Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mohli byste mi poradit myslím si že je lepší když přijíždím k vesnici mám tam 5tku a musím zpomalit tak je lepší vyřadit spomalit tak na 30 a dát 3jku nebo postupně podřazovat
Proč na 30 proboha? V městech a vesnicích už snad neplatí 50? Samozřejmě mimo zóny tam je nižší rychlost či úprava značkou.
Jak se tu píše. Záleží jak v čem. Něčemu nevadí ani ta pětka. Jinak dávám tak čtverku s tím, že vyřadím, přidám otáčky a fláknu to tam. Auto zpomalí či ho přibrzdím a mám tam 50tku.
Tohle už neučí v autoškole?
Jak už psali rádcové předemnou, nedá se jednoznačně poradit. Kromě toho, jaké máš auto, záleží i na tom, jak jede případný řidič před tebou, jestli do obce dojíždíš z kopce, po rovině či do kopce, jestli je vozovka suchá nebo namrzlá a zasněžená nebo za zmačkou stojí spříslušníci s radarem  atd atd... To se liší případ od případu.
 atd atd... To se liší případ od případu.

Jj jak píší ostatní,záleží jak a sčím,jinak se podřazuje třeba v tatře ať již s naloženým či prázdným podvalníkem a jinak třeba ve sklopce (třeba 815S3) nebo jinak třeba v osobním autě! Osobně většinou jen v dostatečné vzdálenosti před obcí (kde to znám) nechám 5° a pak jen 4° a jedu dál 50 ,nebo postupně bez plynu podřazuji 5°-cca 70,4°- cca 50 ,3°- 20-30...Záleží od auta a motoru!
doplněno 02.06.14 18:59:JJ jak píše Promon!
NEJPREVE doplň co máš za auto (motor a výkon) nebo co si chceš koupit! Protože jinak to bude třeba ve Fóbii junior s litrovým motorem a jinak v Fóbii RS nemluvě o větších a silnějších autech!

Bavíme- li se o běžném současném osobním automobilu, který má rychlostní stupně 2-5 (evtl 6) opatřeny synchrony tak není problém řadit z pětky třeba trojku či dvojku. Samozřejmě - ne to tam vrazit jako vidle do psa, ale s rozumem.
Uvedu příklad - aktuálně jezdím s Octávkou 1.6 benzin, tam když jedu po obci 50, tak se auto dožaduje indikátorem pětky. Ano, po rovině není problém. Ale pak obec končí a já potřebuji akcelerovat, takže tam fouknu rovnou trojku, protože na čtyřku to auto zrychluje z padesátky velmi pomalu. Vtip je v tom, že ta trojka se dá vytočit až někam ke stovce (přibližně - podobné věci nemám potřebu testovat nadoraz). Takže kolikrát auto rozjedu na trojku k 90 km a pak tam dám klidně 5 a jen lechtám plyn.
Ahoj. Tak hochu, nemusíš si kupovat vůbec nic jiného. A dělat s autem můžeš všechno co chceš a nebo co zvládneš. Můžeš ho nechat pod kvaltem a dojet to na volnoběh, nebo si podřazovat, a to s i bez meziplynu. Můžeš si i vyřadit a dohamovat to na samém konci svého dojezdu. Meziplyn se dává spíš do kopce a v tahu. Pro vyrovnání otáček hřídelů. Někdo si frajírkuje a dává ten meziplyn i nahoru. Hlavně šoféři náklaďáků, si přikopnou.

Nejsnazsi je skrz vesnici nezpomalovat a pak neni ani nutne resit nejake razeni.
A uz vubec ne vsechny ty meziplyny, co se tu tak dulezite resi.  To vypada, ze tu pomalu vsichni jezdi 50 let staryma autama...
 To vypada, ze tu pomalu vsichni jezdi 50 let staryma autama...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.