Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda favorit

Od: liki12® odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, máme favorita na osobní využitít takže bez tp ale v noci nám to špatně svítí a chtěli by jsme si udělat světla na střechu :D ale problém je dobíjení, už takto nám to dobíjí jen tak tak a bojím se když tam dám ty světla na střechu tak že nám to neutáhně altík. Takže se chci septat co stím. Děkuji za rady :) Jinak je to ten první favorit 1989.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

dej tam 70A alternátor a MUSÍ to zvládat dobíjet.

doplněno 01.03.14 22:14:

Vzhledem k "původu" a provozování auta bych zkusil obejít místní vrakoviště, jestli nějaký nebudou mít.

Je možné že seženeš nějaký z felicie, s širokou řemenicí na plochý drážkový řemen, řemenice by měla jít vpohodě vyměnit za tu původní na klínový řemen

hodnocení

A kde se dá zakoupit? :)

martinhajek*
Tak ono stačí když si seženeš 60 mm řemenici alternátoru na klíňák (ty máš 70 mm) a zvýšíš volnoběh na 950 ot/min.
Ale pokud bys to opravdu chtěl předělat na plochý řemen, na vrakáči si sežeň 4PK řemenici alternátoru, řemenici klikovky a kompletní vodní čerpadlo (protože na něm je řemenice nalisovaná).
gumidek*

Jen doplním info.

60mm klínová je černá řemenice a najde ji ve Favoritech 92 (plná maska) - 93 (karb verze s černým interiérem po faceliftu)

70mm je zelená

Řemenice jsou mezi sebou záměné a to i na 70A altík Feldy, kde je řemenice 4PK pro plochý řemen.

Řemeny doporučuji Rubena 975mm klínové místo 950mm (ty jsou moc na můj vkus krátké a alt příliš leží na bloku motoru).

Problém s dobíjením je ve špatných kostrách a spojích + baterka a B+ altík

Ano, jen ještě doplním osobní zkušenost - škoda 105L, 55A alternátor v pořádku, nový regulátor dobíjení, baterka v dobré kondici. Dobíjelo to špatně a startér byl línější. Hledal jsem závadu napřed v alternátoru, a až jsem ho měl venku, zjistil jsem, že mám uvolněný kostřící pásek motoru a šroub co ho držel byl pěkně vypálený (viz foto). Pásek jsem vyměnil za nový, taktéž šrouby, důkladně očistil spojovací plochy a bylo po problému :) začal bych tedy u tohoto.

Jinak - mám čtyřsvětlo, tedy při svícení dálkovýma je odběr světel 20A a za jízdy to v pohodě zvládá, na volnoběh je to už samozřejmě trochu horší. Ještě jsem vyměnil řemenici za ten menší průměr z favorita a paráda.

Škoda favorit
hodnocení

Aha, děkuji a ještě jsem se chtěl zeptat kde zvýším otáčky u favorita 1989? Děkuji

martinhajek*
Zezadu na karburátoru, pod otvorem v držáku bowdenu akcelerace je dlouhý a z boku dobře viditelný šroub. Tím otvorem se prostrčí šroubovák a točením doprava se přidává.
Pozor! Z boku je šachta se šroubem bohatosti směsi, na ten nešahej!
gumid

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]