Chvění volantu felda

Od: Datum: 19.04.14 13:24 odpovědí: 16 změna: 19.04.14 19:02

Zdarec,rád bych se zeptal jestli je u feldy normální,když jedu 90-100km/h tak když mám ruce na volantu,cítím takové vibrace,ale volant se nehýbe,když ruce sundám je vidět že se mírně chvěje do stran

Kola jsou čerstvě vyvážená

Díky moc


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.04.14 13:55

Vůle v řízení svislé či kulové čepy vytlučené

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.04.14 15:47

Čepy jsou nové,řízení repasované

Od: duha®
Datum: 19.04.14 13:57
avatar
Me to delaly stare a spatne nafouknute pneumatiky i kdyz byly vyvazene zmizelo to az po vymene za nove
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.04.14 15:47

Pneumatiky mám úplně nové letní

Datum: 19.04.14 14:57
avatar

Může to být vícero věcí,ale u starého auta docela normální,teda pkd to není jako byste v ruce drželi robertka!

doplněno 19.04.14 19:45:

Pominu-li špatnou terminologii,tak nevím ,ale pkd odchází homokinetický kloub tak vždy cvaká v rejdu,nejprve při běžných zatoční ale vyšší rychlosti a končí to tak že stačí vyjíždět či vycouvávat třeba jen ze šikmého parkovacího stání aje to hooodně slyšet,ke stavu kdy toto cuká (čím v horším stavu tím víc to potom může) do volantu jsem zatím nenechal dojít! takže tuto závydu vylučuji.

Druhý názor na vadné ložisko bych také vyloučil.Toto se projevuje hučením, a strana šp.se pozná že při odlehčení přestane.(tzn pravé nehučí do leva a opačně) a zatím jsem nikdy necitil vybrace od ložiska do volantu!

Podle upřesnujících popisů bych zkusil opět dát zimní co to bude dělat,nebo prohodit přední za zadní.

sice feldy až tolik neznám,ale i tak osobní zkušenost-na služební šíleně vybrovalo od cca 80km a víc jak 1OO se nedalo ani jet."nákupčí" nechla vyvážit,zjistil že uletělo závažíčko, ale i pak byli vybrace,Pak se dali zimní a nic auto se zklidnilo,nevím co udělala opětovná montáž letních,už sní jezdi nemůžu nebpt jsem dostal padáka.
PS to auto je těsně před smrtí a nikdy by normálně STK neprošlo bez GO ,min náprav!Takže vylítaná vrána!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.04.14 15:48

Někdy poměrně dost,a mám pocit že to záleží na povrchu po kterém se jede

Datum: 19.04.14 16:29
avatar
Začnete kontrolu stejného tlaku v pneu,pak uloženi...to zjistíte jednoduše zvednutím jedné strany a zkouškou vůle kola pevným uchopením za pneu a pohybem do stran a nahoru dolu...pokud ucitite i sebemenší vůli je problém...další možnou příčinou muže byt i uloženi tlumičů(e)...to zjistíte opět vcelku jednoduše otáčením v plném rejdu a u zvedly strany nesmí kolo jakoby "cvaknout" po své draze celého rejdu...no a konečné stabilizátor a jeho uloženi...ten už tak jednoduše s heverem nezjistite,ideálně na zvedáků kdy mechanik zahybe (ví jak a kde s čím) aby vyloučil vůle... Stejné tak na zvedáků řízení jako takové...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.04.14 16:39

Právěže problém je to že ani mechanik nikde nenašel žádnou vůli nebo něco špatného.Říkal že by to mohly dělat náboje kol,je to možný?

Datum: 19.04.14 17:05
avatar

Mohou to být i brzdy, homokinetické klouby, hřídele i tlumiče. Neměl by být pro mechanika problém to zjistit. Na dálku se taková věc těžko diagnostikuje.

doplněno 19.04.14 17:07:

Nevím, co by to mělo dělat s náboji, tam je jen ložisko a nic víc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.04.14 18:00

Hnutý náboj není nic zvláštního. U některých aut se to děje poměrně často. Proto také výrobce definuje maximální házivost.

Někdy stačí jedna díra a je ko.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.04.14 19:01

Tak že by v tom ložisku byla vůle a ta hřídel v něm lítala. Jsem laik,tohle mi řekl mechanik

Datum: 19.04.14 17:16

Při této rychlosti to většinou znamená, že je něco s kolem. Nevyvážené, ohlý ráfek, šikmo nasazené (třeba bordel pod diskem), múžete vždy jedno kolo vyheverovat, např. na stoličku položit třeba šroubovák, těsně k ráfku a pak třeba tesně ke hraně pneu, kolo roztočit a koukat, jestli nehází do stran. Nekoupil jste třeba protektory? Ty mohou být dynamicky vyvážené, přitom pak hází. Já u vyvažování vždu kontroluji, že to neošidí.

doplněno 19.04.14 17:17:

I když nic nenajdete, mužete prohodit přední a zadní kola, jestli se něco změní.

doplněno 20.04.14 01:58:

To je to, o čem píši. To že vám vyheverované nehází volatem odpovídá tomu, že jsou asi dynamicky vyvážené dobře, to ale neznamená, že samotná pneu nehází, ať už svisle, nebo do boku. Představte si, třeba, že má tvar hrušky, elipsy, nebo vrtule, tu na ose taky vyvážíte, ale na silnici bude hopsat. Ve vašem případě tam spíš může být stranová nesymetrie. Na některých površích nové pneu rádo poplavává, ale to by nebylo házení s každou otočkou kola. Taky povzpomínejte, jestli jste na nich už nebyl nucen brdit smykem a jestli na nich tedy už nemůže být vydřená ploška. Pokud se takto poškodí obě pneu, tak je to pak celkem poznat podle toho, že cukání volantem/nápravou má třeba při jízdě po rovné dálnici zázněj p několika stech metrech podle toho, jak jsou zrovna natočeny pneu/plošky oproti sobě.

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: fik
Datum: 19.04.14 19:00

Na nasazování kol si dávám obzlášť pozor,dosedací plochy očistím před nasazením,jak na kole tak na náboji.Kola jsem taky heveroval,zařadil jsem 5 a nastartoval,nezdálo se mi že by to nějak házelo a neslyšel jsem žádné zvuky.

Koupil jsem úplně nové barum brilantis,přehození ze zadu do předu nic neřeší,je to pořás stejné

Ono to reaguje na povrch silnice,pokud je asfalt starší a ujetější,tak to není téměř cítit,pokud je nový a takový ještě vlnkovatý,tak tam to dělá nejvíc

Od: fik
Datum: 19.04.14 19:02

Jo vyvážit nechávám na nulu,to jsem si kontroloval

Datum: 19.04.14 18:36

může to být signál,že odchází homokynetický kloub.Plný rejd levý i pravý a rozjezd na jedničku. Pokud něco cvaká,je to on. Jinak některá guma. Já měl také zánovní a jedna měla malou bouli.A dlouho to trvalo,než jsem na to přišel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.04.14 18:55

To jsem zkoušel a nic takovýho jsem nepozoroval.Pneumatiky mám úplně funglovky,barum brilantis,najeto na nich tak 1500 km. To auto mám chvilku,na zimních jsem to téměř nepozoroval,ale znát to taky bylo

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.