Vrzání tyček felda

Od: Datum: 14.03.14 19:25 odpovědí: 12 změna: 15.03.14 19:48

Zdravím,vyměňoval jsem tyčky řízení na feldě(TRW) žádná čína. Problém spočívá v tom že při propérování vozidla vržou,levá více,pravá téměř neznatelně. A dělá to jen někdy,většinou po delší jízdě když auto odstavím,druhý den chci jet a je slyšet vrzání,pak se to zase rozjezdí a přestane to.

Chtěl bych se zeptat zda li se někdo s tímto problémem nesetkal a jestli se to třeba nezajezdí. Napadlo mě třeba ještě uložení stabilizátoru nebo lůžka ramene,ale začalo to dva dny po výměně tyček

Díky za každou radu

Jo je to 1,3 MPi 1999 bez serva


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.03.14 23:32
avatar

Pokud tuším co máte na mysli, tak tam nemá celkem co vrzat. Na hřebenu je silonové pouzdro, navíc namazané a na kraji u kola je kulový čep. Taky silonový pouzdro. Vrzat mohou tyto kuláky za předpokladu, že jsou suchý. spíš bych to tipoval na kulový čep spodního ramene. Ale ať už vrže cokoliv, tak je to špatně, protože je to suchý. Co manžety, jsou v pořádku?

Jestli vržou jedině vyměnit a zjistíte to tak, že pod manžetu kuláku vstříknete třeba injekční stříkačkou trochu převodového oleje. Spodní kuláky jsou od výroby nýtované, ale mohou se šroubovat, je zbytečné měnit celé rameno.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mark21
Datum: 14.03.14 23:48

To vrže jak jsou klouby axiálních tyček řízení(v místě kde se hřeben napojuje na tyčky),mám to odposlouchané.

Zaráží mě věc že právě jsem dělal na řízení generálku,komplet nové lůžka řízení,tyčky řízení,manžety řízení,kuláky jsou staré ani ne 15 tis km( také TRW-pro jistotu jsem na nich měnil manžetky a taky jsem je přimazal). Opravdu s největší pravděpodobností to jde z těch NOVÝCH tyček řízení

Jo a ten zvuk to dělá při propérování,když projedu díru nebo stačí i při stání zatlačit na auto nebo prudčeji sednout do sedačky-ne při otáčení volantem a ani poloha volantu na to nemá žádný vliv

Datum: 15.03.14 00:19
avatar

a nepřetáhnul jste ty tzv. přípojky? Dotahují se tak, aby řídící tyčkou bylo možné v místě kde se upíná manžeta pohnout silou 12,5 až 20.5 N. K takto utáhnuté přípojce se dotáhne kontramatka silou cca 50 - 60 Nm, pak se zajistí. Takže to dotažení není nic moc. Je to spíš volné než dorvané.

Já vím, že to asi nikdo - tu sílu potřebnou pro vychýlení neměří, ale je to tak volné, že řídící tyčka s kulákem na konci téměř nedrží v nastavené poloze a klesne vlastní vahou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mark21
Datum: 15.03.14 00:23

Určitě jsem to nedotahoval nijak moc silou,ale co mě už zarazilo bylo to,že s tím kloubem nešlo hýbat když ještě tyčka nebyla namontována. Ta stará tyčka když je venku,tak se v kloubu pohybuje úplně lehce,s tou novou jsem nepohnul ani za nic. Je to normální?. Jsem si říkal že když to takhle přišlo z výroby tak to normální asi bude,ale taky mi na tom něco nesedí

Datum: 15.03.14 00:30
avatar

To je určitě v tom, to dotažení je klíčem je lehounce a pak zajistit kontramatkou. Na konci řídící tyče to musí jít pohnout "jedním prstem". Stáhněte manžety z řídící tyče a "vyhoďte" kulák u kola. Pak to nastavte tak, aby ta řídící tyčka jen tak tak držela sama ve vodorovné poloze. Ale asi bych překontroloval uložení toho axiálního kuláku, zda to červený silon přežil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mark21
Datum: 15.03.14 00:35

Možná si špatně rozumíme,ta tyčka byla jakoby´´zaseklá´´ještě před montáží na auto,ten kloub se vůbec nehýbal. Po montáži na auto šlo s tyčkou hýbat,ale poměrně těžce a to ještě i když nebyla vůbec utažená. Kontramatka?-nevím jestli myslíme oba stejné auto ale já jsem to pokud si dobře pamatuji jen natočil na hřeben,dotáhl a zajistil zásekem do drážky jako byla zajištěná tyčka původní(jedná se o feldu rok 99 bez serva)

Datum: 15.03.14 00:50
avatar

Mluvíme o stejné věci, ale možná jsem dal info o starším provedení řízení. To byly řízení jako na Favoritech. Vy tedy máte zřejmě ten typ, kde je na řídící tyčce kulák již od výroby složený a nedá se nastavit. Tak v tom případě netuším co s tím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mark21
Datum: 15.03.14 08:53

Mě právě napadlo promazání,ale už nějaká vazelína byla vidět přímo v tom kloubu a ještě plno jsem jí dal z venku pod manžetu. Mě napadlo jestli se to nemělo promazat ještě nejak dovnitř,ale zase když se ten kloub nedá rozebrat

Datum: 15.03.14 02:00

A nevrže to v uložení řízení k nápravě? Tedy ty dvě spony uprostřed hřebene pod kterými jsou dva gumové bloky?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mark21
Datum: 15.03.14 08:51

Nepřijde mi to,ty gumy jsem měnil obě taky.Ono ten zvuk je těžší specifikovat,jde to někde z té oblastni takové gumovoplastové skřípění. Myslíte že by to mohlo být ono?

Od: mark21
Datum: 15.03.14 16:27

Nikoho už nic nenapadá?. Dneska jsem ještě sundal manžety a ještě víc to přimazal,bez výsledku

Od: mark21
Datum: 15.03.14 19:48

Tak už vím jistě že to jsou tyčky řízení. Když se vezme 19 klíč,chytne se čep a s tou tyčkou se otáčí do stran(samozřejmě co čep dovolí) tak se ty zvuky ozívaj taky,a ne z čepu ale z toho kloubu.

Na nedostatek maziva si to určitě nemůže stěžovat,když jsem sundal manžetu,vyvalila se mi do ruky kupa vazelíny,nandal jsem to tam zpátky a tuhle možnost jsem okamžitě vyloučil

Všimnul jsem si že po pár pohnutích s tyčkou do stran je to lepší,párkrát jsem to zopakoval a ten zvuk je o dost slabší(zatím). Tak doufám že se to po pár stech kilometrech zajede a přestane to

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.