Felicia žere olej a vodu - těsnění pod hlavou?

Od: Datum: 02.04.14 00:10 odpovědí: 7 změna: 08.04.14 18:27

Zdravím,

na moji felicii 1.3 MPI 50kw. LPG, mi během 2000km olej mezi ryskama klesnul o 2/3 a voda z nádobky mi zmizela už kompletně dvakrát. Tipuju to na těsnění pod hlavou, ale auto nijak nekouří a jede v pohodě. Dále se mi neustále tvoří emulze pod víčkem a to jezdím denně jen trasu 25 km tam a 25 zpět. Takže žádné krátké trasy. Je to na 100% těsnění? Vodu v oleji nemám a ani naopak. Děkujiii


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.04.14 01:06
avatar

Nemusí být ani voda v oleji, ani naopak. Stačí aby bylo těsnění poškozené u 4.válce kde je v těsné blízkosti olejový kanálek a voda. Píst si při pohybu dolů může vodu nasávat. Navíc voda i olej jsou pod tlakem, takže pak už nic nebrání tomu, aby se obojí ztrácelo a nikde se neobjevovalo. Olej se spálí, voda odpaří. Záleží na stavu motoru. Po rozebrání to chce kontrolu, jestli nejsou "utopený" vložky válců, tedy zde použitý výraz utopený znamená, jestli nejsou pod úrovní bloku motoru. Je tam předepsaný přesah "nad blok" 0,07 až 0,13 mm přičemž vzájemný rozdíl nemá být větší než 0,04 mm. V tom případě, když toto neodpovídá, musí vložky ven a podložit měděnými kroužky, což už je skoro celá rozborka-sborka motoru. Tyto kroužky mohou být někdy "sežraný" od nemrznoucí kapaliny. Bohužel konstrukce je taková, že se tam tvoří jakýsi galvanický článek, protože se stýkají různé kovy. Tak to hnije.

Takže pokud nejsou vložky správně nastavené, nové těsnění nepomůže a nebo jen na chvíli. Důležitý je rovněž stav hlavy, tedy rovnost v toleranci, či jestli do ní nejsou vyžraný díry.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.04.14 06:44

Může bý i prasklá hlava (většinou poblíž výfukového kanálu). Při provozu na LPG se to občas stává.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sirtnt
Datum: 05.04.14 18:56
Dekuji za odpovedi nejak jsem pozapomenul odpovědět. Dneska jsem od doliti vody ujel asi 500km a voda nikde! Kouknu pod vicko a to bylo plne emulze a to jsem ho pred par dny utrel. Bylo doopravdy plne az po okraj. Pri zbezne kontrole oleje mam pocit ze v nem zacina byt voda. Takze v pondělí servis. Kolik si asi vezme slusny servis za vymenu vcetne srovnani hlavy a naplni? A jak dlouho to asi bude trvat?
Datum: 05.04.14 19:25
avatar

Bude to určitě více jak je hodnota vašeho vozu . :(

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sirtnt
Datum: 05.04.14 20:52

Nooo určitě to nebude přes 20 tisíc... :)

Tažné, LPG po revizi a téměř bez koroze...

Od: sirtnt
Datum: 08.04.14 10:33

Tak oprava stála 3300 :)

Těsnění bylo prasklé u 4tého válce.

Datum: 08.04.14 18:27
avatar

Tak sláva ať slouží , já už to morálně nevydržel a minulý týden jsem feldu to autíčko z vystřihovánky z ABC odvezl po 14 letech do šrotu dostal jsem 1200,- to mi zaplatilo přihlášení novějšího a teď budu chvíli klidnější že mě nějakej 18 letý ribízek v A3 nenasune na zadní sedačky za manželkou se synkem při bouračce k čemuž se felda nabízí *jasne*

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.