Šli byste do takového skútru?

Od: Datum: 01.05.14 18:45 odpovědí: 11 změna: 02.05.14 20:39

Zdravím a prosím o názory. Uvažuji o koupi skútru (hlavně na cesty do práce přes léto, mám to 12 km), no hledám něco levnějšího (nemám moc financí), narazila jsem na tohle:

http://www.atv-rakovnik.cz/42-125cc-skutry

Líbí se mi třeba hned ten první. O ojetině (sice třeba značkové) po jistých (drahých) zkušenostech (auto) neuvažuji, vím, že tohle je "Čína", ale... i značková věc se může porouchat...

Podotýkám, že jsem začátečník a taky kus ženský (87kg).

Co si o tom myslíte? Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.05.14 19:05

No proč ne,na dojíždění 12 km dobrý,ale co zima a déšť

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kijara
Datum: 01.05.14 19:51

Mam i auto, na skutru bych jezdila pri hezkem pocasi. Omlouvam se za interpunkci, pisu z mobilu.

Datum: 01.05.14 19:14

Nebudu hodnotit vámi vybraný kus, ale obecně, jestli uvažujete o denní používání, tak bych vám doporučil poohlédnout se po skutru s ochranným plexištítem, nebo alespoň po typu, na který se dá sehnat. A když bude mít ve výbavě i ochrannou deku na nohy, tak rozhodně neprohloupíte. Je to moje vlastní zkušenost a jízda je pak přijatelná i při 0°C.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.05.14 20:05
avatar

Jezdím na motorkách, skutry nemám rád. Ale nedoporučuji vám kupovat čínský skůtr (nebo skůtr od "noname" výrobce) Kupte si raději ojetý značkový - koukněte na Peugeot, Aprilii, Hondu, Yamahu apod.

Ono i to značkové se může porouchat ale šance je nižší a když už se to pourouchá máte jistotu že se to bude dát bez problému opravit. Tyhle čínské skůtry jsou většinou i po výrobní stránce v katastrofálním stavu. Raději než 20 000 za nový čínský dejte 20 000 za ojetý značkový. Určitě na tom neproděláte.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 01.05.14 20:07
avatar

souhlasím, čína je na začátku vývoje výroby a je to ošizené, vše jak z nějaké domácí dílny a hrubé zpracování, oni jedou na kusy nikoli na snahu o spokojeného zákazníka, čína myslí jinak. Mají i dobré zboží, ale motrky to nejsou ! můj názor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.14 21:36

Taky se přimlouvám. Číňani se to fakt teprve učí a ještě pár let učit budou. Prostě rozeberou skůtr, téměř bez porozumění co tam k čemu je a z jakého je to materiálu a proč, vyrobí něco, co vypadá na první pohled podobně jako originál, ale jenom vypadá. Životnost mizerná a už ho ani neprodáte, protože rozumný člověk si číňana a ještě k tomu ojetého nekoupí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 02.05.14 08:03
avatar

Moc toho o motocyklovém trhu nevíte. Například činská firma Jincheng kooperuje již od roku 1985 s Japonci, má továrnu v Severní americe a v Jižní Americe ve své fabrice vyrábí Aprilie. Podobné to je i v jiných oborech.

Můj přibuzný dovážel italské motopřilby renomované italské značky a zaměstnával jednoho člověka na předprodejní kontrolu a opravy. Nyní dováží čínské helmy které jsou navíc dělány ve Vietnamu a pro člověka nemá práci, není co opravovat.

U činského zboží je problém především s dovozci, kdo má díru zadku, může si tam objednávat a protože je tam obrovská nabídka, volí to nejlevnější, prodá nějaký kontejnér a zmizí z trhu. Mluvil jsem se jedním dovozcem a ten mi vyprávěl, jak si sám může ve fabrice objednávat do motorek komponenty různé kvality, takže může za levnější "poskládat" i levnější motorku. Ti osvědčení dovozci na to již přišli a pokud nechtějí řešit reklamace a udržet se na trhu, raději si pár dolarů připlatí. Jedna značka kterou dělám dává dobrovolně 3 rokky záruku na motor, klidně by mohla i 5 protože za pár let neznám závady na motory.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.05.14 20:39
avatar

můj tata je strojař a dělal do sklíčidel, kde materiály z číny poskytovaly takovou různorodost ocele (různá hustota materiálu), že válcové sklíčidlo bylo v podstatě nevyvážitelné do předepsaného parametru . . . tím to nezobecnuji na celou produkci.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.14 20:05
avatar

při váze 90 kg je 125ccm ne moc silné, ale jde to a hlavně je menší spotřeba což při dnešní ceněn paliv není zanedbatelné.

Zkuste si vyhledat na bazaru Piagio MP3 250, ale je to mimo váš cenový rámec zato min o 50% bezpečnější.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 02.05.14 08:07
avatar

Hm, odtočené kilimetry a možná po bouračce, co je na tom bezpečnější? Četl jsem o kontrole autobazarů, 80% aut mělo odtočené kilimetry. U motorek je to nymlich stejné.

Když už ojetinu, tak zásadně dovézt sám a pod kontrolou zkušeného. Třeba z Mobile.de

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.05.14 11:45
avatar

Vzít si na výběr motorky někoho kdo se vyzná je samozřejmost aby motorku zkontroloval - třeba jestli není po nehodě. Myslím že tazatel má papíry na moto k autu takže A1 s omezením na automat a do 125 kubíků.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.