Nejste přihlášen/a.
Zeptejte se někdo nádražáka, on vám poví co se na dráze děje. Proč se např žárovka do světlometu lokomotivy, která stojí cca stovku musí kupovat od předem stanovené dodavatelské firmy za 1700kč? proč někdo naprosto nesmyslně odtrhnul od sebe nákladní a osobní dopravu, a tu výdělečnou-nákladní zprivatizoval, kdežto ta osobní zůstala státu. Proč někdo odtrhnul od dráhy údržbu a rekonstrukce traťových cest? atd, atd. Málokdo z vás ví, co se na dráze opravdu děje. V TV se to opravdu nedozvíte. Hlavně, že máte jasno.
Je to těžké vybudovat trať pro rychlovlak, když 50% ceny tvoří malá domu pro navrhovatele, dodavatele, subdodavatele, subdodavatele subdodavatele a pana neznámého od pana známého s účtem na Kajmanech. Taky je třeba vyplatit roční odměnu v hodnotě tří linkových autobusů za to, že má státní firma roční čistý zisk 0kč. Poté se taky dávaly zlaté padáky, doslova ze zlata. Kdyby nepřišla konkurence, tak ten moloch smrádne dál.
Protože na západě od nás neměli 40 let destruktivního komunismu, kdy se na železnici z vysoka *****. Bohužel k tomu také přispěli postkomunističtí politici. V podstatě změna k lepšímu přichází až v tomto století. Co se týče tratí, tak všechny koridory ještě hotové nejsou i když měly podle plánu už dávno být. Maximální rychlost v ČR je 160 km/h, což je rychlost, kterou se běžně jezdí i v Německu nebo Rakousku. Uvažovalo se o zvýšení v některých úsecích koridorů na 200 km/h, ale vzhledem k vysoké nákladnosti takového záměru z toho prakticky sešlo. Jsme moc hornatá krajina a další napřimování tratí by bylo velmi nákladné, plus je ještě problém s přejezdy, které by musely být mimoúrovňové. Takže v podstatě nějaké vyšší rychlosti na železnici závisí na tom, jestli se bude realizovat síť vysokorychlostních tratí nebo ne. Což je ve hvězdách, i když se samozřejmě hovoří o první (pilotní) takové stavbě a to mezi Brnem a Přerovem, což by podle jistých plánů mělo být zrealizováno v horizontu několika let. Samozřejmě nejdůležitější je spojení mezi Prahou a Brnem, kde by rychlost mohla být až 350 km/h. Pokud se něco takového zrealizuje, tak nejdříve v roce 2030 a když budeme realisti, tak někdy kolem roku 2040.
A proč mají sousedi lepší tratě? Je to furt dokola, nevidíte, že díky komunismu jsme oproti Rakousku nebo Německu chudí příbuzní? Než se dostaneme na jejich úroveň, tak to bude ještě chvíli trvat a až pak budeme možná mít srovnatelně komfortní tratě a vlaky.
Toto není pravda. Již 20 let tu je "demokracie" a co se změnilo? Uvědomte si, že za "komunistů" se začínalo od nuly, po válce byla celá infrastruktura totálně zničená. Narozdíl od Rakouska a Německa jsme se hned nezadlužili, až do "sametové revoluce" naše republika neměla žádný dluh, ostatní země ještě dlužily nám. Tratě byly takové, jaké byly potřeba. Vlaky jezdily mnohem častěji a na tu dobu byly v pohodě. Vše fungovalo, nebyla nezaměstnanost, žebráci. Teď máme dluh 2000 miliard korun ze kterého platíme úroky. A co jsme získali? Za těch 20 let se akorát zvedly ceny jízdného a platy "manažerů", ale většina vagónů i vlaků je pořád z dob komunistů. Skutečně se máme tak dobře, aby to ospravedlnilo dluh 2000 miliard? Co se týká tratí a vlaků, moc si do budoucna neslibujme. Když něco stojí reálně 100 milionů, cena pro stát je 1 miliarda. Vše je schválně předražené, proto na nic nejsou a nebudou peníze. Chudí příbuzní nejsme kvůli komunizmu, ale kvůli totálnímu rozkradení a zničení průmyslu po revoluci 89. Stali jsme se jen zemí skladů a lacinou montovnou, daně zde skoro nikdo neplatí, takže není z čeho brát. Stav tratí i silnic se stále zhoršuje. Nové stavby jsou ihned po dokončení v havarijním stavu, protože i když jsou předražené, jsou ve všech směrech ošizené. Doporučuji prostudovat historii Itálie, tam to v době největšího boomu mafie fungovalo jako u nás dnes - mafie se nejvíc "napakovala" na státních zakázkách, hlavně dopravních stavbách které ale samozřejmě odflákla, ne na hazardu a prostituci jak si někteří mylně myslí...
