Nejste přihlášen/a.
Dobry den chtel jsme se zeptat zda zde ma nekdo skusenosti se stavbou BUGGY jestli by mohl dat nake rady
doplněno 16.04.09 11:05: no jedna se mi o stavbu bugy z vozu opel kadet 1,6 chci vytahnout motor a dat jej na vlastni konstrukci pro amaterske reayly
Zeptej se konkretne a naleznes odpoved.
Pod pojmem BUGGY se muze skryvat cokoliv od detske motokary az po autocrossovy special.
Pokud Te zajimaji konkretni konstrukcni reseni a postupy, staci napsat a reseni se jiste nalezne.
No jo. Ale to je furt takovy neurcity.
Tak to proste udelej a je to. S cim presne u toho potrebujes radit?
Predpokladam, ze motor pujde do zadu. V tom pripade je nejjednodussi pouzit cely predek z Oplu vcetne naprav. Odstrani se akorat prevodka rizeni a tahla rizeni se uchyti na ram tak, aby sla stelovat sbihavost. Chladic bych umistil dopredu, to znamena, ze potrebujes dve dlouhe trubky, ktere povedes bud stredem, nebo lepe bokem vozu.
Ram je nejjednodussi svarit z ocelovych trubek. Nejspise prihradova konstrukce s dvema nosnyma podelnyma bocnicema, s vyskou alespon 200mm. Hlavni nosne trubky by meli stacit 30x3. Zavetrani bohate 20x2,5. Hlavne zadnou nepravou prihradu. Pekne vsude trojuhelnicky.
Celek bude tvorit jakousi vanu, v ktere budou dve mista pro posadku a za zady misto pro nadrz. Optimalni je postavit pevnou konstrukci bez pouziti vyztuzujiciho stredoveho tunelu. Usetri to misto i praci.
Predni naprava je kvuli zastavbove vysce sikovna lichobeznikova. Aby ste nemuseli vyrabet, tak pouzit nejakou z Alfy Romeo a podobne, nebo idealne kompletni napravu i s napravnici a rizenim ze Skody 120.
Budete muset predelat razeni. Osobne bych pouzil razeni pomoci lanovodu.
Nezapomente na predni a zadni ochranny oblouk, jejichz vzajemna spojnice by mela prochazet minimalne 80mm nad nejvyssim vrcholem nasazene prilby (predpis FIA). Sice nestavite nic pro profi zavody, ale zrovna tohle se muze hodit.
Pri konstrukci predni a zadni casti ramu bych se byt vama nechal inspirovat vozem Lancia Stratos a Lancia 037. U stredni casti vozem Lotus 7. Obecne plnohodnotny prihradovy ram pro inspiraci ma pekny Lamborghini Countach. K zahozeni neni ani ram Ultimy GTR.
Zkratka zacnete rozebranim Oplu, vse si pekne oznacte, roztridte co se vam muze hodit a pak budete chytrejsi.
doplněno 17.04.09 17:41:Pro admina...proc nejde vlozit obrazek pri doplneni odpovedi...
A jelikoz se rika, ze jeden obrazek vyda za tisic kecu, tak abych jenom nekecal, tak tady davam pro inspiraci obrazek ramu, z ktereho sem si nakonec postavil auto na papiry.
Je to uplne prvni navrh, kdyz sem premyslel na konstrukci. Konecny vysledek se krapet (dost) lisi. Chybi tam i zavetrani, coz je dulezity poznatek
Konstrukce mam plnej pocitac, ale to se mi sem zase nechce davat. Precejenom uz to byla nejaka prace na to, abych to tu jen tak poskytl.
Premyslej a urcite vymyslis vlastni dobrou konstrukci. Kdyz budes potrebovat poradit, urcite se tu najdou lidi, kteri budou vedet jak na to.
A abys nerekl, tak pro inspiraci jeste par jednoduchych obrazku z pocatku navrhu...
a to jste si jako svaroval sam kdo vam nato dal jako technickou to muselo projit nakymi testy ne
Svarit sem si to nechal. Precejenom to neni zadna sranda, kdyz by to pak nekde prasklo - a take hlavne kvuli prihlaseni a splneni vyhlasky 87/2000 Sb.
Program, v kterem sem to delal, neni zas tak dulezity. A z celkem zrejmych duvodu bych ho tu ani nezminoval. Je to proste jeden z 3D CAD systemu.
Testama to samozrejme projit muselo v poverene zkusebne. Ty obsahovali kompletni prohlidku ramu, zaveseni, osvetleni, brzdove soustavy, karoserie, bezpecnostnich pasu, bezpecnosti obecne, schvaleni jednotlivych konstrukcnich a technickych celku - ceske a evropske homologace, hlucnost, elektrickou kompatibilitu, emise, minimalni povinne vybaveni vozu... zkratka splneni kompletni predpisove zakladny. Celkem toho bylo asi za 40 tisic za testy. Vpodstate tretina celkovych nakladu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.