Esp abs

Od: Datum: 16.05.14 14:45 odpovědí: 15 změna: 17.05.14 11:41

Dobrý den zachránilo vás od smyku nebo vyrovnalo smyk ESP a ABS? Já to poznal dnes na vlastní kuži když na přejezdu do zatáčky sklouzla zadní kola tak že už to šlo do smyku tak jsem ani nebrzdil naštěstí esp vše zachránilo takže před chybou člověka nebo stavu vozovky aspoň nějaká pomoc

doplněno 16.05.14 14:56:

A nebo byla ještě chyba v pneu na předku mám hankook a vzadu debica


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.05.14 15:01
avatar

Já to poznal dost razantně na sněhu, kdy ten za mnou ABS neměl:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 15:08
avatar

Ne, tyto systemy jsem doposud nepochopil. Resp. nepochopil jsem proč? . Odpojuji je, nepotřebuji je. Když jsem si objednával auto na zakázku od VW, tak můj požadavek byl, že nesmí system ESP obsahovat. Možná to pro někoho představuje jakýsi božský systém všezáchrany, ale za ujetých necelých 3 miliony km jsem nikdy tyto systémy nepotřeboval,

Navíc zastávám názor, že pokud někdo neumí brzdit tak dejme tomu, ale jinak to samozřejmě prodlužuje brzdnou vzdálenost.

Už se těším na reakce zastánců těchto udělátek.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 16.05.14 17:38
Ano ano svatá pravda, ESP jen blbne lidem hlavu.Akorát u některých aut nejde vypnout bez zásahu do elektroniky, když ho vypnu jen tlačítkem tak se při náznaku prokluzu zase samo aktivuje.Za mě ESP= nepředvídatelné chování vozu ve smyku.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.05.14 15:10
avatar

Nepoznal, moje vozidlo nemá ABS, ESP, ani posilovač řízení či brzd... nic.. a přesto nebyl nikdy problém, ani na sněhu :) nejsložitější elektronika v mém autě je rádio na kazety *smich*

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 16.05.14 15:12
avatar

mikihans - moje řeč.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 15:15

jelikoš nejem ještě zkušený řidič tak zrovna ta elektronika přišla vhod spíše byla chyba namě asi jsem prudce zatočil a esp v tomhle dost pomohlo

Datum: 16.05.14 15:24
avatar

Tuto Vaší poznámku si cením. Jen málokterý řidič si dokáže přiznat, že to ješte "nemá v ruce". Ze své praxe se více setkávám s reakcemi typu:

" nevím, jak se mi to mohlo stát, jsem již zkušená řidička, mám najeto 10 tisíc kilometrů..." nebo

"jak je to možný, že to auto neřídilo, vždyť mi prodejce říkal, že to má ABS a s tím se nedá bourat"

to jsem si nevymyslel, to jsou reakce řidičů.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hm®
Datum: 16.05.14 15:40
avatar

Ne, v autě to nemáme. Máme jen posilovač brzd (budiž) a řízení (bez něj by asi bylo lépe).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 16:09

esp nemám, abs jo ale přes leto k ničemu, dobre je hlavně v zimě... tam na něj nedam dopustit.. měl jsem před tím auto bez a je to rozdíl.. a jestli je tady někdo zatracuje.. ja se tomu nebráním...můžu být vyježděný jak chci a machrovat tady s najetyma kilometrama ale ono ten smolný den může přijít kdykoliv a nemusí to být ani vlastní vinou a třeba v krizové situaci toto může pomoct...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.05.14 18:28
avatar

Honzas, musíš za jízdy přemýšlet i za druhé a ne poslouchat CD nebo rádio tak, že je to slyšet až ven a pak krizovky téměř nepřichází. Já si na žádnou krizovku u sebe za posledních, možná 20 roků, nevzpomínám. A jezdím s kde čím, od Yamahy R1 až po 70 tunové kolosy a nikde nic.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 22:51
avatar

Ve svém autě nemám ABS, ESP ani posilovač řízení. V předchozím autě jsem neměl ještě ani posilovač brzd. A právě absence těchto zařízení mi už dost pomohla. Třeba když je najednou kluzko, bez posilovače řízení to cítím okamžitě a naprosto přesně. Ťuknu do brzd, zjistím jestli kola kloužou a jak moc. V autě s posilovačem, ESP, ABS prostě chybí kontakt s vozovkou a potom se auta hned válí v příkopu.

