Zanesení chladících systémů fabia

Od: Datum: 04.05.14 10:46 odpovědí: 14 změna: 05.05.14 12:09

Dobrý den, prosím o radu, dovezli jsme si fabii 1,4 tdi v bazaru měnili těsnění, ale prý to po opravě nevypláchli, na to se nám začala rozsvicovat kontrolka přehřívání motoru. Několikrát jsme museli vypláchnou nádobku na chladící kapalinu, protože se zde začali tvořit nánosy čehosi co vypadá jako kousky vazelíny, které asi zanesli čidlo a proto to začalo hlasit přehřívání. Vypláchli jsme také ostaní části vodou a vzduchem a i z chladiče nám vyšel ten samý bordel, ale ve větším množství,ale bohužel kontrolka a nečistoty se oběvují pořád. Dokonce jsme použili i nějaký prostředek na pročištění trubek. Nyní se nejspíše zaneslo i topení, protože přestalo topit. Děkuji za rady jak se toho sajrajtu zbavit.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.05.14 10:49
avatar

je otázkou zda to opravdu měnili a zda to udělali dobře osobně bych se pokusil auto vrátit budou stim starosti

ty nánosy to je olej s vodou a to neni dobrý

na odmaštění je dobrej perchlor

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 04.05.14 12:01

To bude chtít propláchnout všechno zvlášť ,nejlépe horkou tlakovou vodou odpojit hadice od topení chladiče bloku a valit to tam pod tlakem dokud nepoteče čistá voda potom znovu zapojit a použít nějakou tu chemii chvíli pojezdit a udělat znovu výměnu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jadda*
Datum: 04.05.14 12:05

zkusíme díky

Datum: 04.05.14 12:12
avatar

a chtělo by to proplachovat v "protisměru", tedy opačným proudem, než teče chladicí kapalina

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 04.05.14 12:44
avatar

Nejprve zjistěte, jestli není prasklá hlava nebo v háji těsnění pod hlavou. Až poté, co zjistíte, že je všechno v pořádku, má smysl pokračovat.

Při zjištění prasklé hlavy byste měli auto vrátit nebo požadovat výraznou slevu. Oprava vás může vyjít i přes deset tisíc.

Hlava na opravu nebo výměnu, těsnění, práce a topení,a chladiče mohou být na výměnu. Při výměně těsnění měla být srovnaná hlava a udělaná tlaková zkouška, jinak je to taková oprava buď a nebo. Ve vašem případě NEBO.

doplněno 04.05.14 12:48:

Zasviněné čidlo NEMŮŽE hlásit přehřátí motoru. Motor se přehřívá, protože je nefunkční chladíč, vadná vodní pumpa a nebo se dělá v chladícím prostoru vzduchová bublina z důvodu prasklé hlavy nebo vadného těsnění pod hlavou.

doplněno 04.05.14 12:49:

event. termostat

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jadda*
Datum: 04.05.14 12:57

Děkuji za názory. Po vyčištění chladící nádržky kontroůka již nesvítila, rozvítila se opět po cca najetí 40 - 60 km a to se najeli třeba přerušovaně ve dvou dnech.

Datum: 04.05.14 13:03
avatar

Skoro bych se vsadil, že je prasklá hlava nebo snad jen těsnění pod hlavou. Pokud s tím nemáte zkušenosti nedělejte to sám, jen proděláte, zřejmě vám nejsou známy ani postupy opravy. To není nic ve zlém, každý nemůže umět všechno, ale laický zásah do jakéhokoli zažízení bude pravděpodobně znamenat zvýšení nákladů. Práci si sice uděláte zadarmo, ale jak. Budete víc stát, než jezdit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.14 13:46
avatar

Mno nejprve bych to vše pořádně pročistil!Pokud není někde něco špatné (hlava těsnění...),tak vyčistení !důkladné! by pomohlo,ale pkd je něco KO,ztak pomůže jen dočasně,ten sajrajt se po čase bude tvořit opět!

