Bezúdržbová baterie

Od: Datum: 11.05.14 10:21 odpovědí: 6 změna: 11.05.14 18:53

Dobrý den,

je nutné se nějak starat o bezúdržbovou autobaterii?

Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: isteron
Datum: 11.05.14 10:37

Len sledovať kontrolné okienko, musí ukazovať na zeleno. Udržovať kontakty v čistote a utiahnutie svoriek. Pohľadom tesnosť nádoby.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.05.14 10:40
avatar

Ano, přinejmenším je třeba udržovat v nabitém stavu. Akumulátory s elektrolytem je vhodné kontrolovat a dolévat.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 11.05.14 14:17
avatar

To Opičák-Máte sice pravdu,ale do bezúdržbové se ve většině případů nedá nic nelít ani kontrolovat!Teda mimo nabití-to ukazuje "magické"oko-většinou zelená=OK,černá=ihned dobít,bílá=KO! Barvy mohou být i jinak (černá a bílá!)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 11.05.14 14:30

Bezúdržbové aku neznamená, že je zcela bez údržby. Není nutné kontrolovat hladinu elektrolytu, případně jej dolévat. Typicky AGM, gelové či EFB.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 11.05.14 17:12

Bezúdržbový akumulátor s kyselinovým elektrolytem je tak trochu nesmysl , zavádějící , mystifikace a snad i marketingová reklama . Každý akumulátor vyžaduje péči, aby plnil svojí funkci ke spokojenosti uživatele.Tzv. bezúdržbovost spočívá pouze v tom, že neni tak naléhavé kontrolovat hladinu elektrolytu, jelikož zazátkování článků je provedeno tak, aby nedocházelo k (bylo na nevyšší možnou míru zamezeno) odpařování vody z elektrolytu.Vyjímkou jsou akumulátory gelové a pod. Informace o stavu akumulátoru je řešena ukazatelem (magickám okem), jak již zde bylo popsáno . Zmíněný ukazatel funguje na principu hustoměru.

Hezká den přeji - miro

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 11.05.14 18:53
avatar

Některé akumulátory jsou sice prodávané jako bezůdržbové, ale jsou to defakto obyčejné PB akumulátory u kterých výrobce znemožnil dolévání destilované vody. Životnost se tak většinou prudce snižuje a vydrží s těží v záruce. Olověné desky prostě nesmí být na suchu. Někdy stačí strhnout horní samolepku pod kterou jsou klasické "šrouby", ty vymontovat a dolít destilovanou vodou. Brácha v jedné baterce musel vyvrtat díry, vodu doplnil a baterka dál v pohodě fungovala - měla průsvitný obal, pokles hladiny elektrolytu byl jasně vidět. Pokud je baterka gelová nebo vodu nelze dolít, chce to hlavně zamezit plynování při nabíjení použitím kvalitní nabíječky. Někdy může to stejné způsobit vadný usměrňovač v autě - do baterky se dostane střídavá složka z alternátoru a elektrolyt doslova vyvaří.

Ohodnoceno: 3x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.