Felicia - snížení teploty

Od: Datum: 09.05.14 14:51 odpovědí: 17 změna: 10.05.14 20:38

Ahoj,

mám felicii kombika 1.3 mpi a jak nastává větší teplo tak nastává i velké utrpení pro auto. Mimo město to je super - 70 stupnů, ale jak jezdím ( převážně) po městě tak dostává zabrat.

A jde o to - když jsem jel kdysi dávno nějakám peugeotem tak to bylo takto : jak teplota přešla 90 stupnů, tak se rozjel větřák ( takový rámus to dělalo :D ) no a během 20 vteřin ta ručička klesla na 70. Prostě bylo vidět, jak ta ručička klesá.

No a u felicii se zapne - super ale to je tak vše :D že by ta teplota šla dolů nějak nevidím.

A proto mám otázku -> jde něakým způsobem snížit teplotu při jízdou auta ve městě - jakože úprava chladící soustavy - např. přídavné čerpadlo, další větrák apod.

Nebo nerad bych opakoval minulé léta která vypadala : teplota přes 110, větrák řval na celé kolo a ještě stažená okna a topení na plné.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.05.14 14:57
avatar

Bude to chtít podívat se na termostat.

JB

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 09.05.14 15:01
avatar

Nevím jak to má felda.

Na typové řadě 105-120 byla často nefunkční čidla pro spínaní větráků!Někdo to řešil až vařil v koloně,někdo si dal manuální spínač pro případ že na chladiči je nefinkční a v případě stoupnutí teploty jej zapnul (/větrák,měl jsem to takto zdublované ba Seatu Ibiza 1,7GLD)Na starších jako dziguli a F125 to bylo mechanicky nebo elmagspojkou.

Doporučuji zkontrolovat ona čidla na chladiči popř je vyměnit ,nebo to zdublovat a pkd stoupá teplota ke 110°C tak manuálně sepnout!

PS já mám na xantii opačný problém-sahary se mi sepli za dobu pěti? roků co ji mám jej jednou či dvakrát.Termostat mám OK ale asi spíše proměřuje čidlo teploty pro budík!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.05.14 15:04
avatar
Asi porad zavreny termostat nebo spatna kapalina, nebo mas bordel v okruhu. Na fabce se mi ohreje kapalina na 90stupnu a takhle drzi celou dobu a kdyz dam klimu nebo teplota stoupa tak se zapne sahara (ventilator) ale v kabine to nejde skoro slyset.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: jamalllle
Datum: 09.05.14 15:09

Děkuji za tolik odpovědí.

Ten termostat jsem kontroloval a sepne u 90 nebo 100 ( není to tam popsané ) a jenže teplota nejde dolů, spíše někdy i roste. A když zvednu kapotu a dám ruku před větřák, tak horký vzduch -> inženíři že škodovky tam mohli dát aspoň nějaký plast, aby ten větrák nefůkal ten horký vzduch zpátky na motor...

Chladící kapalina tam je nějaká dražší, takže ta by měla být taky OK.

Od: betaraybill*
Datum: 09.05.14 15:31

Nepletete si termostat a termospínač?

Termospínač spíná ventilátor

Termostat otevírá vodu do chladiče. Pokud otvírá málo mohlo by se stát to co popisujete a větrák i když se snaží nemá v chladiči dostatek vody aby ji účinně ochladil. Vyměnil bych termostat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamallllea
Datum: 09.05.14 15:51

Až teď mě vlastně došlo :) ale děkuju za obasnění.

Datum: 09.05.14 15:10
avatar
Ono i těch 70 je divnych, na felde by to mělo držet uprostřed teploměru, což je 90. Pokud to má míň, bude něco s termostatem. Tipnul bych že je pořad pootevreny a pořádně se neotevře ani nezavře
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamallllee
Datum: 09.05.14 15:17

Tak ono to je už ta facelif verze, tak tam už celkem dobře fučí. A ten nádherný odpor vzduchu potom :D

Jinak určitě se podívám na termostat - ale až tak za 2 týdny kdy budou na to finance.