Už 25 let budujeme super výkonnou ekonomiku a co jsme vybudovali? Skutečně státní dluh 2000 miliard korun odpovídá naší životní úrovni? A blahobyt na západě? Jak pro koho. Co ta armáda žebráků, nezaměstnaných? Jen díky stálému zadlužování je na "západě" ten tzv. blahobyt. Blahobyt na dluh, který neporoste do nekonečna. Zaostávající průmysl v ČR? Nesmysl. Plno špičkových oborů bylo rozkradeno při "privatizaci" a technologie buď vyvezeny nebo zničeny. Proto jsme jako stát tak zchudli. Například výroba turbín - vyvezena. Největší slévárna hliníku + zásoby hliníku za stamiliony - darováno jako součást ČZ firmě Gagiva. Zničeno, odvezeno. Gagiva nepotřebovala konkurenci. Co ČS námořní plavba? Kam zmizely naše námořní lodě? Co zprivatizované a zavřené čokoládovny přebudované na sklady? Díky rozkradení jsme přišli o téměř všechen průmysl. A jak vidíme na příkladu Číny, jen tam kde se vyrábí ekonomika (centrálně plánovaná!) roste - nejrychleji na světě. My už jen překupujeme a skladujeme, proto jsme tam kde jsme a naši šikovní lidé žebrají o práci za minimální mzdu u zahraničních firem. A za komunistů ve srovnání s dneškem se kradlo naprosto minimálně - dřív se kradlo maximálně v řádu stokorun, dnes se kradou miliardy z našich daní za bílého dne - beztrestně. A trvám na tom, že komunisté začali defakto z ničeho. Po válce byl průmysl v troskách, vše vybombardované, něco dokonce "omylem" i po konci války. Vše se budovalo znova. Nebylo ani jídlo, nebylo nic. Naši předkové vše znovu vybudovali tak, že jsme byli zcela soběstační. A dnes? Kvótami jsme se nechali tak sešněrovat, že už nevyrobíme dost ani pro sebe třeba cukru, vše jsme nuceni dovážet. Žereme svinstva plná náhražek a jedů, která by za těch "zlých komunistů" nikdo nedal ani prasatům. Jsme defakto odpadní koš Evropy. Není na výběr, nic lepšího už nelze koupit. Smutné.
Jen dvě poznámky. Ono je zpravidla mnohem levnější a výhodnější starý dům zbořit a postavit od základů zcela nový, daleko modernější a kvalitnější, navíc za pomoci výhodné půjčky a dotace. Flikováním starého získám zmodernizovaný starý dům. Nikdy nic jiného. To jako příměr k tomu, co proběhlo u nás po 89 s porovnáním k tomu, co proběhlo po válce u civilizovaných národů na západ od nás za přispění Marshalla plánu.
A za druhé, za 25 let opravdu nemůžeme čekat, že změní od základu něco, co se budovalo 40 let. Na to nebude stačit ani 40 let, protože za prvé "západ" (s kterým se srovnáváme) nestojí, ale vyvíjí se také. A druhé pokřivenost morálky, vztahů a vůbec všeho se napraví možná za 100 let nebo taky nikdy. Kontinuita byla přerušena. Vše co se děje teď vychází z toho, co se dělo mězi lety 48 - 89. Vychází z nás všech.
megacruiser - máte pravdu, souhlasím s vámi, vidím to stejně. Je úsměvné, že dobu socialismu kritizují nejvíce ti kteří v ní nežili, kteří ji znají jen z kapitalistické propagandy.