Osobně jsem se s tímto potýkal na ibize I (1,7D)prasklá hlava a olej še do vody.přes rok jsem s tím jezdil než se uvařilo z důvodu zacpání chladiče emulzí oleje a vody.Vyřešil jsem to tak,že jsem chladič (vše vypustil) vymontil a nekolikrát propláchnul tech.benzínem ,poté x krát jar a vařící voda..Nakonec namontil zpět a auto do "servisu" (garážistům) na výměnu hlavy,,po výměmě hlavy jsem celou soustavu několikrát proplachoval roztokem sody,nalít zahřát na provozní a vypustit.Až šla relativně čistá voda,tak jsem napustil jen vodu a jezdil bez fridexu s kontrolou čistoty a až na podzim šla nemrzka!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jadda*
Datum: 04.05.14 14:29

Ještě takovej asi nemístnej dotaz, kdyby bylo něco prasklého nepoznalo by se to také ubytkem oleje? Děkuji

Datum: 04.05.14 15:08
avatar

Myslím, že úbytek oleje tak snadno nepoznáte, na měrce oleje to může být neznatelné. Dvě deci oleje na měrce nepoznáte, ale ve vodě to udělá bordel. Navíc černý svinstvo ve vodě znamená, že do vody jsou spaliny z motoru, samotný olej by dělal spíš hnědou usazeninu. Nejčastjší příčinou je těsnění, to odejde přehřátím motoru. Prasklá hlava způsobuje vytváření vzduchové bubliny v chladícím systému, protože se prasklinou "profukuje" kompresní tlak do vody. V místě bubliny se extrémě přehřívá motor, bublina se pak může cirkulací dostat do nejvyššího místa chladícího systemu, tedy do topení a auto netopí, ačkoli je ohřáté. Netopení tedy nemusí být zasviněnou soustavou, ale zase tou prasklinou. Když se bublina dostane do místa termostatu, tak ten se neprohřeje tak aby otevřel a odpustil vodu do chladiče...a začarovaný kruh začíná. Motor se přehřívá, ale nechladí, netopí. Ani vodní pumpa není bůhví jaký čerpadlo, s bublinou si neporadí, je to jen vrtulka ve vodě, ale není to turbína.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.14 15:17
avatar

podle všeho vám jde olej do chl.kapaliny pořád...takže doporučuji nechat )opět) sundat hlavu,tzn.nové těsnění(správně i) šrouby,olejová nápln a filtr...na přesnější diagnostiku až po sundání hlavy a i pokud nebude znatelně poškozena(trhlina apod.) nechte provést tlakovou zkoušku-bez této operace nemá cenu montovat zpět-jen vyhodíte peníze za práci a materiál(opět další sundání hlavy=nové těsnění atd.)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.14 16:08
avatar

Opičák souhlas až na maličkost-osobně popsaná zkušenost s ibizou - prasklá hlava=olej do vody a naopak s peu 405D-fouklé těsnění=spaliny do vody.

Z toho bych katagoricky netvrdil na fouklé těsnění nebo ruplou hlavu,oboje se může projevovat stejně !

doplněno 04.05.14 16:11:

Ještě doplnění u nafty vždy po sundání hlavy tuto otlakovat zda je OK,opět díky osobním zkušenostem.kdy bylo očividné že je fouklé těsnění,tak se hlava nedělala a výsledek-500km a obé šlo do kopru!

doplněno 05.05.14 14:18:

To Opičák-teď jsi uhodil hlavičkou o hřebíček!*palec*

Protože neví historii tak rozborka a... jak již bylo psáno!Ta ukáže 100% co s tím je!I když víme uže teď-má to rozbitý

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.05.14 12:09
avatar

@ diesel

taky souhlasím, ono jde o to, kde ta prasklina je. "Přes počítač" do toho nikdo nevidí a všechno jsou jen úvahy nebo předchozí zkušenosti. Nicméně olej v chladící nádobce nemůže být, pokud se něco nepo ...(škodilo).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.05.14 17:41

já bych nedělal ukvapené závěry protože pokud ten systém není pořádně propláchlý tak ten humáč se bude vyplavovat a zasírat nádobku ještě dlouho.. a pochybuju že by to pouštělo olej do vody bez toho aby se systém tlakoval...takže at se na to podiva někdo kdo tomu tozumi a uvidite..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.