Datum: 09.05.14 15:31
avatar

Může to být i malá prasklinka na těsnění pod hlavou motoru.Když se škodovka začala přehřívat obyčejně to bylo prasklé těsnění pod hlavou anebo termostat.Vadný spínač el ventilátoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 09.05.14 16:44

Tipnul bych si že se zcela neotevírá termostat.ovšem i v knížce se píše že v koloně může teplota vylézt k 110°,pokud nezasáhne ručička do červeného pole prý není důvod k obavám

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.14 16:49
avatar
Tak za prvé, 70 stupňů je málo, máš pravděpodobně něco s termostatem (nedovírá, nebo je trvale otevřený a nereguluje). A za druhé, Felicia není vůz, který by se za jízdy přehříval a to ani ve vedrech, natož teď kdy je sotva dvacet stupňů. Už jsem viděl pár Felicií se skoro úplně zaneseným chladičem a termostatem. Není to tvůj případ? Jak často měníš chladící kapalinu?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.14 19:15

mám ten samý vůz s podobným problémem.A protože v létě ještě tahám karavan,přidal jsem si na palubní desku vypinač a včas větrák předem zapnu.No kravál to dělá,ale teplota celkem v pohodě.Ten chladič je prostě malý.Přemýšlím nad přidáním chladiče oleje /byl u nekterých Moskvičů/ a nebo aledpoň hliníkovou vanu se žebry ze 120.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.14 21:15
avatar
Je úplně normální, že se při vysoké zátěži a nižší rychlosti občas ve vedrech zapne sahara. To ale neznamená, že se vůz přehřívá - to by platilo až ve chvíli, kdy by se i poté teplota stále zvyšovala a vůz by se uvařil, tak jak to "sériově" dělaly stodvacítky.
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: fik
Datum: 10.05.14 00:03

Ani stodvacítka to nedělala sériově,já jsem to auto měl několik let a nikdy se mi nestalo že by se uvařila. Jen v tom chladícím systému muselo být všechno v perfektním stavu,jakmile byl někde problém,poddimenzovaný,velice složitý a náchylný chladící systém tohoto auta selhal

U felicie mě to dělá že když jedu ve velkém vedru malou rychlostí a třeba se zátěží nebo v koloně,teplota vyšplhá přes 105°C,pak se hlasitě ozve sahara a teplota neroste ať dělám cokoliv,když vyjedu z města ven teplota klesne na 90°.podle andrta je to normální

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 03:18
avatar
No dobře, ale Š742 je prostě k přehřívání náchylnější. Lze jí už při větší zátěži poměrně lehce uvařit.
Je logické, že pokud vůz jede pomalu v kolonách, spíná sahara, protože je nedostatek chladícího vzduchu. Na tom opravdu není nic k divení a dělá to každé auto. Sranda začíná až když se po*ere termospínač na chladiči ;)
Dokonce existují motoristé kteří mají pocit, že když za jízdy pustí saharu ručním spínačem, bude vůz lépe chladit. Jenže tak to funguje jen při pomalejší jízdě (a když auto stojí), v běžných rychlostech je to zcela zbytečné, vzduchu je dost, dokonce vrtule sahary se náporem točí sama
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 10.05.14 20:15

To může být dobrá sranda,když někde ve velkém městě v koloně najednou nemá co chladit(selže termospínač a nejde přes chladič žádný vzduch).ta moje 120 byla nějaká divná,já jsem jí právěže ani při tažení těžkého přívěsu nikdy neuvařil,dokonce jsem se divil že málokdy teplota přelezla 90°,sahara se spínala opravdu jen velice vyjímečně,u felicie se spíná častěji. Zatímco soused vařil téměř v jednom kuse,já nikdy

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.05.14 20:38
avatar

Stopětkou jezdím tři roky a uvařit se mi ji nepodařilo, a to ani v létě v horku, kdy jsem tahal plný vozík hlíny asi 5 km do dlouhého kopce, který jsem jel celý na dvojku s plynem na podlaze.

Stejně tak se mi v horku nepodařila uvařit ani ve 40°C na polních cestách. Teplota lezla ke 100°C ale víc ne.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.