Je mi líto, ale pravda to je. Za komunistů se nezačínalo od nuly, Česko bylo válkou nejméně zničené, prakticky vůbec v porovnání s Německem, u nás žádná velká bombardování nebo velké bitvy nebyly.
Je naprosto svatou pravdou, že za komunistů se na stav tratí moc nehledělo a už vůbec nebyly žádné plány na nějaké vysokorychlostní tratě tak jako na západě. Drtivá většina tratí, které komunisti využívali byly postavené ještě za císaře pána a komunisti dodělali akorát pár úseků. O vagónech, ve kterých přepravovali raději ani nemluvím, zkuste si prosím vás zjistit čím jezdili v 80. letech na západě a v čem jsme museli jezdit my. Kdy už tohle naprosto neopodstatněné hájení komunistů skončí? Ono se není čemu divit, že jsme neměli žádný dluh, když se podíváte na životní úroveň na západě a u nás tehdy. Ono stačilo, když padla berlínská zeď a ti ze západní části se nestačili divit, v čem to tam lidi museli žít. Ale o tom žádném dluhu si taky nejsem jistej, nemám žádné důkazy, že tomu tak skutečně bylo (bláboly neberu, jen fakta).
Co se týče divokých 90. let, tam padlo skutečně spousta špatných rozhodnutí, ale zároveň musíme podotknout, že tahle naprostá demoralizace společnosti je zaviněná právě naprosto pokřivenou dobou, ve které museli lidi vyrůstat. Tenhle porevoluční syndrom je zcela běžný a často se hovoří zhruba o třech generacích, kterých je třeba, aby se lidé opět napravili. 2 bilióny dluh může znít hrozivě, ale důležitější je jeho vztah k HDP a tam jsme pod 50%, což je velmi dobré.
Ale abychom se vrátili k tématu, v 90. letech se rozhodovalo, co s naší železnicí. Rozhodlo se pro modernizaci koridorů, které byly v hrozném stavu a maximální rychlost byla kolem 100 km/h. Vzniknul tedy plán na modernizaci čtyř hlavních koridorů pro rychlost až 160 km/h, v podstatě se hned začalo pracovat a již na přelomu 20. a 21. století se na prvních úsecích jezdilo 160 km/h. Je naprostá pravda, že původní plán počítal s dokončením modernizace koridorů snad do roku 2010, což se samozřejmě nesplnilo a bude to zhruba o deset let později, ale díky bohu aspoň za tento základ, na takovém Slovensku jsou na tom daleko hůře, přitom tam mají prakticky jen jeden hlavní koridor.
Co se týče kvality vagónů, po komunistech nám zůstalo to, co zůstalo, všichni víme. Bylo nemožné během několika let obnovit celý vozový park, bez obrovského zadlužení by to nešlo a zisky z prodeje jízdenek byly malé a jsou malé i dnes, protože jezdíme za velmi levno, i když lidé mají pocit, že je to drahé, ale na západě se za dopravu platí daleko více, přičemž cena vagónu je pro Němce stejná jako pro nás. V tomto století se ale vozový park začal obnovovat a je to velmi znát. Paradox je ten, že z Rakouska teď kupujeme vagóny, ve kterých tam jezdili v 80. letech a přesto je to pro nás po koženkách nebývalý krok kupředu, protože na západě prostě moderní a kvalitní vagóny uměli, kdežto to, co se vyrábělo v NDR snad ani nestojí za řeč, to byly prostě dobytčáky. Jediné na co můžeme být pyšní jsou naše lokomotivy.
