Jak poznat zadřený motor

Od: Datum: 24.04.14 08:35 odpovědí: 12 změna: 24.04.14 22:32

Dobrý den, prosím o radu jak poznat zadřený motor. Občas při jízdě spadly otáčky a začala svítit kontrolka oleje. Olej byl však dolitý a v servisu řekli, že se jedná o staré chyby v počítači, že je vše v pořádu, takže je vynulují, nicméně tato chyba se objevila znovu. Včera při zabrždění najednou motor chcípnul a už nelze nastartovat...Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.04.14 08:49

Jak chcípnul odvést do kafinérky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 08:51

Zadřený motor se zpravidla netočí.Pravidlo starého řidič říká - jak se rozsvítí kontrolka oleje /a stačí když začne mrkat/, už ani metr jízdy.Pokud neumím najít závadu sám,naložit a do pořádného servisu,kde budou za možnou další škodu ručit. Já sám před XXL lety takhle vylágroval /zadřel ložiska/ mikrobus NISA. Kontrolka jenom mrkala a já jel dál,ovšem ne daleko. Přitom stačilo zastavit a přitáhnout regulační šroub tlaku na čerpadle. U nových aut jde o něco jiného - ale je tam ta kontrolka,která sama od sebe nekecá.Proto říkám zastavit a odtah.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 10:03
avatar

Asi dobrý servis. Zapomněl jste napsat, co je to za auto. Nicméně kontrolka oleje, která se rozsvítí byť jen na vteřinu, může znamenat zadření motoru. Může a nemusí. Záleží na tom, jak je v danou chvíli motor zatížený. Olej má v motoru několik funkcí. Nejen že maže. Motorový olej je ale svým "konstrukčním" řešením vyroben jako olej, který pro správnou funkci musí být pod tlakem ( na rozdíl od převodového oleje). Na klice vytváří olejový film a vlastně by nemělo dojít ke kontaktu kovu na kov. Tedy kliky a např. ojniční ložisko. Olej také odvádí teplo z vice namáhaných a zahřívaných částí motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rebeka4*
Datum: 24.04.14 11:17

Děkuji všem, motor přestal běžet, když jsme zastavili a následně se chtěli rozjet, takže ne během jízdy. Zatím to vypadá na zanesený sací koš...

Datum: 24.04.14 12:25
avatar

Četl jsem si znovu váš popis a já to vidím na zadřenou kliku. Asi bych ho zespodu otevřel, tedy sundal vanu a mrknul na ložiska. Zanesený sací koš jsem sice již viděl, ale to bylo na autě, kde majitel měnil olej až po ujetí předepsaných kilometrů. Jenže chyba, on je ujel tak za 4-5 roků, což je špatně. Olej má určitou životnost a to maximálně jeden rok.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rebeka4*
Datum: 24.04.14 13:42

díky

Datum: 24.04.14 17:53
avatar

Olej má určitou životnost a to maximálně jeden rok

ale to přeci není pravda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 22:32
avatar

Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouští i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků.

zdroj: Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

doplněno 24.04.14 22:34:

Je tedy naprosto něco jiného olej v motoru a olej v sudu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 17:07
avatar

Za vše jedna skušenost se seatem Ibizou 1,7D-začala svíti kontrolka mazaní,dal jsem na radu "odborníků!" že pkd prská nalévacím víčkem,tak maže a je závada v kontrolce! Žel nebyla,nemazaloujel jsem cca 1,5km a pak začal klesat výkon až chcípl!,druhý den jsem natočil a motor šel ale protože jsem již tušil co je ve věci tak jsem jen přejel na lepší místo skrze montáž.Další nebudu psát je to celý román!

Jen ještě další s citroene BX kdy jsem domů dojížděl snad s půl litrem oleje v motoru a převodovce /společná olej.náplň pro motor i převodovku-ležatý,tzv monoblok/při každém zhoupnutí na nerovnosti,každá byť mírna zatáčka-kontrolka svítila a přesto motor přežil a nejel ještě hejno kilometrů-ALE mazalo to,jen bylo málo oleje.

Moje rada zní: Neriskovat a zkontrolovat mazání.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 17:36
avatar

zastavit auto a to tak že ho nenatočíš dokáže i kousnutý alternátor

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 17:56
avatar

rebeka, nevím jaké máte auto, ale správně věříte servisu. Komu jinému. Zdali je motor opravdu zadřen, to nelze zjistit, bez podorbného zkoumání.

Stará Škoda 130 svítila kontrolka, ale oleje měli dost, dolili a stále svítila. Pojali to jako závadu čidla. Oleje bylo tolika, že ojnice plácala do oleje. Skoro 9 litrů jsme vypustili. Přest obyl motor zadřen, páč opravdu nemazal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.04.14 21:57

Ahoj. Když se začne zadírat motor, tak i začne většinou stoupat teplota na teploměru vody v motoru. Asi před měsicem, mi taky poprvý v životě, začala pomrkávat kontrolka oleje. Poklepal jsem na policajta klíčem, podíval se pod víčko na kozlíky, jestli z nich stříká olej a kolik je oleje v motoru a v jakém je stavu a množství. Pak jsem si dovolil dojet s nižšíma otáčkama až domů. Ale, bylo to s Fávem.Když se někdy kousnul starý traktor, a nechal se vychladnout, šlo s ním zase kus cesty popojet. Jejich motory snesly na konci životnosti i nehorázné zacházení.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.