Nejste přihlášen/a.
Ahoj.
Mám forda escorta z roku 1998 s motorem 1.8 TD (66kw). Mám s ním problém. to auto rok a půl stálo a teď se s ním začalo znovu jezdit.
Udělal se technická, repasovali se vstřiky a měnili rozvody a filtry a olej.
ale auto po ránu startuje na potřetí a jak je studené a v trošku menším měřítku ikdyž je zahřáté, mu kolísají otáčky asi od 900 do 1200. A to stojím na místě i když jedu na neutral kdekoliv..jako by chtěl chcípnout. Auto strašně kouří a docela i smrdí...
Po ránu mi to jede pěkně k ničemu. Mám pedál na podlaze a zařazenou jedničku, otáčky se skoro nezvedají a jedu 20, když tam dám hned dvojku, tak jedu třicet(ale to je podle mě "lajka" pouze volnoběhem).
Ale co je největší problém je to, že když se zahřeje na provozní teplotu, tak mi sice funguje turbo, ale zatáhne až ve 3000 otáčkách a ve 4000 zařadím, abych vůbec jel (ten zátah je poměně razantní, ale do kopce nic moc). Přitom za studena, jako bych turbo neměl, můžu mít 2000 otáček(kde by to mělo obvykle tahat) i 3000 a vůbec nic..
Chtěl bych vás poprosit o radu, čím by to mohlo být?
Tipoval bych to na turbo(kvůli tomu smradu) nebo čerpadlo, co vy na to?
Děkuji moc za odpověď
Ještě jinak. Koupil jsem motor, který má nalítáno asi 98000 a můj má už k 200 000km.
Ale nezeptal jsem se a rok výroby, což byla chyba. Je to motor 1997 a já mám 1998.
Mohu z toho vzít turbo, které tam sedí. jdu to dělat v pondělí, ale neočekávám od toho nějakou změnu.
Ovšem čerpadlo tam nejde. Já mám toho nepovedeného Lucase a v tom starším je Bosch. Šel by tam dát? Nevidím důvod proč by ve fordu z roku na rok měnili bloky, mohl by tam jít ne? nebyl by to problém?
Protože jestli ne, tak repas čerpadla není levná věc.
Co myslíte byl by velký problém tam hodit celý ten starší motor?
Jen maličkost-motory 1,8 a 1,9 D or TD od PSA jsou stejné (zvenku,1,8 se od 1,9 vevnitř liší vrtání,a D od TD odstřikem dna pístů skrze chlazení + kanálkem mazání turba) přesto měla tři různá čerpadla-ROTO diesel,Bosch a Lukas.Pkd vemu v potaz novější boše a lukáše,tak se montovali obě ,nevím dle jakého schématu.Navzájem šli měnit ale s čerpadlem i potrubí + vstřiky+ přenastavení rozvodů,resp.čerpadla!Z toho předpokládán,že u fordů budou oba motory identické bez rozdílů čerpadel!Toto zjistíte nejlépe dle typu motoru a tím i jejich záměnnost,pkd to bude "jiný"typ motoru,půjde vyměnit ale budou problémy s evidencí na stk
doplněno 22.03.14 14:22:Mno jak píšu výše.
Např ve 405 papírově a původně 1,8TD jsem měl skutečně motor 1,9D ze 309 (do 405 se tento nikdy ofiko nemontil) ale tento měl (u PSA se v té době štítky nýtovali!) štítek z vůvodní 1,8TD.Osobně jsem tam pak dával zase jiný motor (o5 1,9D ale místo 47kW měl 51kW) tento byl pro změnu typ D9B (tento měl navíc i přípravu pro montáž turba!) !Uložení motorů do kastle ,ať již 1,8d nebo 1,8TD zrovna tak jak varianty 1,9 d i TD měli stejné uložení do kastle a zrovna tak spoj -motor - převodovka!
Takže jak píšete je-li to stejný typ motoru tak je 100% záměnný,navíc se nemusí ani jeho výměna zapisovat! (jen ,pkd je psáno,tak výmaz čísla motoru!)No a ŘJ u tohoto motoru asi také nemusí měnit,nevím však co vše na něm řídí ,teda pkd to není už přímovstřik (tddi,tdci...)
doplněno 22.03.14 18:41:Někdy pro "opraváře "nejde,znamená že se jim do toho nechce!Osobně jsem takto kolegovi xantiálovi dělal na X2 spojku-servisáci do toho nechtěli jít ,že se musí rozpojit hydropneumatika ,nakonec to u této motorizace píši i v jak na to,ale nemají pravdu,osobně jsem si to nejprve dělal sám na své X1 ale stejné motorizaci! Zrovna tak mi bylo řečeno,že jako laik NESMÍM měnit sám pístnice nebo koule.Zrovna tak v hluboké minulosti ani automechanici nechtěl přehodit vstř.čerpadla mez dvěma motor T-928 (8V-tatra v kompresoru) tak jsme to dělali dva zedníci a ten jeden motor co měl čerpadlo KO potom normálně fungoval (druhý s nefunkčním kompresorem po našem zásahu vstř.čerpadlem ne,takže místo dvou nefunkčních strojů jsem měli na jednotce jen jeden!)
