Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Megane 2013 - brzdy

Od: panhora* odpovědí: 6 změna:
Dobrý den, máte někdo zkušenost s Meganem 2013? Mně při prudším brzdění tahá do strany. V Renault servisu mi řekli, že je tam vše v pořádku a že to prostě Megany dělají. Děkuju za případné reakce.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar opicak

Tak to je servis na dvě věci. Pokud jsou dobře udělané, nemůže tahat nikam. Zvolte jiný soukromý servis, který se vyzná. Značkový neznamená dobrý.

Brzdy se musí umět dělat, není to jen o tom nacpat do třmenů nový desky. Musí se zkontrolovat "plavání" třmenů, všechno vyčistit, všechno musí být volně poskládané, volné desky, čisté písty a to hlavně tam, kde nejsou vidět. My vždycky při každé výměně desek rozebíráme třmeny vpředu i vzadu. pokud jsou vzadu bubny, tak rovněž komplet rozborka - sborka. Někdy je to jen prevence, ale někdy zjistíte podstatné závady.

panhora*
hodnocení

A nemohlo by to být třeba i něčím jiným? Napadlo mě třeba, když s ním sjížděli z kamionu, tak to třeba mohlo mít nějakej náraz nebo tak a třeba to s brzdama vůbec nesouvisí, ale je tam třeba hnutý něco jinýho.. jinak děkuju za odpověď!

Když to táhne do strany, tak je jasný, že nebrzdí (pravděpodobně) přední kola stejnoměrně. Nepředokládám, že by někdo vyměnil jeden kotouč nebo desky na jedný straně, to se nedělá. Takže chyba máže být v tom, že se nestejnoměrně uvolní plovoucí třmeny na předních kolech a při zabrždění dojde k tomu, že jedna strana zabrzdí dřív. to se projevuje prvotním zatáhnutím do jedné strany a pak to již brzdí skoro rovně. Nebo může být (opět vinou špatného třmenu) jedna brzda za provozu zahřátá a druhá chladná, pak je v zahřáté brzdě nepatrně větší tlak a tedy brzdí víc. Může to být i hlavní brzdový válec se špatnými "o" kroužky, ale to se mi nezdá. Osobně bych první šel po nejvíce namáhaných částech a to jsou přední brzdy. Asi těžko radit takto na dálku, chce to vyzkoušet a vidět.

Rozebrat třmeny a uvolnit desky. Píst musí jít zatlačit rukou tak, že se zatáhnete silně (hodně silně) za třmen brzdy směrem ven, tedy jakoby k disku kola ve vodorovném směru. Když to nejde, tak je pravděpodobně něco špatně.

To, že by stalo něco při přepravě vozu je málo pravděpodobné. Kolik má najeto? Je to rozhodně na záruku, jak bylo napsáno a buďte urputný, bohužel to mnohdy jinak nejde. To znamená, okamžitě náhradní auto - máte na měj nárok. Znepříjemnit servisu život, protože jak jsem již psal, značkový mnohdy znamená fušérský, protože neumí nic opravit, jen mění a mění. Ostratně on ty kluky v servisu už dnes nikdo neučí nic opravovat mnozí tam chodí jen pro výplatu, ale že by měli nějakou hrdost, že pracují v tom či onom servisu se už dnes nenosí. Dobrýho mechanika si musíte najít..

 

hodnocení

2x
avatar totak
Je to v záruce tak se s nima vůbec nebav. To že auto táhne při brzdění do strany může být příčinou toho že ti pak auto neprojde na STK a co si na nich pak vezmeš když už bude po záruce? Máme scénika 11 let a ke straně netáhne tak proč by to mělo dělat nový auto.
doplněno 08.03.14 13:43: Něčím jiným? Co když pustíš volant normálně za jízdy? Samozřejmě na rovný silnici a za bezvětří. . .Kdyby to bylo někde na nápravách tak ti to bude dělat i když nebrzdíš.

 

panhora*
hodnocení

Při brzdění to táhne na pravou stranu a dneska sem se zaměřil na volant a ten je při rovné jízdě nepatrně doleva.. to tedy znamená, že by to mohlo souviset s nápravou?

 

hodnocení

0x

no pokud tvrdí že jsou v pořádku tak bych zajel na stk na válce...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]