Spojení vodičů pro světlomet

Od: Datum: 13.04.14 23:35 odpovědí: 3 změna: 14.04.14 11:08
avatar

Už mi dochází trpělivost s nespolehlivými plastovými konektory pro žárovkové patice H4 a tak uvažuji o jejich výměně za konektory keramické (viz obr.). Práci zvládnu sám, ale nejsem si jistý vhodnou technologií, proto prosím o výběr s doporučení k postupu:

1) odštípnout dosavadní konektor, odstranit izolaci a očistit vodiče

2) spojení původních a nových vodičů:

a) stačí jen zkroučení a zaizolování, zafixování?

b) klasická čokoláda, celou zaizolovat, zafixování?

c) WAGO spojka páčková, pak zaizolovat a zafixovat?

d) zkrucovací konektor, pak zaizolovat a zafixovat (dosud jsem s ním ale nepracoval)

e) pájení, zaizolování a zafixování - to by se mi líbilo nejvíce, ale garáž nemám.

Děkuji za zkušenosti, rady a náměty.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.04.14 23:48
avatar

1) odštípnout dosavadní konektor, odstranit izolaci a očistit vodiče
2) přetáhnout smrsávací bužírku

3) vodiče spájet

4) zaizolovat smrskávací bužírku teplem A JE TO.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.14 01:16

Když vás tak čtu (jak například uvažujete jen o samotném zkroucení vodiču), tak si nejsem jistý, jestli tím, že ve svatém nadšení přidáte do auta dalších 6 neprofesionálních spojů, tu spolehlivost ještě nezhoršíte.

To zapájení (ale opravdu zapájení, ne nějaké pomatlání cínem, který nechce chytnout na zoxidované vodiče, to znamená, že pokud už to máte hodně vyhnilé, budete muset štípat dál od bývalých konektorů, abyste pájel čistou nezoxidovanou měď) a zabužírkování smršťovací bužírkou (raději dvě přes sebe) je nejlepší varianta. Jenže k tomu potřebujete se k autu dostat s pájkou i horkovzdušnou pistolí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.14 11:08

Hlavně takto upravte vodiče, které jsou součástí lampy a ne ty vodiče, které jsou součástí elektroinstalačního svazku auta. Tedy tak, aby při špatném pokusu o opravu bylo snadným řešením měnit pouze světlomety a ne i svazek k motoru (auta).

Nejlepší řešení je vodiče oholit zhruba na 15mm, na jeden navléct trošku silnější smršťovací bužírku a přetáhnout ji co nejdál, jinak se při pájení vodiče od teplého vodiče začne smršťovat a pak už nepůjde na pájené místo přetáhnout, vodiče spájet velmi kvalitně prohřát a cín nepřepálit a pak teprve smršťovačku přetáhnout.

Vodiče mít vždy proti sobě a zaplést jako vánočku. Taky by šlo dát vodiče k sobě a vytvořit něco jako "Y" a hrot oizolovat, ale to je dost neprofesionální.

Vůbec nejlepší by bylo Fastony s keramické koncovky vypíchnout špendlíkem a vysunout, nakrimpovat kleštěmi určenými na tyhle konektory stávající konce vodičů (odstřihnout starou koncovku z plastu) a opět zasunout do keramické koncovky konektoru.

Šroubovací svorkovnice taktéž není špatná volba, ale problém je, že vodiče zaoxidují (časem). Prodávají se i krimpovací spojky v izolaci, což je trubička poniklovaná s izolací do které se vloží holé vodiče a z venku se trubička na několika místech zalisuje.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.