Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Palubní PC fixluje?

Od: aloisb® odpovědí: 12 změna:

Je to možné, že palubní počítač ve FORD S-Max ukazuje špatně? Ukazuje mi spotřebu 5,1 litrů nafty na 100 km a já jsem na 25 litrů najel s bídou 380 km. Dá se to někde spravit?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paw*
hodnocení

2x

A neukazuje vam to nahodou dlouhodobou spotebu? Pokud ji mate spoctenou z dlouheho prumeru, tak posledni spotreba se tam nemusi projevit. Vynulujte si dlouhodobou spotrebu a pak uvidite.

hodnocení

Domníval jsem se, že to měří prostě průměrnou spotřebu a že nezáleží na čase. Takže je fakt, že jsem to nechal běžet těch 380 km a chvíli to skákalo mezi 5,0 a 5,1 podle toho když jsem jel do kopce nebo zase brzdil motorem s kopce. Když tam bylo asi těch 300 km, tak už se to z těch 5,1 litrů nehnulo.

 

hodnocení

0x
avatar minda

četla jsem v auto-diskuzích, že tyhle počítače neukazují moc spolehlivě - zajímalo mě to, protože PC mého auta taky ukazuje nižší spotřebu než si spočítám z ujetých km a litrů, počitadlo mám nastavené, aby se při každém tankování vynulovalo, ale pokaždé to ukazuje cca o půllitr míň - pochybuji, že se s tím dá něco udělat...

hodnocení

Mám takový dojem, že to bude taková hračička za velké peníze :))

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Tyhle počítače trochu fixlují vždycky, zatím jsem neviděl auto, u kterého by měřil úplně přesně. Je to tak asi schválně - řidič potom má pocit jak super úsporné má auto, málokdo si spotřebu kontroluje ručně. Třeba při brzdění motorem z kopce většina počítačů ukazuje 0, ale ve skutečnosti v tomto režimu auto žere víc, než když se jede na neutrál. Z toho se pak vyvinula pověra, že moderní auto při brzdění motorem nic nežere :)

dericcaster*

No já teda nevím. Ale myslím, že to s tou spotřebou z kopce platí jen u motorů s klasickým karburátorem a možná ještě s mechanickým vstřikovacím čerpadlem. Mám za to, že u motorů s elektronicky řízeným vstřikováním, je při brždění motorem, vstřikování paliva na nule. Nebo se pletu?

Při dostatečně vysokých otáčkách motoru není do motoru palivo dodáváno a OKAMŽITÁ spotřeba je skutečně nulová. Ovšem ne vždy se brzdit motorem a následně to dohánět přidáním plynu vyplatí, ale o tom se tu diskutovalo nedávno, stačí pohledat.
ropotamo

To není pověra. Moderní auto se vstřikováním, opravdu při brždění motorem, za běžných provozních podmínek, nic "nežere". Opravdu nevíte o čem tu píšete a přitom se vyjadřujete jako odborník, že by vám laik i uvěřil.

erikch*

ropotamo-nedávno zde bylo obsáhlé vlákno se stejným vláknem...není záměrem automobilek říkat pravdu-proto zkreslující údaje o spotřebě-metodika je taková,že auto při měření ujede 4 km(slovy pouhé čtyři kilometry po ideální podlaze-samonivelačka,čili bez odporů,ideálně zahřáté a bez brždění a zrychlovaní-to celé se pak násobí 25x a jsme na údajích jakože "za 10 km"),opožděný algoritmus při kolapsoidním nemazání motoru(2.0 TDI asi čtyři mimuty poté co je přerušeno mazání motoru) a tak dále a tak dále...No a když si vyhledáme jeden z ne až zas tak starých dílů Top Gearu,kde prováděli fundované laboratorní měření asi u čtyřech současných a rozšířených modelů aut-palubní počítač sice "hlásí" nulu(při jízdě bez sešlápnutí akceklerátoru se zařazenou rychlostí) a jejda-reál jsou asi tři čtyři deci...a co je podstatné o něco málo více než při jízdě na neutrál...A podobné měření kdesi v Alpách,z vrcholu jednoho z kopců do údolí asi pětikilometrová trasa-v autech(opět současné modely) zahřátých na provoz.teplotu bylo přesně nalito (nepamatuji si už přesný údaj,řekněme) 3 litry paliva(měřila se jak benzínová tak naftová auta) a po skončení testu dole v údolí-celou cestu bez jediného sešlápnutí akcelerátoru(pedálu plynu) jejda v autech bylo lehce přes dva litry-že by se palivo u všech aut "vypařilo"...?!? ...o něco méně než stejný test,auta,trasa atd. při jízdě na neutrál...čili závěr je jasný-auta při jízdě se zařazenou rychlostí mají vyšší spotřebu než na neutrál-a to i přes lhaní PC o okamžité spotřebe "nula"...to je právě mýtus...

 

pavelv*
hodnocení

0x

Ona většina aut neumí změřit množství protelkého paliva, je proto spočteno kolik vstřikovací tryskou proteče paliva za určitou dobu. Počítač pak ví jak dlouho je tryska otevřená a z toho to odhadne kolik tam toho mohlo protéct...

 

hujer123*
hodnocení

0x

Přes diagnostiku je obvykle možná korekce výpočtu spotřeby v rozsahu cca +/- 10%.

hodnocení

A kolik by stála ta diagnostika? A muselo by to být v servise u FORDA nebo ty přístroje mají i jinde?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]