V zatáčce můžu jet řízeným smykem a nic mi nečekaně nezabrzdí zadní kolo. To se mi stalo se služebním autem - klídek, pohoda, zatáčka projížděná na hranici smyku a najednou se probudí ESP a doslova zašlápne brzdy. No jak já jsem se lekl :) Stejně tak jednou při pomalém brzdění před přechodem - asistent brzd nevím proč vyhodnotil že potřebuju zastavit na fleku a tak zašlápnul brzdy tak, že z toho posádka vozu málem měla infarkt. Zůstal jsem stát kus od přechodu jak pako a od náklaďáku co jel za mnou jsou tam čáry ještě dneska.

Tito pomocníci jsou nebezpeční v tom, že v řidiči vyvolávají klamný pocit bezpečí. Tím, že posouvají trochu hranici smyku ale stejně nevyzrají na fyzikální zákony. Nezvládnutelná krize potom přichází bez varování.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.05.14 23:59
avatar

Při čtení tohoto vlákna mám pocit dejavu. To, co tu slyším o ABS jsem dříve slýchával o automatické převodovce. A předtím o posilovači brzd a řízení. A předtím o synchronizované převodovce (bez nutnosti dávat meziplyn). A o kotoučových brzdách. A o hydraulických brzdách. A předtím o automatickém předstihu - i když to jsem jenom četl:) A to jsem ještě zapoměl na bezpečnostní pásy a airbagy.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hm®
Datum: 17.05.14 00:11
avatar

No, co si budem povídat, bezpečnosti provozu by mnohem víc, než nějaké pásy a airbagy a elektronické supersystémy pomohl velký silný hřeb uprostřed volantu, namířený hrotem proti řidiči.

doplněno 17.05.14 17:05:

Pro @erikch: Vůbec si nemyslím, že jsme tak "skvely". Ale je prostě fakt, že když má řidič kolem sebe pevné rámy, když ví, že v případě potíží mu začne pmáhat ABS a EPS a všelijaké DalšíZázračnéS, v nejhorším případě, že se kolem něj nafouknou ze všech stran duchny a uprastřed nich ho bude držet pás a anatomické sedadlo se všelijakými opěrkami, jede podle toho. Kdyby ale věděl, že jakákoliv nehoda větší, než zanedbatelná, znamená jeho konec, jel by také podle toho.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.14 06:31
avatar
Upřímné kdybychom byli tak "skvely*" nebylo by ročně x set tisíc nehod,ze...?!? Zkratka stát se muže kdykoli cokoli komukoli z nás...Jezdim ted poslední rok a pul profesionálně po Praze a vždy když zkonciml,oddychnu si,ze jsem mel ten den sakra štěstí a nikdo mne nikde nesejmul(a i já něco někde neprehlidl) a to se považují za vcelku zkusenyho pilota...Chybu múzu udělat zrovna tak jako jiny-at ma najeto jen sto km,o tom to není...Jenže je pravdou ze dnešní generace ,které nezacinaly na strojích typu Lada 2101,Škoda 100 apod. Nemají takový ten jednak respekt a hlavně ani představu jak se auto chová a brzdí v mezních situacích...ony totitz veškeré asistentyasistuji jen do uurčité meze(fyzika platí pro všechny stejne-at jsi řidičem stodvacy neb o lobbystou v Bentley) a pak "prekvapko" ze to "klouže" "letí ze zatáčky ven..." a další situace...a to je podle mne hlavni problém,o to horší jsou pak. následky pro ty co jen spoléhali na ABS ESP a další...Ostatně každou zimu u nás v Krkonošich vidam dnes a denně spousty lidi (v lepších a usmevnych případech) kteří skončí v rigolu(zaveji-pokud je sníh) a hrozné se diví ze přeci maji ABS...Možná by stalo za to absolvovat autoškoly alespoň pár km např.se 120kou,to. by začátečníkům dalo mnohem víc než ABS a stabilizace...
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.05.14 11:41
ESP je obrovský pomocník při aqaplaningu.Ale to je vše.Při podjetí cele nápravy ,,pomůže" i zkušenému řidiči leda tak ke smyku obou náprav. .Řidič totiž místo aby se pral se smykem pere se ještě s ESP a to je vždy o trochu rychlejší.ABS je super věc ale aby mohlo fungovat jak má, je zásadní předpoklad mít nesježděné pneumatiky-nechť si položí ruku na srdce kdo říká:vždyť mám ABS tak proč to nezastavilo?Nová generace řidičů se určitě naučí zvládat krizové situace s těmito systémy, ten kdo má ,,nadriftováno" se 120 si s nimi leda namele hubu.
doplněno 17.05.14 11:49: Víte na co se ptají kupující v autosalonu nejčastěji: A má už to Facebook? *zed*
Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.