Zivotnost preplnovanych motoru

Od: Datum: 21.03.14 07:53 odpovědí: 2 změna: 21.03.14 08:21

V posledni dobe casto slycham negativni ohlasy na zivotnost novych motoru poslednich let, kde se vykon kvuli zakonnym pozadavkum na spotrebu a emise nahani preplnovanim (turbem).

Motor udajne vydrzi podle nejvetsich pesimistu 100 tisic km a pak musi na generalku. Jestli to je opravdu 100 tisic nebo 200 tisic km neni podstatne. Podstatne je, ze je to vyrazne mene nez nepreplnovany V6.

Otazka ale je, co se musi zgeneralkovat? Urcite to vysokootackove turbo (jen loziska?) a kvuli vysokym plnicim plakum take pretesnit blok motoru (+pistni krouzky)? Nebo je nutna mnohem vetsi generalka kvuli vysokym vykonum a tlakum v tak malem bloku motoru? Maly blok = male soucastky = ne tak pevne pro dane tlaky a vykon?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.03.14 08:03
avatar

Ono je to trochu složitější a řekl bych, že věc má dvě hlavní příčiny...ono né kadý přeplňovaný motor nic nevydrží, když si člověk veme motory třeba z Octavek 1,9TDI 66kW tak ty vydrží i 750t km...či přeplňované turbem "šestiválce" od BMW také vydrží 700t km. Ale již ke zmíněným dvou hlavním příčinám.

1) To určitě bude šetření, šetří se, hledají se jiné materiály, již né tak kvalitní, již se tak netestuje dlouho, aby se vychytali problémy. Prostě celkově je vidět, že se na těch motorech z pohledu automobilek snaží šetřit. Navíc proč by někdo stavěl kvalitní motor, který by vydržel 750t km, a auto mu tak sloužilo 20 let, když po 300t km motor odejde a zákazník bude pokukovat po jiném voze.

2) Složitost těchto motorů, jelikož samotný motor třeba něco vydrží, bohužel čím dál přísnější EKO normy, dohání automobilky k tzv. downsingu (změnšování objemu motoru a tím i zmenšování výfukových splodin, jedná se o normy EURO x), a samozřejmě je o něco složitější, jestli má člověk dostat výkon 90kW z dvoulitru a nebo z objemu 1200ccm. Proto již něstačí jednoduchý motor s turbem, ale jsou tu i složitější soušástky a motory jsou již opravdu extrémně složité, proto je daleko větší pravděpodobnost, že se kolem 300t km začne všechno sypat

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laik
Datum: 21.03.14 08:21
Mel jsem na mysli prave ty male preplnovane benzinove motory zname ze Skodovek (TSI, ...) Jak jsem psal, slycham na to kritiku a tak me zajima, jak moc je na tom ta generalka slozitejsi oproti beznemu motoru, krome toho, ze se musi udelat vicekrat/drive/casteji.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.