Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řídící jednotka bez baterie

Od: jambus* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den.

Zima je za náma a chystám se na menší generálku svého vozu. Mimo jiné i na elektro instalaci (ošetření šroubových spoju ,ukostření atd.) A s tím souvisí i můj první dotaz : Nebude vadit řídící jednotce,pokud bude autobaterie na delší čas odpojena?

A také se chystám na výplach chladícího okruhu a rád uvítám Vaše tipy , rady a osobní poznatky.Na jednom fóru doporučovali ocet a kys.citronovou a jinde zas kys.fosfor...? Provedl jsem ,,cvičně" vypuštění kapaliny a je pravda,že nějaký šit tam je ,ale pořád zvažuju jestli nebude stačit proplachnutí čistou vodou (několikrát) a pak normálně doplnit nemrzku a fungovat dál.A nebo to řešit opravdu radikálně za použití nějaké té chemie.

Díky za rady. Jambus

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*
hodnocení

2x

Během zimy jsem dvakrát dobíjel aku mimo vůz a nic se nestalo.V chladicí kapalině jsou antioxidační příměsi,které chrání vnitřní dutiny motoru ,jsem přesvědčen o tom,že jakýkoliv chemický zásah může být jen na škodu věci.Takže jsi si odpověděl sám,propláchnot vodou,nebo vůbec jezdit chvíli jen na vodu.Pak vypustit a nalít mrazuvzdornou směs.Když však ji naleješ až zase před zimou,možna to dost ušetří,stačí malá porucha hadice,nebo těsnění a když uteče voda,nic se neděje.když fridex,jde to na kapsu.

JABRAKA

jambus*
hodnocení

Díky za odpověď Jabrako.

S tím výplachem asi fakt nebudu divočit.Párkrát to propláchnu čistou vodou ,abych vyplavil ten kal a šmytec.Mrknu na hadice a sponky a doliju nemrzku. Oceňuji snahu : 1

maxwell*

Po delším odpojení se říď. jednotka maximálně vynuluje, což není nic špatného nebo nezdravého. Naopak u některých aut se to používá když začne blbnout. Takže tam bych nic nehledal.

Co se proplachování chladícího okruhu týká, doporučuji destilku. Jakékoliv agresivní látky jako kyseliny a podobně urychlují zteření gumových hadic a těsnění. Není mi jasné proč to vůbec proplachovat. Nemrznoucí směs se mění jednou za dva roky - nebo je to alespoň doporučeno. A při každém vypuštění se to vlastně propláchne. Doba Š 120 je pryč, zdá se mi to u auta s tak krátkým vedením chladící kapiliny (ne jako u 120) jako úplná zbytečnost.;)

 

bety*
hodnocení

2x

Hlavně néééé ocet.Já jsem to udělala,na radu jednoho opraváře a po čase se mi začala ztrácet voda v chladiči.Ocet rozežral i kamenec,který ucpal různé dirky a těmi pak unikala voda.Musela jsem kvůli tomu měnit i vodní pumpu.Takže vůbec ocet nedoporučuji.Jen propláchnout vodou.;)

 

jambus*
hodnocení

Díky chlapi za rady a názory.Už mám hotovo.Dvakrát jsem to propláchl čistou vodou ( vytekl nějaký kal) a pak naplnil destilkou a nemrzkou. Povyměňoval hadice ,svorky a nějaké to těsnění a je to super.Z auta už neuniká ani kapička provozních kapalin a já mám na zemi v garáži už konečně sucho! Díky *palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]