Nejste přihlášen/a.
Ahoj, nevíte někdo o nějakých úsporných žárovkách H4 do felicie? U nějakých žárovek od Philipsu jsem našel, že jsou o 20% úspornější než klasické žárovky, ale ty Philipsky byli stejně jako ty klasické 55/60W a to je podle mě směrodatný, takže nevím jestli tomu mám věřit že jsou o 20% úspornější. Záleží na těch watech co výrobce udává, nebo mám věřit co tam píše v popisku té žárovky, jde mi hlavně o tu nízkou spotřebu elektřiny, aby ta Felda i o něco méně žrala. Díky za rady
Myslím, že hledat úsporu ve spotřebě paliva v žárovkách nebude úplně správná cesta. Možná jsou nějaké laboratorní výsledky jak která žárovka ovlivňuje spotřebu - ale v praxi ovlivníte spotřebu stylem jízdy. Moc jsem neporadil, ale představa, že nějaká žárovka má o 20 % menší spotřebu a tudíž významně ovlivní spotřebu PHM je spíš iluzorní.
Tex
Teď jsem koukal na alze na ty H4 55/60W a v popisku dole píší spotřebu 75W vysvětli by mi to někdo prosím? Díky
doplněno 08.03.14 15:18:Já myslel že ta spotřeba bude 55W když v označení maj 55/60W
Zřejmě jde o chybný popisek. H4 se běžně dělají 55/60, tzn jedno vlákno má 55W, druhé 60W.
Ovšem chtít ušetřit tím, že instalujete žárovky s nižším příkonem - no, to je spíše o placebo efektu. Teoreticky se dá mluvit o jekési úspoře tehdy, když nainstalujete SPDS, ty mají příkon v řádu wattů, tedy zhruba 10x menší, než žárovka. Ale i tam je úspora v praxi neměřitelná.
Schůdná cesta k úsporám může vést přes jízdní styl (plynulá jízda, nevytáčet příliš motor atd) až k razantnějším opatřením jako je třeba instalace LPG systému. Je to o Vašich preferencích...
Na feldě fakt úsporu nepoznáte. Ty halogenky mají všechny cca stejnou účinnost, takže pár wattů nepoznáte. A ty co trochu víc svítí jsou dražší a vydrží jen pár měsíců, protože jsou přežhavené, takže ve výsledku je to dražší.
Co vás naučí úsporně jezdit je palubní počítač se zobrazením okamžité a průměrné spotřeby. Tam pak vidíte, co stojí prudká akcelerace, nebo rozdíl ve spotřebě mezi 90 km/h a 130 km/h. Jenže felda velkou rezervu výkonu stejně nemá, takže jezdit úsporně znamená jezdit pomalu .
Obecně viditelně nižší spotřeby dosáhnete plynulou jízdou a předvídavostí. Prakticky každé brždění je víc vyhozené energie, než prosvítíte za celou cestu. Takže akcelorovat tak na půl plynu, když je možné, tak z mírného kopce plachtit bez kvaltu a při volném brždění místo brzd brzdit motorem. Nejezdit brzda-plyn, nelepit se někomu na zadek. A čistý vzduchový filtr + dobře seříený motor. A nepřekračovat 90 km/h. Ale v normálním provozu vás pak ostatní řidiči nebudou mít rádi. Nebo pokud máte vyšší nájezd, tak LPG, ale tolik let života už felda před sebou asi nemá, aby se přestavba vyplatila.
Pokud trváš na tom, ušetřit benzín díky menšímu příkonu osvětlení, kup si LED denní svícení. Příkon několikrát menší. Ale nečekej, že se to nějak znatelně projeví na spotřebě benzínu, i kdyby to snížilo spotřebu o 0,1L/100km, to je 3,5 Kč na 100km, při pořizovací ceně 1000 Kč se ti to vrátí za 28 tisíc ujetých km. A to se vyplatí
Jediný smysluplný případ, kdy použít žárovku se sníženým odběrem při zachování standardní svítivosti je menší zahřívání a prodloužení životnosti paraboly, je li plastová a drahá! I podprůměrně inteligentní člověk by si měl umět spočítat, že pořízením takové žárovky neušetří palivo v měřitelných hodnotách.
Já bych to nenapsal tak tvrdě, jako kolega, ale hrubý zaokrouhlený odhad: Auto potřebuje pro jízdu průměrně 10..20 kW. Příkon předních světel je cca 100W, t.j. 1..2% z výkonu motoru. Tedy při spotřebě 7l/100 km je úspora 0,07..0,035 l/100km, tedy sotva pozorovatelná, a to za předokladu, že jste přední světla odstranil zcela. Pokud koupíte jen o 10% úspornější žárovky, klesne spotřeba 10x méně, tedy o 0,007..0,0035 l/100km.. Je to velmi hrubý odhad, ale řádově sedí.
Zvýšený odběr elektřiny zapříčiní, že alternátor klade motoru větší odpor a to obdobně jako klimakompresor u klimatizace. Jestliže má klima 2KW a znamená to spotřebu +1L/100km tak lze "velmi zjednudušeně" vyvodit, že úspora paliva použitím žárovek s příkonem menším o 20W bude 0,01L/100km (pro zjednodušení vycházím ze stejné účinnosti alternátoru a klimakompresoru) JE TO PROSTÉ BLBOST.
Jestliže má klima 2KW a znamená to spotřebu +1L/100km
Fakt?
Až si to někdy vyzkoušíte, tak zjistíte, že se rozdíl pohybuje tak okolo 0,3 km/l. Na rozdíl od Vás totiž neplkám, ale tento údaj mám doložený šéfem firmy úzkostlivě sledovanou spotřebou. A to u benzínové 1.6 Octávky, kterážto nepřekypuje výkonem. Třeba u Jumpera s 2.8 HDI ten rozdíl byl ještě menší.
Moje zkušenost s motorem m30b35 je +0,8l/100km, ano klimatizaci jsem již vyzkoušel. Hodnoty byly zvoleny záměrně kvůli přehlednějšímu výpočtu a Vaše připomínky jenom potvrzují fakt, že palivo se neušetří. Nevím, o co Vám déle jde...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.