Nejste přihlášen/a.
Zdravím, potřebuju radu od "chlapů" . Právě jsem se vrátila z pneuservisu, chtěla jsem koupit a nazout nové letní pneu. Nakoupeno a přezuto mám, ale teď se koukám, že pneu mají dot 4610. Já to beru tak, že jsou starý. Vadí?
Já jsem právě jela do servisu a kupovala je ze servisu, protože jsem se tomuto chtěla vyhnout při nákupu na netu (na předchozí auto jsem kupovala gumy z netu a přišly mi 3 roky "starý") a stejně jsem teď dostala to stejný. A za vyšší cenu.
Co mi poradíte jako ženské? Díky Jsem trošku naštvaná!
Možná ještě zmíním, že s tím budu jezdit denně (po-pá) 100 km.
Ahoj. V roce 1986 jsem koupil vlek za auto vyrobenej ve svazarmu o dva roky dřív. Jaký šílený váhy za tu dobu odvezl, je až neuvěřitelný. Gumy jsem na něm nechal vyměnit před asi 2 lety. Začaly se mi zdát nějaký popraskaný na bokách. To, by mělo být hlavní hledisko pro výměnu. Hned po hloubce dezénu. A taky záleží, na jakým dělu jsou ty gumy namontovaný a jakou rychlostí se s nima jezdí.
U dnešních aut se stabilizací a kvalitním podvozkem se už gumy nemusí tolik řešit. Si ještě pamatuju jízdu na diagonálkách s neměřitelným stářím na autě ještě bez posilovače brzd a naprosto v pohodě. Jen se s tím muselo počítat. Nebo jsem měl auto s hodně silným motorem a tam se sjely přední gumy úplně do hladka. Normálně nebyl problém, ale na mokru se prostě nedalo rozjet Teď jsem jezdil celý rok na zimácích a opět bez problémů - nevšiml jsem si, že by se nějak rychleji sjížděly a auto aspoň nejede tak tvrdě.
3 roky starý gumy jsou fakt v pohodě. Pokud ale chcete mít jistotu, můžete je natírat regumem - měl by trochu zabránit popraskání a tvrdnutí.
Pokud se nepletu tak jsou ze 46 tydne roku 2010.
Takze nove pneucca 3,5 roku stare.
Snad je dali levneji nez fungl nove.
Všechno zlý je k něčemu dobrý. Čím starší guma, tím tvrdší a tím se bude míň sjíždět. A u letních, pokud nejezdíte brzda plyn, to tolik nevadí. Zimáky si ale už pohlídejte.
Nevadí spíš za sucha, za mokra a hlavně když je "oslizlo" tvrdá guma klouže o hodně víc. Ale jestli byly dobře skladované, tak 4 roky jsou ještě v pohodě...
ok, díky za reakce.
Možná to nebude tak "žhavý", jak jsem si myslela
Takže, dali mi tyto pneu (r.v.2010) zbozi.cz/...
za 5tis. i s přezutím.
Já se tedy chtěla vejít do 5tis., ale brala bych i levnější, nic extra jsem nechtěla.
Takže 4 roky "starý"jsou v pohodě...a budou v pohodě i za 3 roky?
Akorát se asi budu bát jezdit za mokra
A abych ten pneuservis zas tak nehanila , tak na podzim bylo to stejné se zimníma a ty jsou ok, vyrobený 2013 (barumky).
Tyhle EcoContact jsem odjezdil loni na služební Octávce, ty auta jsou dodávány právě na nich. No, musím říct, že jak se říká ,, Co je eko , bio, nebo euro, po tom je ho.no!´´ To přesně sedí na tyto gumy, ty jsou tvrdý a klouzavý i jako nový! Bacha na ně! Je pravda že nejsou záludny ve smyslu že by držely a pak ustřelily, ony prostě nedrží ani za vlhka, natož za mokra.To se mi fakt lepší jezdilo na Debicách z hypersuperkrámu za osm stováků. Ale je fakt, že ty EcoContacty zase vydržely docela dost, měl jsem na tachu 112 tkm, když šly dolů - ovšem ne vše jsem, pochopitelně najel na nich, necelá půlka šla na zimáky.
Letos jsem zaloboval a mám na Octávce Bridgestony - to je jiná liga !
Lidi neblbněte, ta honba za "čerstvými" pneumatikami byla vyvolána výrobci ve snaze co nejvíce prodat. A novináři, jako správní odborníci, to hned začali národu vtloukat do hlav. Teď výrobcům začaly gumy zůstavat na skladě a ejhle, už se za nové považují i gumy do stáří tuším až sedmi let). A mimochodem, nevěřím že někdo z běžných řidičů pozná, že je guma po třech letech tvrdší, blbost.
Mám na autě gumy staré 11 let. Jezdím jak po silnicích, tak ve středně těžkém terénu. Pravda, jejich vlastnosti už nejsou nejlepší, ale při rozumné jízdě to běžný řidič ani nepozná. Tím nechci, abste si ze mě brala příklad, ale panika je opravdu zbatečná.
Pro rejpaly - jó, už sháním nové, nemusíte se mě bát na silnici potkat .
tomkk - sjetý ještě nejsou, původně jsem myslel, že na nich ještě letošní léto odjezdím, ale když jsem je minulý týden viděl zblízka, usoudi jsem, že už by to asi nebylo nejlepší. Nevím kolik je na nich celkem najeto, já už je koupil na autě, ale jenom odemě mají cca 90 000 km. A mimochodem - auto na nich sedí líp, než na 3 roky starých zimákách.
Byl bych úplně v klidu. A nebuď naštvaná, vždyť je pátek - co si počneš v pondělí
Byly doby, kdy se stáří gum neřešilo, jen hloubka vzorku a taky se jezdilo - a možná i líp. Já mám na zadku letní gumy 16let, manželka 11, vzorek samozřejmě v poho, tak tam ještě pár let budou. Předky už byly samozřejmě měněný a taky už maj leta. O žádným problému, ani na mokru opravdu nevím. Podstatná je hloubka vzorku, zejména na mokru a pak samozřejmě na zimákách. Ostatní jsou plky obchodníků podpořené darebáky ve sdělovacích prostředcích (to aby byl ekonomický růst...bla, bla bla...) Při normální jízdě stáří gumy nepoznáš - tedy pokud jsou jinak v pořádku (není proříznutí na kord, boule apod). A při nějaký nečekaný krizovce se semele tolik vlivů, že ta "tvrdší" stará guma je jen jeden z mnoha (povrch asfaltu, jaké máš brzdy, co ABS, jak ti to svítí, jak rychle reaguješ - máš vůbec v pořádku oči nebo brýle atd...)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.