původní výši pojistky bych se dostala až za 6 let (pokud bych tedy měla bezeškodní průběh), protože bonus se zpátky zvyšuje o 5% za každý bezeškodní rok. Nechali byste to i tak opravit v autorizovaném servisu, nebo byste si to nechali udělat někde jinde bez pojišťovny? U místního automechanika by mě přestříkání a kytování dveří vyšlo na cca 2000 Kč. V autorizovaném servisu to za mě sice zaplatí pojišťovna, ale na oplátku mi výrazně zvýší pojistku. Předem díky za vaše názory.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 17.05.14 15:35

já bych si auto nepojišťoval vůbec, pokud to není ve smlouvě (leasing). tyhle podmínky by se mi nelíbily

Ohodnoceno: 0x
 
Od: betaraybill*
Datum: 17.05.14 15:35

No hlavně bych asi zrušil pojistku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.14 15:48

No upřímně nad zrušením pojistky taky vážně uvažuju, protože takhle mi je nanic. Uzavírala jsem ji přímo při nákupu auta v autosalonu. Mám tam sice nulovou spoluúčast při opravě v autorizovaném servisu, což pojišťovny běžně nenabízí, ale pak je tam zase tohle. Nevím, jestli je to běžné, že pojišťovny za škodu, při které nechytíte viníka, takto razantně zvyšují pojistné. Je jasné, že když mi někdo odře auto, asi u něj nebude čekat, abych ho u toho chytla za ruku a nahlásila ho pojišťovně, takže pojišťovna tu škodu pak připíše mně. Otázkou zůstává jestli tedy hnát opravu přes pojištovnu, nebo si to nechat udělat jinde bez pojišťovny. Uznávám, že je padlé na hlavu mít havarijko a pak si škodu cvakat sama.

Od: olaf71*
Datum: 17.05.14 16:02

to si musíte spočítat. pokud je ta oprava levnější než spoluúčast, tak je to jasné. pak jedině nechat auto obouchané a po nějaké době nechat kompletně opravit na pojistku, pak zrušit pojistku a buď udělat jinde, nebo se na ní vykašlat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.14 16:20

Je kvalita práce v autorizovaném servisu obecně vyšší než u běžného automechanika, nebo v tom není rozdíl? Předpokládám, že rozdíl bude hlavně v tom, že autorizovaný servis si místo 2000 Kč naúčtuje 10 000 Kč. Jde mi o to, jestli je pokud jde o kvalitu něco, kvůli čemu by bylo lepší nechat opravu udělat v autorizovaném, nebo jestli je to opravdu jedno.

Datum: 17.05.14 16:56
Autorizovaný není totéž jako značkový
doplněno 17.05.14 17:06: Neboli běžný mechanik může mít autorizaci pro určitou značku( náš třeba škoda a Renault) to neznamená že by nemohl opravovat jiné značky, ale ta autorizace je vyžadována zejména u aut v záruce, prodejce vám pak nemusí případnou reklamaci uznat.Značkové servisy to je opravdu jiná cenová kategorie.
Pokud jde o pojistku, kamarádovi už podruhé nějaký dobrák obtáhl auto klíčem, pojišťovna zaplatila a vyjádřila se že potřetí mu vypoví pojistku. Nějak se cukají když mají platit oni *bum*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.05.14 10:40
avatar

obecně vidím rozdíl mezi značkovými a soukr.(i autorizovaní-mající prostě nějaký papír,coby zaplacené školení na něco...) servisy a mechaniky v jednom hlavním bodu-ve značkových servisech pracují lidé,kteří z nějakého důvodu (at už možnost,dostatek praxe a nebo i určitá pohodlnost) nejsou s to tvořit sami na sebe jako soukromníci...ve zn,servisech mají podporu dat(řekněme "návody" na cokoli),vybavení,jistotu příchodu výplaty každého 15.na účet atd.-jenže schopnost improvizace,odhalení i nějakého "skrytého" problému je často nad jejich síly,i proto se pak stejně obrací na šikovné soukromníky...Tohle vím od pár známých,kteří jsou třeba machři přes elektroniku,automatické převodovky atd.-hodně práce jim dávají právě zn.servisy,kteří si s tím kterým problémem nevědí rady,jenž to pak zákazníkům řádně přeúčtují...Proto třeba šikovný lakýrník pracuje za méně,ale kvalitativně na vyšší úrovni,stejně jako diagnostik,schopný i měnit softwarové problémy ŘJ-čili to do čeho se zn.servis bojí pustit,protože na to nemá ten "návod" od automobilky a improvizací to neumí,nemá ty zkušenosti a znalosti jako soukromník...Nechci tím nikoho a nic hanit,ale ne nadarmo se o zn.servisech říká,že jsou jen výměnáři dílů a komponent...,ostatně na hodně fórech jsou praktické zkušenosti lidí,kteří měli nějaký problém s autem a zn.servis jen zkoušel vyměnovat kde co a problém přetrvával-o tom oprava není,že...? Takže váš problém s lakem svěřte do rukou šikovného lakýri v okolí(podle referencí ostatních ,např.známých kteří byli spokojeni),trakovouhle pojistku zrušte a z peněz za pojistné za dva roky si udělejte hezkou dovču...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.