Škoda favorit

Od: Datum: 01.03.14 21:59 odpovědí: 8 změna: 03.03.14 18:39
avatar

Dobrý den, máme favorita na osobní využitít takže bez tp ale v noci nám to špatně svítí a chtěli by jsme si udělat světla na střechu :D ale problém je dobíjení, už takto nám to dobíjí jen tak tak a bojím se když tam dám ty světla na střechu tak že nám to neutáhně altík. Takže se chci septat co stím. Děkuji za rady :) Jinak je to ten první favorit 1989.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.03.14 22:01
avatar

dej tam 70A alternátor a MUSÍ to zvládat dobíjet.

doplněno 01.03.14 22:14:

Vzhledem k "původu" a provozování auta bych zkusil obejít místní vrakoviště, jestli nějaký nebudou mít.

Je možné že seženeš nějaký z felicie, s širokou řemenicí na plochý drážkový řemen, řemenice by měla jít vpohodě vyměnit za tu původní na klínový řemen

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.03.14 22:06
avatar

A kde se dá zakoupit? :)

Datum: 02.03.14 01:40
avatar
Tak ono stačí když si seženeš 60 mm řemenici alternátoru na klíňák (ty máš 70 mm) a zvýšíš volnoběh na 950 ot/min.
Ale pokud bys to opravdu chtěl předělat na plochý řemen, na vrakáči si sežeň 4PK řemenici alternátoru, řemenici klikovky a kompletní vodní čerpadlo (protože na něm je řemenice nalisovaná).
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.03.14 21:03

Jen doplním info.

60mm klínová je černá řemenice a najde ji ve Favoritech 92 (plná maska) - 93 (karb verze s černým interiérem po faceliftu)

70mm je zelená

Řemenice jsou mezi sebou záměné a to i na 70A altík Feldy, kde je řemenice 4PK pro plochý řemen.

Řemeny doporučuji Rubena 975mm klínové místo 950mm (ty jsou moc na můj vkus krátké a alt příliš leží na bloku motoru).

Problém s dobíjením je ve špatných kostrách a spojích + baterka a B+ altík

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.03.14 21:38
avatar

Ano, jen ještě doplním osobní zkušenost - škoda 105L, 55A alternátor v pořádku, nový regulátor dobíjení, baterka v dobré kondici. Dobíjelo to špatně a startér byl línější. Hledal jsem závadu napřed v alternátoru, a až jsem ho měl venku, zjistil jsem, že mám uvolněný kostřící pásek motoru a šroub co ho držel byl pěkně vypálený (viz foto). Pásek jsem vyměnil za nový, taktéž šrouby, důkladně očistil spojovací plochy a bylo po problému :) začal bych tedy u tohoto.

Jinak - mám čtyřsvětlo, tedy při svícení dálkovýma je odběr světel 20A a za jízdy to v pohodě zvládá, na volnoběh je to už samozřejmě trochu horší. Ještě jsem vyměnil řemenici za ten menší průměr z favorita a paráda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.03.14 16:04
avatar

Aha, děkuji a ještě jsem se chtěl zeptat kde zvýším otáčky u favorita 1989? Děkuji

Datum: 03.03.14 17:27
avatar
Zezadu na karburátoru, pod otvorem v držáku bowdenu akcelerace je dlouhý a z boku dobře viditelný šroub. Tím otvorem se prostrčí šroubovák a točením doprava se přidává.
Pozor! Z boku je šachta se šroubem bohatosti směsi, na ten nešahej!
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.