Favorit nestartuje - proč?

Od: Datum: 24.02.14 15:26 odpovědí: 13 změna: 07.03.14 14:12

Poprosím zkušené o radu.

Mám Favorita r. 95 stříkačka, najeto 75 000km. Většinu času přes zimu garážovaný, bez problémový, až před 2ma lety najednou nešel nastartovat - otočil jsem klíčkem a startér netočil, jen to při otočení klíčkem cvaklo ale pak už nic. Nabití baterky nepomohlo, vyměnil jsem startér a už to jelo. Ale teď o 2 roky dopředu mám identický problém - otočím, cvakne ale to je vše. Pro jistotu jsem baterii nabil, ale nepomohlo to a že by se odbouchnul znovu startér? Napadlo mě, ho zkusit roztlačit a nastartovat jestli se chytne, protože samotné startování s autem ani nehne.

Nějaké nápady? Pročítal jsem diskuze a těch variant může být spoustu a nikde jsem neviděl přesně můj problém. V nejhorším ho můžu odtáhnout na laně do servisu :(

Děkuju.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.02.14 15:34
avatar

Startér na Favoritu byl častý problém. Občas pomohlo kladivo (beze srandy), případně vytáhnout, rozdělat, očistit, protočit...

Můžou být jen špatné uhlíky.

Jinak pokud nefunguje startér, tak samozřejmě není problém roztlačit/roztáhnout/rozjet z kopce a přes kvalt nakopnout a dojet kam potřebuješ.

Jinak předpokládám, že během "startování" kontrolky nepohasnou

doplněno 24.02.14 15:38:

Jinak na výměnu stačí očko-plochý klíč velikost 16 (+ tuším klíč 10 nebo 8 na odšroubování spodního krycího plechu, aby ses tam dostal).

NEZAPOMEŇ ODPOJIT BATERKU!, jinak je tam jen jeden FASTON a opět na 16 klíč oko vodiče od + z baterky.

Samotná výměna je tedy práce na pár minut. Ale zkusil bych nejprve to poklepání kladivem.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: iri
Datum: 24.02.14 17:07

@mikihans: Tleskám! Nevěřil jsem tomu ani za píď, ale párkrát jsem bouchnul do startéru a auto už běží. Supr tip! Děkuju ;)

Problém vyřešen.

Od: k2
Datum: 24.02.14 17:14

Technicka poznamka: to kladivo nevyresilo pricinu, ale pouze nasledek. Bylo by nanejvys vhodne starter vyndat a opravit. Jinak se Vam muze stat, ze se zavada casem bude opakovat a nebo, ze procedura s kladivem bude nutna pred kazdym startem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.14 17:15
avatar

to ti problém nevyřeší na dlouho a brzo bude problém zpět -zakopanej pes bejvá v silovým kontaktu jenž je schován pod bakelitovým víkem samotné cívky ,ta cívka de rozebrat a kontakt bud otočíš nebo opiluješ nebo seženeš novej pak by to mělo zas chvilku vydržet

doplněno 24.02.14 17:58:

tak to vypadá todle je z feldy 95 ka

Ohodnoceno: 3x
 
Od: iri
Datum: 24.02.14 17:55

Díky pánové,

takže tímhle jsme zjistili, jestli tomu dobře rozumím, že to je nejspíš špatnym kontaktem ve startéru, kde je cívka která má kontakt který je potřeba opilovat nebo vyměnit...rozdělanej startér jsem nikdy neměl, tak uvídím jestli ten kontakt vůbec najdu :)

Děkuju, zkusím.

Od: iri
Datum: 27.02.14 17:06

Ahoj,

tak jste měli pravdu - po 2 dnech už ani kladívko nepomohlo, tak jsem vyndal startér a teď se tu s nim "peru" - z bakelitovýho víka mi čouhaj 2 šrouby a nevim jak to rozebrat. Bojim se, když zaberu víc za víko, abych to neurval, neví někdo jak se to rozebírá? Děkuju :)

Datum: 27.02.14 18:35
avatar

víme musíš kouknout jestli je víko šroubovaný či pertlovaný pokud šroubovaný vyšroubuješ 2 šrouby pak na obou stranách musíš odletovat ty zaletovaný spoje já k tomu používám odsávačku cínu pak víko de odendat

pokud je pertlovaný tak musíš opatrně odpertlovat já to dělám za pomoci staršího zbroušenýho šroubováku pak opět odletovat ty pájený spoje a víko de ven

nezapomen si poznačit strany aby sis to při zpětný montáži neotočil !

