Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání od tlumiče v zatáčce

Od: jaja2 odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

na Octavii I Tour TDI r.v. 2006, cca 90tis. najeto, 1. majitel, koupeno nové v ČR pozoruji následující problém:

a) zastavím podél vrat garáže, natočím kola naplno doprava a couvu abych se dostala kolmo ke garáži pro vjetí dovnitř a při rovnání volantu na střed se ozve rána od PP kola jako by prasklo péro - podobný zvuk jsme nasimulovali tím, že vezmu jakoukoli starou pružinu z tlumiče a hodím ji na zem :)

b) v ostré pravotočivé zátáčce za jízdy začne vždy od PP kola něco jakoby šramotit, zvuk podobný bodu a) ale je opakovaný, hodně se podobá jako když drhne zástěrka o zem (zástěrky nemáme)

V servisu Škoda bylo měněno uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, axiální ložiska tlumičů ... víc už nevědí co s tím. Dělá to pouze doprava a vždy když je v autě jen řidič. Při plném obsazení se to stane zřídka, hlavně ve vyšší rychlosti. Se zimními koly je méně slyšet jak s letními.

Poradíte na co se zaměřit?

Děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd*
hodnocení

0x

homokloub?

jaja2
hodnocení

to říkali že spíš ne, nicméne nezkoušeno

ale bylo nám řečeno, že to vcelku drahá sranda jen tak na zkoušku :(

asd*

Od toho jsou mechanici aby určili vadu, a ne aby měnili pokus - omyl, dokud se laskavě nestrefí... Předchozí díly doufám měnili proto že byly vadné (stabilizátory s vůlí, ložisko zatuhlé atd.), a ne že "by to mohlo dělat tohle"

Pokud lupe/štrachá při jízdě v rytmu otáček kola, tak to bude něco kolem osy kola a ten kloub je nejpravděpodobnější.

Pokud lupe při stání na místě při změně rejdu, tak zatuhlé horní ložisko tlumiče, nebo i prasklý péro (i někde u konce, nemusí to být hned vidět), nebo něco co hýbe s rejdem - kloubů/ čepů tam je několik.. Chce to vidět a slyšet naživo...

jaja2
hodnocení

tyčky dělali, že byly špatné

uložení bylo jen jako pokus

axiální ložiska taky pokus - ty jsem dnes byla reklamovat a požadovat vrácení sumy za opravu, která se nedostavila - vrátili částku za práci

kloub už pokus/omyl měnit nechci

péro je dobrý = tlumič byl venku

pákami hýbali celou nápravou, jiný čep to nedělá, nic se nehne

vždy to dělá při pohybu auta = při jízdě v rejdu

nicméne při společné testovací jízdě se to neprojevilo (byli jsme 3), ale jedu domů a dělá to zase (jen řidič)

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Tipoval bych to na zadřené ložisko horního uložení péra,případně poškození péra samotného.

asd*

To píše že měnili, a hlavně v zatáčce při jízdě by se neopakovalo...

erikch*

ono se taky může stát,že je něco(poloosou počínaje) povolené,resp.nedotažené...stav poloos zkontrolujete poměrně snadno u auta na zvedáku,kdy je(jsou) polosy venku z tisícihranu v těhlici-nesmí být ani v jednom z kloubů sebemenší vůle...ale dle popisu jsou poloosy o.k...zaměřil bych se na komplexní kontrolu uložení-navštivte nějakého šik.mechanika(zn.servisy jsou "výměnáři",málokdy jsou schopni určit podobný problém-pokud jim to nenapíše diagnostika),který se s autem projede a už bude vědět jak a s čím kde zahýbat,aby se určil možný problém(evidentně je někde vůle,kde být nemá-proto to dělá a z pohledu řidiče na této straně-ozývá se to při zatáčení do prava,kdy se pravá strana odlehčí...)...tím bych začal,bude vás to stát pár stovek(za zvedák,sundání krytu motoru a "kverdlání" s komponenty podvozku),a věřím,že problém odhalí...

jaja2
hodnocení

nic není volného

více píšu výše

 

hodnocení

0x
avatar dabel

první co bych skusil je utáhnout tu středovou matku na kole 30ka 12tihran nasadit metrovou trubku a dotáhnout

doplněno 04.04.14 15:30:

tak natočit auto a točit na místě volantem a pozorovat zda se nešoupe pružina po misce předního tlumiče a nevydává divné zvuky

další co mi napadá kouknout zda se nemele spodní čep v těhlici -zažil sem to u feldy ta díra pro čep byla vymletá a už to nešlo dotáhnout

jaja2

dávno provedeno

erikch*

jistotu,že je vše utažené "dávno provedeno" bereme kde...? a stejně tak,že není nikde nic volného...možných věcí může být x,napadá mně i třeba převodka řízení,jenže to prostě bez reálného průzkumu mechanikem na zvedáku budou jen a jen spekulace...takže je to na vás,vaše auto,a bez zjištění příčiny se dál nehnete...a zde tím spíš platí,že je "komplexnější" šikovný soukr.mechanik než zn.servis...

 

jaja2
hodnocení

nové poznatky:

vyměněn servis, vyměněny homoklouby, půjčeny nové třmeny brzdičů, kontrola řízení (čepy byly nové nedávno), vše dotaženo

a situace stejná, naopak horší - mlátí to podobně už i při nerovnostech na vozovce, už jsme fakt zoufalí a začínáme mít strach s tím jezdit

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]