Takže dle mne-nechtějí to dělat (důvod, strach ze špatně nastaveného rozvodu? nwn) a výmluva,že je tam jiné uchycení.Lůžko vstř.čerpadla u PSA je s otvory na obě čerpadla (lukáš i boš)Automobilce se nevyplatí konstruovat dvě různá uchycení vstř čerpadla na jeden motor a už vůbec ne dva motory stejné kubatury ,každé pro jiné čerpadlo!
typ motoru zjistím. a napíšu sem. podle mě by měli jít měnit, je blbost aby měli jiné, jak jsem říkal bloky.
Je to stejný typ motoru RFK se stejným výkonem, jen o rok starší. Měli by se tam lišit jen úchyty na kastli podle mě, ale to nevím. Musel bych mít asi jinou ŘJ i pojistkovku
Přímovstřik to není. jen nastavit čerpadlo apod. Mělo by to jít, ale nikdo mi to nechce udělat. Prý je to jinak uchycené a to čerpadlo nejde vyměnit.
Sám to nepoznám a nezbývá mi nic jiného, než tomu věřit. v pondělí vyměním turbo a budu doufat, že to bude lepší. když ne, zkusím to celé přehodit.. A nebo rovnou prodat a vykašlat se na to. Ale jak bych to prodal?
pokud je motor o.k. a auto není totál shnilé,je škoda se toho zbavovat...to čerpadlo jít musí a jde-už jsem ho kdysi u 1.8 TD sundaval(je stejně tak průchozí tímnálitkem zboku motoru přes konus ozubené kolo a hnané společně s rozvody)-jen jde o nastavení těch rozvodů(poznačit-zde se dělá chyba jen jednou)...pochybuju že by u jednoho typu motoru bylo jinak(otvory pro přišroubování toho čerpadla,jsou tam tuším čtyři šroubky+aretace toho konusu ozub.kolem a samozřejmě zezadu u potrubí ke vstřikům bude asi držák) uchycení...to je moc i na Ford...
Chlap, který mi motor prodal mi napsal: ,, lucase za bosch vyměníte jednoduše, ale pak je problém s elektrikou na stopventil, dávkování, imobilizer. Vedení je jiné, muselo by se to všechno obejít, ale to chce šikovného elektrikáře, s tím imobilizerem je pak problém. Ale i kdyby jste měl stejné čerpadlo, tak je nutné překódovat imobilizér čerpadla, nebo vzít komplet imobilizer z auta (klíček, jednotku)"
určitě na nebudou rozdílné šrouby a tak. potrubí také bude schodné, rozvody také nebudou problém. Co s tím imobilizérem?
Děkuji za tip. Asi vyměním servis. Nebude problém s tím imobilizérem? neměl bych ho sehnat?
To se mi asi prodraží, kdybych trval na výměně u někoho jiného ne?
u auta z roku 98 je imobáč fakt akorát ke vzteku(leckdy) takže ale není naštěstí problém jej zcela vyřadit-kdo se trošku hrabe v autech,bude vědět kde proklemovat a není co řešit...
Doplním Erika- a stop ventil už vůbec problém není!
doplněno 23.03.14 20:48:To si musíte rozhodnout sám,na kolik se cítíte či spíše jak jste zdatný a znalý! Já o tom moc nevěděl a šel jsem do výměny motoru na P405 a po výměně chytl hned ujel jsem kilák ,zaparkoval a pak jsem se asi dva měsíce babral s dopravou nafty,než jsem vychytal všechny chyby( a pak jako na potvoru se vysypali brzdy a výfuk,šel pryč)!Na kapačku (petka s naftou na haupně) vrčel furt,chytal taky,ale z nádrže se zavzdušnoval !Tak ale nebyla mimo stop ventilu žádná jiná eletrika (samo čidla teploty a tlaku oillu ale žádný IMO a další taková kurvítka!
Mám tedy zkusit sehant někoho, kdo nebude proti a vymění mi to? nebo zkusit nechat pehodit celej motor?
nejdřív bych začal čerpadlem než měnit motor...nevím jak moc náročná je aretace rozvodů(1.8 TD od Fordu neznám) s polohou čerpadla,ale snad o.k.,při té příležitosti rzkontrolujte stav (nového) oleje,možná i vyndat současné turbo (snad půjdou povolit ty tři šrouby na přírubě) a zkontrolovat stav(vyosení a vůle),pak až podle čerpadla bych řešil dál(motor v "záloze" je výhodou )...řekl bych,že hlavní problém bude přívod nafty...
Taky bych začal nejdříve tam. ale co se týče čerpadla, tam se musí měnit celá soustava pd čerpadla až po vstřiky. A dle mě i ovládání čerpadla=tudíš řídící jednotka. Nebude-li stejná u obou motorů, tak je to špatné. A ještě by se musel měnit imobilizér. Je to moc věcí na jednou. A nevím, zdali by mi nevyšla levnějí repase toho Lukase, ikdyž lukas stojí za nic...
Stav oleje je dobrý, možná filtr vyměnit, protože j.
sem na nalil i řepku se kterou to jelo perfektně, ale bez turba(jako bycho ho neměl). jelo to na samotný atm. motor, který hezky táhnul.
To turbu budu měnit v pondělí, napíšu, jestli nastali nějaké změny, ale podle mě je to spíše celé čerpadlem, nebo celkovým nedostatkem přísunu paliva(proto to kolísání otáček).
Je možné, že bude mít jinou vůli, takže by se dělali rozvody bohužel
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.