Felicia rány a kolísající otáčky

Od: Datum: 17.11.12 13:38 odpovědí: 16 změna: 19.11.12 20:57

Posledních pár dnů se mi nelíbí jak pracuje můj motor ve felině 1,9

Někdy při studenějším motoru začnou třeba kolísat otáčky motoru nahoru a dolu a motor přidává a ubírá,nebo když jedu do zatáčky a prudšeji zatočím tak něco jako by silně klepne, taková rána.

Dnes jsem měnil držák převodovky. Tím to není,

Taky jsem se díval na stav oleje a mám dost pod MIN. může to vysvětlovat ty kolísavé otáčky? Měl ten motor i dost hlučnější zvuk.

Nebo to může být nedostatkem paliva? mám cca půl rezervy


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.11.12 14:19
 
avatar

Na nic nečekej a co nejdřív dolij ten olej.

doplněno 17.11.12 15:19:

Měla by...

doplněno 17.11.12 15:30:

V tom se nevyznám, zeptej se někde v servisu.

 
Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 15:14
 

Teď v sobotu nikde olej nekoupím, budu se snažit do pondělí nejezdit.

kdyby ho bylo opravdu hodně málo a klesl by tlak, rozsvítila by se kontrolka?

Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 15:27
 

Jinak koupit do Felicie 1,9D jaký olej? Polosyntetika 10W40? nebo 15W40?

koupím litr

Od: martin360*
Datum: 17.11.12 17:23
 

Hlavně nedolívat olej bezhlavě.Je důležité vědět jaký tam byl před tím.Jestli se pomíchají různé druhy oleje,tak to dopadne servisem a generálkou motoru,protože se na 100% zadře.

Zjistit jaký tam je olej( jestli existuje serviska nebo od poslední výměny).Pokud to nejde zjistit,vyměnit celou náplň novou.

To znamená,vleze do motoru např.4,5l ,tak vypustit zbytek starého vyměnit olejový filtr a dát celou novou náplň to znamená 4,5l ne pouze dolívat.

Doporučuji potom vyměnit olej i s filtrem po cca 5.000 km za ten samý co se dá nyní a někam si poznačit jaký to byl pro příští výměnu.

Martin

doplněno 17.11.12 17:24:

A podle mě stačí koupit polosyntetiku ne plnou.Jestli to má viíce najeto tak polosyntetika stačí.

 
Datum: 17.11.12 15:34
 

Zajeď např. do Lidlu a kup tam 10W40.

Ano pokuď by klesl tlak oleje pod měrnou hodnotu čidla, měla by se rozvístit kontrolka.

 
Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 15:53
 

No nevím, je dobré kupovat olej ve velkém obchodě? tesco? lidl? kauf?

Datum: 17.11.12 15:57
 
avatar

Pokud je na tom olej z Tesca stejně jako potraviny, tak tam radši ne.

 
Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 17:29
 

Proč 5000km? Na feldě se dá ujet i 15tis.

Já měním co 10.

Od: martin360*
Datum: 17.11.12 17:30
 

5000 jen po první výměně za ten nový olej,co se nevědělo jaký byl předtím.Jinak běžně potom co¨8 - 10.00 km u diesel a 12-15 tisíc u benzínu.

 
Datum: 17.11.12 17:30
 

Zapoměl jsi dodat, že jsi měl bouchnutou vanu a prasknutý blok u čerpadlla a že jsi to těsnil silikonem. Motor se ti zadírá. To je to kolísání otáček. Kontrolka svítí dost pozdě. Většinou zhasne, až přestane mazat klika a v tu dobu už horní část motoru vůbec nemaže. Taky je důležitá hladina oleje. Některé díly se mažou rozstřikem a ne tlakem.

doplněno 17.11.12 17:34:

Myslím, že ten motor už to má spočítané, pokud tohle dělá (takže smíchat tyhle oleje bude jedno). Hlavně tam nějaký olej nalej.;)

doplněno 17.11.12 17:47:

Pořád vydím tu předchozí závadu vzniklou bouchnutím vany. Čerpadlo nepracuje správně. Právě na neutrál, když není v zátěži ukazuje motor, jak lehce běží a to, co dělá není normální.

Ale taky to mohou dělat vstřiky.

Každopádně kontroluj ten stav oleje. Kde se ti ztrácí? Kape na zem nebo ho spaluje motor?

Polosyntetický olej má minerální základ a rozhodně ta čísla neoznačují typ, ale vizkozitu...

 
Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 17:33
 

Takže? Dolít olej? mám pocit že teď je tam 10W40, bude vadit když doleju 15W40?

doplněno 17.11.12 17:38:

Ale to nedělá pořád,jen na neutrál a většinou za studena, nebo jsem jěště myslel že motor nejede naplno kvůli nedostatku paliva,měl jsem dost málo a jel jsem do kopce, a nechtělo to ani táhnout.

Od: martin360*
Datum: 17.11.12 17:37
 

10w 40 je polosyntetika a 15w40 je minerální.Pokud se tyto dva smíchají zadře se motor.

 

 

Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 17:57
 

No dneska jak jsem měnil ten silentblok asi přes vanu uteklo hodně oleje...Při dotahování jsem to dotáhnul na smrt, silikon se trochu roztáhnul a šrouby povolily, takže jsem je dnes jěště víc dotáhnul, teď už by neměl unikat.

Budu doufat že to dělá nedostatkem oleje, ale nedělá to pokaždé co zařadím neutrál.

Datum: 17.11.12 18:07
 

šrouby vany se na krev nedotahují. Pak to teče. Navíc se dotahují ve správném pořadí (nejčastěji ve spirále od středu ven).

doplněno 19.11.12 14:08:

Při demontáži vany nebo výměně řetězu se běžně olej mění. Pokud se dodrží čistota prostředí a práce při přelévání, tak je olej možné použít zpět, ale nový je nový ;)

doplněno 19.11.12 16:38:

Tak to má bejt ;)

 
Od: mathers322*
Datum: 19.11.12 13:44
 

Na ten olej mám najeto cca 5500km...Nebude lepší když vyměním rovnou celý olej? plus filtr

doplněno 19.11.12 15:50:

Dnes jsem koupil 1l 10W40 dolil jsem 0,5l a je to přesně mezi MIN a MAX :)

Takhle to nechám do jara, pak vyměním rozvody i olej :)

doplněno 19.11.12 16:58:

gumidek:tobě je kolik? Koukám že se dost vyznáš

Od: mathers322*
Datum: 19.11.12 20:57
 

No a ty rány jdou jakoby od levého kola když zatočím.

H. klouby jsou nové.

co tam může takhle vždycky klepnout?

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.