Mrtvé ostřikování - elektrika

Od: Datum: 04.03.14 21:45 odpovědí: 16 změna: 10.03.14 20:08
avatar

Naprosto mrtvé přední ostřikování. Motorek mlčí a nejde do něho šťáva. stěrače stírají... problém ve starých drátech? Pomoc!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.03.14 21:51

motorek mlčí? tak asi špatný motorek ne?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.03.14 21:54

Motorek shoří málpokdy a je to cítit :)) Bude to asi přepálená pojistka. Na víčku pojistkové skříňky bývá schema s popisem, co která pojistka jistí !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asep
Datum: 04.03.14 21:54

dobry vecer zkontroloval jste pojistky.mohla pouzeodejit pojistka

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.03.14 21:57
avatar

Marea Weekend má pojistku společnou se stěrači a ty jedou, takže pojistky jsou ok. Není žádná špatná.

Od: gumid
Datum: 04.03.14 22:04

Motorek připoj na baterii přes nějaké vhodné drátky a jede? Nejede?

Na konektor pro motorek ze svazku dej žárovičku (svítí po sepnutí ostřiku? ne?)

Hledej kostřící body a očisti je jemným smirkem a kontaktovým sprejem (WD-40 to opravdu není...).

Pak až bude asi problém v uhnilém drátu či přelomeném nebo jinak porušeném uvnitř izolace vodiče (hledej ohyby, jiná zabarvení izolace po pálení,apod...).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumide
Datum: 04.03.14 22:04

Problém klidně bude i v páčce, která nespíná onen kontakt...

Chce to myslet...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.03.14 22:09
avatar

díky, já prostě do aut nedělám a už toho mám plné zuby. plno malých závad. Pokusím se zítra vše provést. Díky

Datum: 04.03.14 22:10

Marea? To je jak brava že? Tak to budou asi páčky pod volantem

doplněno 04.03.14 23:05:

No to záleží na tobě jestli se na to cítíš já to dělal před 3 lety bývají tam většinou zaoxidované kontakty nebo vypadané pružinky musíš sundat airbak(Je dobré odpojit 1hod předem baterii aby nezůstal svítit) poté stáhneš volant pak ty páčky rozpůlíš jich (už si nevzpomínám jak k sobě drží ale asi zobáčkama možná šroubkama) a tam to už uvidíš-hlavně opatrně ať ti nevystřelí

doplněno 04.03.14 23:10:

Ještě by to možná šlo přehodit ze zadním ostřikovačem teda jestli ho nepoužíváš ale nevím jak je to tam zapojené

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.03.14 22:26
avatar

Otázka.. jestli je to páčka, můžu se pustit do opravy sám, nebo raději někoho kdo to umí?

Datum: 04.03.14 23:42
avatar

Docela mi vrtá hlavou, proč se to stalo hned po tom, co jsem vrtal s elektrikou rádia... chápu páčky, ale je mi divné, že by to nemělo nějakou spojitost. Možná náhoda a sešlo se to.

Datum: 04.03.14 23:38

U mého auta kdysi odešel úplně motorek - u některých aut je to relativně častá (nebo ne neobvyklá) závada. Stačí motorek opravit (když člověk ví jak), nebo koupit nový - motorek ostřikovačů není moc drahý... Jeho výměna je jednoduchá.

Ještě to můžete zkusit (funkčnost motorku) jedním způsobem - často je kabel, kterým je motorek napájen, shodný s tím, který vede k mlhovkám (jestli je máte). Když přehodíte kabely a zapnete mlhovky, tak by měl motorek běžet. Pokud nepoběží, je v háji...

doplněno 05.03.14 07:23:

k2: Jde to minimálně u jedničkové Fabie.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: k2
Datum: 04.03.14 23:42

Muzu se zeptat, u jakeho auta lze prehodit kabelaz k mlhovkam na motorek ostrikovacu?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: gumid
Datum: 05.03.14 08:13

U Favorita jde taky napojit konektor z mlhovek na motorek (odzkoušeno)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.03.14 19:08
avatar

Nic se nepodařilo. Dokonce mi to ze servisu vrátili, že nemají schéma a že neví, které dráty jdou k páčkám :( Tak fakt nevím co budu dělat. Asi houbu a ruční stěr...

Datum: 10.03.14 19:36
avatar

a co jinak seženeš si tlačítko přivedeš si na něj přez pojistku 10A plus 12V a výstup s tlačítka přivedeš na plus k motorku odstřikovačů no a druhej kontakt motorku ukostříš původní elektriku od motorku odpojíš

nebo si na lucasu páčka jenž spíná odstřikování najdi v konektoru tý páčky drát na kterým se po sepnutí oběví napětí 12V a z tohoto drátu si natáhni novej drát až k motorku stěračů přičemž bych ten starej z konektoru odstřihl no a druhou stranu u motorku bych pro jistotu překostřil

leč tu se naskýtá otázka jestli ten tvůj problém není právě v tom lucasu ale to bys ověřil měřením

jinak najdi nákýho autoelektrikáře todle nemůže bejt přeci problém nák zprovoznit

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.03.14 20:08
avatar

musím říct, že smekám. Všechny odpovědi tady mají logiku a zdá se, že bych se měl nad sebou zamyslet :) Je mi to jasné. Mít mozek stačí. Věřím, že tímto je otázka zodpovězena.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.