Wartburg 4takt

Od: Datum: 10.05.14 13:31 odpovědí: 12 změna: 13.05.14 17:25
Koupil jsem wartase sice jezdi ale nic moc motor neni v nejlepsim stavu a napadlo me ze bych stavajici motor nedaval dohromady ale misto nej do wartase "narval" neco silnejsiho,budu rad kdyz mi tu nakej fanda do wartburgu poradi diky
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: betaraybill*
Datum: 10.05.14 13:43

Víš, že to nebude legální takže problémy na stk, při případné kontrole na ulici a samozřejmě průser při nehodě

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 13:47
avatar
Každý fanda do Wartburgu ti doporučí opravit stávající motor...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 14:26
avatar

Zdravím,
ohledně 4T Wartburgů vám moc neporadím (moje srdcovka jsou sice Wartburgy, ale 2T). Ve 4T je motor z golfa, takže na jiný motor by to asi i přestavět šlo, otázka ovšem je, co na to potom STK.
Co se týká 4T Wartburgů, tak vám poradím navštívit forum na www.trabime.cz - jedná se fanouškovský web majitelů všech typů vozů z celého bývalého NDR koncernu IFA. Takže tam najdete i fandy a majitele právě 4T Wartburgů, rady na údržbu, přestavby apod. Jestli někdo z tamějších uživatelů něco takového, jako zvažujete vy, dělal nevím, ale za zeptání nic nedáte...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: radim33
Datum: 10.05.14 14:30

Dvoutakty z wartburga byly známé tím, že fungovaly na skoro všechno, co bylo tekuté a hořelo. A do čeho se dal namíchat mazací olej. Kromě nafty a snad kromě E85 - bioetanoklu, nejsem si totiž jist, jestli se mazací olej pro dvoutakty v E 85 dá rozmíchat. Výběr vhodných paliv je tedy dost velký. Doporučil bych tedy původní dvoutakt provozovat co nejdéle, co to vůbec jde.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.05.14 22:25

E85 nevím, ale naftu baštil taky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 21:57

Ahoj. Nevím jak jiným, ale mě se ten dotaz nějak nepozdává. Pán má co? Má W 353/1000 se slabým motorem a chtěl by ho nahradit 4taktem W/1300? Nebo má rovnou 4T/W1300 a zase lenivej motor a potřebu ho nahradit něčím dalším silnějším? Jistá přesnost v dotazech by se hodila. Potom tu jenom něco blábolíme v psané formě. Tak to vidím já. Taky jsem měl W 353/1000.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 22:48
avatar

Pokud jsem tazatele dobře pochopil (možná mi to oproti jiným usnadnila znalost těchto aut), tak koupil Wartburga 1.3, čili tzv. čtyřtakt (4T), nezdá se mu motor a chce ho nahradit něčím silnějším - výkonnějším 4T motorem.
V zásadě to lze (slyšel jsem o zástavbě motoru 1.6), protože 4T motory už jsou ve wartburgách typu 1.3 uloženy napříč i s převodovkou a je k tomu uzpůsobený i rám auta. Takže 4T typ je na přestavbu na silnější 4T motor jednodušší.
U typu W353 s dvoutaktním motorem (2T) je přestavba montáží 4T motoru téměř vyloučena - muselo by dojít k zásadním úpravám nejen rámu (2T motor je v autech uložen podélně), ale i celého pohonného ústrojí (poloosy, závěsy kol atd.)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 23:34
avatar
Pokud má 1.3 4takt, měl by tam jít napasovat bez větších komplikací 1.6 motor VW co se dával do Felicií (55 kW)
Ovšem legálně taková úprava jistě neprojde
doplněno 11.05.14 16:14:

pokud má ale dvoutakt, určitě bych ho tam nechal a staral bych se o něj, nekazit to auto jiným motorem, ono k němu tak nějak patří a má úžasně specifický zvuk :)

parádní imitátor


Ohodnoceno: 0x
 
Od: host
Datum: 11.05.14 09:31

Wartburg je legenda a cpát do něj nový motor je asi jako když na krásné malované sluneční hodiny na zámecké zdi přiděláte elektrické hodiny s displejem.

Wartburgů bylo víc, od původní 311, přes tisícovku 1000 až po limuzínu 353 s velmi objemným kufrem, případně i ve verzi kombík. Škoda ho ničit, případně ho nabídněte skutečnému znalci u nás nebo v bývalé endéer.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.05.14 14:16
No pochopil me tu jen ronyx kdyz je v predmetu napis wartburg 4takt tak mam asi ctyrtakta ne? Do 353 bych jinej motor nikdy nedaval
Datum: 13.05.14 16:04
avatar

Jak jsem napsal, místo 1.3 si tam někteří dávali WV 1.6 AEE (montoval se do Felicií, 55 kW a krouťák poměrně slušných 135 Nm).

Ovšem technickou s tím neprojdeš...

doplněno 13.05.14 17:57:

A co číslo motoru? to se na TK taky kontroluje.

doplněno 13.05.14 17:58:

a technik na STK asi zas tak úplný laik nebude ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.05.14 17:25

tak tk mám předem v poho a i kdyby ne puvodní víko pasuje z 1.3 na 1.6 na první pohled laik nepozná že je tam 1.6

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.