Nejste přihlášen/a.
U Felicie s jednobodovým vstřikováním přestal ukazovat otáčkoměr. Poradíte prosím s postupem jak hledat závadu. Na co se zaměřit, co zkontrolovat. Díky
Otáčkoměr a ostatní budíky (kromě tachometru) jsou nasazeny na takových měděných trnech zapájených do plošného spoje. Celé je to jištěno šroubkem z mědi co by kontaktem uprostřed budíku.
Přístrojovku bych rozebral a budík otáčkoměru vysunul, kontakty prostříkl či očistil velmi jemným lakýrnickým smirkem a opět nasadil (mohlo by se jednat o špatný kontakt v tomto spoji).
Jinak mě napadá budík nový nebo z vrakoviště.
Pokud se Vám válí nějaký budík ze Š120, lze ho nouzově u SPi použít napojením na zapalovací trafo pod krytkou jsou klasické matičky 1 a 15 a signál dát na 1). Nejde napojit na ECU tak, jak je napojen stávající nefunkční.
Dále projděte konektory za nádobkou s aktivním uhlím. Propojují se zde el. svazky motoru a auta (elektriky). Tuším, že ten malý 3 pin s jedním drátem je právě na otáčkoměr, ale nemám to ověřeno. Pokud máte feldu starší, tak je tam jen jeden konektor 5 pin a tam je otáčkoměr tuším drát 2 zleva (ty dva tenké jsou otáčkoměr a čidlo teploty na termostatu).
Také tam může být zaoxidovaný kontakt.
Postup demontáže. Silně doporučuji odpojit náhon od převodovky v mot prostoru (pak při demontáži přístrojovky náhon nebude bránit v demontáži - je krátký)
Při páčení přístrojovky se snadno urvou spodní bílé plastové hříbečky uložené v gumě a černé pacce palubky zespodu. Přístrojovka se s palubkou demontuje s vozu jako celek a nikoliv po částech (hrozí ulomení oněch pacek).
doplněno 03.04.14 20:16:Zde je to pěkně na obrázcích:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.