Favorit karburátor

Od: Datum: 15.03.14 20:24 odpovědí: 7 změna: 16.03.14 11:58

Dobrý den, mám prosbu . muj favorit mě zlobí je to karburátor 1993 . Porucha je že nastartuje a jede bez problému, ale po chvilý spadnou otačky na 0 a chcípne motor. nebo začne cukat jako by docházelo palivo.a po chvily opět zdechne. potom nechce nastartovat. a když chytne zas se to opakuje čim dál rychlejších intervalech, dokud neustále startování neodrovná baterku. ( svíčky jsem měníl, rozdělovač pročistil kontakty. dál nevím, děkuji za radu



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.03.14 21:20

Můžete začít kontrolou AC pumpy. Jednak je na ní sítko, které se dá vyčistit, pokud je zanesené. Druhak je tam cupovací páčka (aspoň na starších byla , kterou lze ručně pumpovat palivo. Pokud ji stlačíte dolů a uvolníte, tak cítíte, jak se pomalu vrací nahoru a čerpá při tom benzín. Po pár cupnutí se zastaví a nebude se chtít sama téměř zvedat, nebo jen velmi pomalu, protože plovák zastaví přívod do karburátoru. Pokud se páčka stále vrací nahoru lehce, může být špatná membrána (pozor, potom jde benzín do oleje), nebo spíš špatné ventilky v AC pumpě. Ideální je při tomto testu mít palivovou hadičku z karburátoru vysunutou, ucpanou prstem a sledovat, že fakt tlakuje a čerpá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.14 21:48
avatar
Toto čerpadlo se u fáčka z r. 93 nevyskytuje.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: mire
Datum: 15.03.14 21:30

Sice jsem favorita měl dlouhá léta, ale s přímo s tímhle jsem se nepotkal. Ale napadá mě taková maličkost, podobný problém jsme jako kluci měli, když se nám na pincku ucpala ta malá dírka v zátce nádrže. Chvíli to jelo a nic. A pak zas, dokola. Podtlak v nádrži nedovolil benzinu odtect do karbecu. Já vím že favo je dělané jinak, ale zkuste chvíli jet s otevřenou nádrží, třeba máte ucpanou odvětrávací hadičku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.14 21:36
avatar

Podívejte se na pojistkovou skříňku. Častou závadou je uvolnění patic relátek z plošného spoje. Je třeba ji vyndat, plošný spoj odšroubovat z plastu a přeletovat. Dělaly to hlavně ty pojistkové skříňky, kde relátka visela "hlavou dolů". Někdy se uvolní hlavní přívod proudu (šroub M6).

Pak je vhodné v době, kdy závada trvá zjistit, zda jde jiskra, abyste vyloučil elektrickou závadu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.03.14 22:47

1993 má už pojistkovku vyklápěcí (přelom 92). Nožové pojistky a poctivý tišťák.

Palivová pumpa je bez páčky. Nicméně bych vyměnil palivový filtr (je u brzdového válce nebo poblíž termostatu). Dále bych ověřil funkci el. mag. ventilu a jeho ukostření (ke karbu vede zelený drátek + a pod karbem je hnědý -, který končí pod šroubkem podložky karbu na sání).

Dále kontrola trysky volnoběhu. Dá se pěkně vymontovat plochým šroubovákem po otevření víka filtrboxu.

Skontroloval bych i plovák, zda nasávání je odedna a není v hadička spuchřelá. Natankoval bych alespoň 20 litrů BA95.

Cívečku v rozdělovači bych preventivně vyměnil. Je to něco ajko Hall snímač u Felicií SPi a MPi. Bez ní to prostě nejede ani omylem a začíná to právě výpadky. Hlavně koupit origo.

http://www.amd-autodily.cz/el…vybava/civka-rozdelovace.html

Stačí na vypnutém motoru sundat víčko i s kabely z rozdělovače. Poznačit polohu palce lihovým fixem nebo škrábnutím o okraj rozdělovače, kam palec ukazuje (přesně). Dále odpojit podtlakovou hadičku a káblík od ETZ k rozdělovači (to je k té cívce) a dole uvolnit 2x šroub M6 na 10 klíč. Při vytahování komínku i s rozdělovačem díky šnekovému kolu dojde k pootočení palce (normální jev). Pak po obvodu jsou šroubky co drží vevnitř takové plechové háčky a ty drží cívečku. Pozor na jejich zapadnutí do útrob rozdělovače! Přidržet si je pinzetou nebo to montovat mírně nakloněné, aby případně spali ven. Proto se rozdělovač raději sundává z motoru, jinak to jde i na něm, ale blbě. Při opětovném vložení rozdělovače se dá palec kousek nza naznačenou čárku, kde měl být a vložením se palec pootočí na původní místo. Samosebou při celé operaci nesmí být motorem otáčeno (na rychlost tlačením auta či startérem, jinak se poloha rozdělovače ztratí a je nutné ji znovu najít a seřídit ideálně předstih.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.03.14 22:23

Co cívka v rozdělovači,jednou mi to dělalo to samé a byla ta cívečka špatná.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 16.03.14 11:58

Kolik má motor odpracováno?

Podle charakteristiky vaší závady usuzuji, že motor je již značně opotřeben. Totiž při zahřátí motoru se projeví netěsnosti pístních kroužků a tím se sníží kompresní tlaky. Toto je příčinou obtížného startování při zahřátém motoru, ale i problémů při volnoběhu.

Změřte ( nechejte si změřit ) kompresní tlaky. Hezký den -miro

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.