Ohodnoceno: 2x
 
Od: iri
Datum: 05.03.14 12:44

Ahoj,

díky za podrobné info. Zkouším to tu rozebrat, ale je to napertlovaný a ani pidi šroubováčkem se mi nedaří oddělit to plastový víko abych se dostal k cívce, tak zkusim asi nějakej vrakáč, jestli nemají cívku navíc, eventuelne startér, chjo když hsen se s tim už plácal a bez výsledku :(

Od: iri
Datum: 05.03.14 14:31

Tak jsem to vzdal a koupil startér z favorita z vrakáče za 400,-. Díky Všem za pomoc. Ať to startuje pánové :-D

Datum: 06.03.14 10:28

No, když už startér z vrakáče, tak by tam krásně pásnul ten s Felicie 1.3. Má větší výkon díky převodu a je celkově menší a lehčí . Sám to tak mám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: iri
Datum: 07.03.14 08:56

Ahoj,

pecka - ani s "novým" startérem mi to při startování ani neplyvne, jen to cvakne. Nějaký nápad, co s tím? :(

Ten stávající je z vrakáče z feldy, jak jsem myslel že je špatnej, ale aby nakone nebyl i on dobrej, ikdyž to bych si nedokázal vysvětlit že pomohlo poklepání kladivem a že bych dostal na vrakáči nefunkční startér? Jestli nebude chyba někde jinde, co myslíte?

Datum: 07.03.14 09:52

čau,

no otestuj pár věcí. Vezmi jeden startovací kabel a propoj mínus baterky s třeba jedním šroubem (je tam šteft a matka co drží startér na převodovce) startéru . Tímto vyloučíš závadu kostřícího pásku, který často uhnívá po těch letech. Je to taková měděná šála co propojuje pružně převodovku (u poloos) s nápravnicí. Motor je totiž zavěšen v gumách a tak nemá přirozeně mínus (kostru) ze spojů, ale takto páskem. Pokud motor nemá mínus, tak blbě hází jiskry, netočí startér, blbě dobíjí alternátor a v karbu nefunguje předehřev sytiče.

Co nefunguje na 100% jsou věci s vysokým odběrem, takže startér netočí. Přikostři a uvidíš.

Dále si vezmi Faston 6.3 s kouskem drátku (třeba vykuchej ze starého bojleru, přímotopu či pračky nebo auta) a zapoj ho do spouštěče startéru mezi ty dvě matky a pak škrtni o spodní matku. Startér se musí rozběhnout, ale nezasunout do věnce setrváku. Pak dej neutrál, zašpalkuj auto, aby tě nepřejelo a podobně šáhni na horní matku spouštěče. Měl by cvaknout, zasunout a točit motorem.

Pokud na spodní matku vrčí, tak je v háji spouštěč (ten malý váleček na startéru - pod ním ten velký je elektromotor). Pokud na horní matku startuje a zasunuje, tak je v háji kostřící pásek (máš to propojené start. kabelem?)

Pokud jen cvaká, tak je v háji celý startér nebo jsi si nedal ten startovací kabel na to propojení (přikostření motoru ke kastli). Každopádně pokud to cvaká hlasitě, tak to spínačkou není.

doplněno 07.03.14 09:54:

Tohle je z Feldy


Ohodnoceno: 0x
 
Od: iri
Datum: 07.03.14 14:12

Bóóóže já jsem trotl - šel jsem zkusit Gumídkovi nápady a všiml si, že mi tam visí plusový kabel ke startéru a samozřejmě to už nastartovat šlo. Takže nakonec to bude asi původním startérem.

Tak teď už snad bude problém vyřešen, jdu brázdit město, díky Všem ;)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.