Felicia brzdy - jak to je?

Od: Datum: 13.04.14 19:36 odpovědí: 7 změna: 13.04.14 22:54

Ahoj,

dnes jsem se dostal do hádky kvůli takové banální věci. Když u felicii ( třeba i škoda 120 ) brzdím pedálem, tak která kola jsou bržděna? Jakože přední to je samosřejmost, ale jak to je se zadníma? přece jenom tam jsou ty supr čupr bubnovky a že bych třeba v 90 zatáhl za ručku tak to ani nepoznám. A pokud to "někdy" brzdilo i zadníma, tak jak moc? ( jak moc by ty zadní brzdily oproti předním )

děkuju :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.04.14 19:50

A byl jsi někdy na technické a sledoval technika,když zkoušel na válcích brzdy?A že by ti pustil vůz,kde by zadní nebrzdily stejně jako přední je čistá utopie. I když určitá tolerance tam je. O ruční brzdě neuvažuj. Ale pokud ji máš dobřa seřízenou,zatažení za ručku poznáš.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: felll
Datum: 13.04.14 20:03

No tak ono to technickou vždy prošlo a naposled to byl leden tohoto roku. Ale zase když píšeš že by to mělo brzdit stejně zadní jak přední, to mě příjde spíše u novějších aut. Nebo chtít, aby bubnová brzdila stejně jako kotoučová, tomu se mě nějak nechce věřit ( ono stačí vyměnit jenom přední destičky a zadní bude hned zaostávat. A to jsem ještě nikdy nezažil, aby se měnilo obložení v bubnech )

Datum: 13.04.14 20:11
avatar
Samozřejmě že na provozní brzdu brzdí všechny brzdy a samozřejmě že zadní musí brzdit méně než přední - a to platí dvojnásob u auta s motorem vpředu.
Dokonce jsou v systému hydrauliky zadních brzd i omezovače tlaku (buď zátěžový regulátor, nebo třeba právě u feldy omezovací ventily). Takže zadní brzdy ani nemohou brzdit naplno - pokud by tam tyto prvky nebyly, zadní kola by se při prudším brždění blokovala.
doplněno 13.04.14 20:20: Přesněji řečeno - zadní kola by se neměla při silném brždění zablokovat jako první, ale musí brzdit co nejvíc.
A pokud za jízdy necítíš účinek ručky, není něco v pořádku. Buď zatuhlé lanovody, nebo opotřebované brzdy. Nebo pakny poblité brzdovou kapalinou z netěsných "prasátek" - brzdových válečků.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.04.14 20:22
avatar

ještě doplnění -předek brzdí více protože tam působí větší síly! aje jedno zda je vzadu buben či kotouč,obložení - na bubnech pakny ,se měni stejně jako destičky na kotoučích,jenže právě díky silám se tak neopotřebovávají jako předek!
Osobně mám na předku nové (2roky?nwn přesně) desky a jsou již viditelně jeté zatímco zadní jsou na pohled stále stejné!
PS nemám ručku na zadní ale na přední mkola!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.14 20:37

Favorit a Forman má na brzdovém válci do zadních vývodů hydrauliky omezovače tlaku (válečky na brzdovém válci a pak trubky k zadním brzdám).

Při sešlápnutí pedálu tak přední brzdí více než zadní, aby se auto nedostalo do smyku a brzdilo plynule.

Na verzích VAN-Plus a Pick-Up je místo omezovačů tlaku na válci připevněn k zadní nápravě omezovač tlaku (zátěžový regulátor). Čím více se auto naloží, tak tím více se tlak na zadní brzdy rovná tlaku na přední. Při prázdném autě, kdy náprava není zmáčknutá tíhou nákladu to brzdí tak, jako u krátkých verzí Hatchback, tedy více předek a méně zadek.

Felicia Kombi má zátěžák stejně jako Pick-up či Van-plus. To jenom Forman měl to, co hatchback Favorit a Felda (malé omezovače tlaku na hlavním brzdovém válci.

doplněno 13.04.14 20:39:

ruční brzda (systém táhel a páky) neudělá takový tlak jako hydraulická provozní brzda (prasátko působící přímo na pakny)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: felll
Datum: 13.04.14 21:05

Děkuji za jasnou odpověd. Ted je mě všechno jasné. Jen jsem tomu nemohl věřit aby to tak brzdilo :)

Datum: 13.04.14 22:54

Dá se to demonstrovat i na jízdním kole. Při brždění zadní brzdou jdou kola snze do smyku, jelikož se váha přesouvá při brždění na předek a zadní kolo je nadlehčováno.

Naložený Pick-Up nebo Van-Plus by zase nemohl brzdit více předníma, protože by přední brzdy spálil a rychle přehřál. Takže brzdí zadek u naloženého auta více, aby předním brzdám více pomohl. Odlehčení není takové, jako u prázdného auta, jelikož hmotnost nákladu tlačí zadek na zem a to by muselo být opravdu prudké zpomalení, aby se nějaké odlehčení konalo na zadku

Zátěžový regulátor přesně nastavuje propustnost brzdové kapaliny na zadek podobně jako vodovodné kohoutek.

U hatchbacků, kde je jen omezovač tlaku se tohle neděje. Tam je tlak(omezení) pevně nastaveno výrobce. Výhodou je ale bezporuchovost. Zátěžový regulátor totiž může pěkně oreznout a zaseknout se. Pak to klidně brzdí 1:1 a pěkně to flokuje.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.