Bez zadlužení pokrok nejde, jde to jen v případě, že máte ropu nebo plyn, ani jedno ale nemáme. V 90. letech jsme měli akorát fabriky, které v drtivé většině neměly šanci konkurovat západu. Centrální plánování s tržním hospodářstvím prostě nemůže soupeřit, zatímco v prvním případě máte odběr jistej bez ohledu na kvalitu a pokrok, v tom druhém případě, pokud nemáte nejmodernější výrobek, nemáte šanci, což byl přesně náš případ. 40. let komunismu pro nás znamenal naprostou demoralizaci, zničení kulturní krajiny. Ti, co nám teď vládnou jsou jen odkojení právě socialismem a tak v podstatě demoralizace a devastace kulturní krajiny setrvačností pokračovala. Kdybychom měli po válce větší štěstí a vešli jsme se do západního bloku, zcela určitě by se všechno udělalo daleko lépe, vrátily by se k nám mozky, které u nás byly za první republiky a možná, že Škodovka by koupila VW a ne naopak.
Pokud jde o morálku, píšete naprosté ptákoviny.
Právě trh nezná morálku. Tedy kapitalismus. Právě firmy z toho vychvalovaného morálního západu tady nejvíc korumpovaly a korumpují.
Jde o obojí a je to tak v pořádku. Tyto výdobytky moderní doby jsou neuvěřitelně finančně náročné a vždy to bude velice úzce spojené s politikou. V naprosté většině případů jde o investice státu a to platí pro dopravní techniku obecně, tzn. infrastrukturu, vozový park (i pro MHD). Je to finančně velice náročné a povětšinou jde o státní nebo polostátní firmy dotované z veřejných peněz. Bez státních peněz to bohužel fungovat nebude a půjde proto vždy o politiku a to dokonce v první řadě.
Aha, oni maj Němci strašnou korupci no, zkazili náš postsocialistický ráj, kde lidská morálka jenom kvetla.
Mno již těsně před revolucí jsme měli mašinu schopnou tahat vlaky rochlostí kolem 200km její rychlostní rekord byl kolem 300km/hod!Proč se po revoluci nevyráběli?
Hlavně že máme kvalitní politiky. a pár ... kteří vše co bylo dobré za soudruhů zkur... a to co bylo špatné to zkur... ještě více.
Zdravím, na rychlejší vlaky by musely být vhodné koleje i další součásti tratě. Jinak každý pokus ČD někam nasadit novou soupravu většinou skončí při nejmenším pomalováním venkovní strany soupravy či hůře poškrábáním oken a roztrháním čalounění atd, tak proto se moderní soupravy budou vyskytovat pouze na důležitých tratích. V těchto vlacích je také, jak je vidět, vždy dvojice průvodčích, aby bylo více zabráněno vandalismu alespoň během jízdy.
Dokud se budou určité osoby bavit poškozováním, budeme jezdit ve starých vozech, kde to voní historií a nebo XXX. Další kapitolou konfortu by mohla být návštěva WC.
Jinak moderní lokomotivy Škoda 109E či Taurus jsou velmi výkonné stroje.
stirečku-je sice pravdou,že manažerské platy(a zejména pak "padáky") jsou hodně vidět(do očí bijící) stejně tak mně jako ostatní to dost irituje,ale jeden takový "padák" jsou ani ne dva již použité osobní vagony ÖSB(rakouské dráhy),které chtějí ted ČD nakupovat...a to jsme jen a pouze u vozového parku...osobně myslím,že podstatnější je "cena" výstavby koridorů,potažmo tratí jako takových,viz.jak jsem psal shora-18 km železnice(ne hlavní trati) Tábor-Bechyně stála 17 miliard kaček-to je hlavní problém celé naší republiky,je to hrozně okaté a přesto za to nikdo nenese odpovědnost-dokud nebude odpovědnost za své jednání a rozhodnutí počínaje od úrovně řadového úředníka až po ministerské posty,nezmění se nic...
V roce 2020 se má začít pracovat na vysokorychlostní trati... novinky.cz/... , tak do roku 2050 se nám to snad postavit povede :D
Zašlapané projekty:
https://www.youtube.com/results?search_query=za%C5%A1lapan%C3%A9+projekty
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.