Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nová baterie se vybíjí

Od: fost49* odpovědí: 27 změna:

Dobrý den. Mám Felicii a před 3 měsíci jsem do ní koupil baterii Bosh 45Ah, protože ta starší se mi vybíjela a po nějaké době jsem ji musel dávat na nabíječku. Na tu starší jsem ujel po roztlačení 3 km a auto jsem už nastartoval normálně. Ale i s novou mám stejné problémy, ale auto jsem ani po pěti kilometrech jízdy po zhasnutí motoru nenastartoval. Motor se vůbec neprotočil. V autě mám palubní počítač a tak jsem usoudil, že to asi nebude alternátorem, protože při jízdě jsem měl na voltmetru 13,7-13,8V, při volnoběhu 12,8V. Je mi záhadou, proč se baterie alespoň trošku nedobila. Poradí mi někdo, kdo má s tímto zkušenosti? Díky.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

1x
Vezmi multimetr a změř klidový proud akumulátoru. To je základ, tím musíš začít.
fost49*
hodnocení

Baterii jsem koupil zalitou, kde se nedostanu k měření. Ale v tomto bych už příčinu nehledal. Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem bych měl odběr baterie měřit. Teď ji už od rána dobíjím v autě(minus pól odpojen), dobíječka není moc výkonná, tak to bude trvat ještě nějaký čas trvat. Měřící přístroj na Amp. mám a jak bych měl postupovat? Nejdřív asi změřit celkový odběr, pak odpojit plašič kun a porovnat, potom asi odpojit autorádio od zdroje a znovu porovnat? Nevím hodnoty, které by měly asi určit příčinu. Bude to v Ampérech nebo v miliampérech? Kolik by mohla baterie v klidu odebírat mA, aby to na ni nemělo vliv? Jinak jezdím autem 4x týdně do vzdálenosti 12km. Mám zapnuté autorádio, ventilátor a samozřejmě světla. Ale jezdím tak už asi 4 roky a před tím jsem takové problémy neměl. Snad jsem jezdil mezitím víc dálkových cest.

"Baterii jsem koupil zalitou, kde se nedostanu k měření."

Tak kontakty baterie snad zalité nejsou, takže změřit klidový proud není přece problém ;)

fost49*
hodnocení

Jasně. Tím, že jsou zalité články, jsem nemyslel kontakty. Proto nemůžu změřit, zda je některý článek vadný.Ale při nové baterii, by to bylo asi ojedinelé. Rady od vás jsou pro mě cenné, musím na to jít vylučovací metodou. Buď to bude plašič na kuny nebo autorádio. Pak je ještě jedna možnost, že jezdím pouze 2x týdně 12km(tam a ráno zpět) a při zapnutém ventilátoru topení, světel a autorádia, nestačím na tu menší vzdálenost dobíjet baterii. Mezitím ještě dvakrát zastavuji a startuji. Dálkové jízdy mám jen mimořádně.

fost49*
hodnocení

Nevím, jestli jsem všemu dobře rozuměl, tak to shrnu dohromady. Alternátor musí dávat při jízdě 13,8V, což mi dává a při volnoběhu přes 14V, to vím přesně, že určitě nedává, takovou hodnotu jsem na voltmetru počítače ještě nezaznamenal. Nějakou dobu jsem tyto hodnoty sledoval, i když jsem tyto problémy neměl. Jestli má dávat při menších otáčkách víc než při větších, nějak tomu nerozumím. Jinak se budu soustředit podle rad na odběr bez nastartování atd., nevylučuji, že je alternátor špatný. Dám vědět, co bylo příčinpou. Díky všem.

martinhajek*
Takže znova:
1) Vykašli se na měření napětí palubním počítačem.
2) Po nastartování musí kontrolka dobíjení zhasnout a to tak že ZCELA. Nesmí mžourat.
3) Multimetrem změř napětí NA AKUMULÁTORU. Nejdřív s vyplými spotřebiči na volnoběh, poté na zvýšený volnoběh a poté se zapnutými světlomety a větrákem na dvojku při zvýšeném volnoběhu. Vždy musíš naměřit min 13,8V. S vypnutými spotřebiči okolo 14,2V I NA VOLNOBĚH.
4) Změř napětí mezi D+ alternátoru a kostrou. Musí být opět cca 14,2V a NESMÍ SE MĚNIT ani při zvýšených otáčkách a zapnutých světlometech.
5) Změř klidový odběr z akumulátoru.
6) Pokud z toho stále nejsi moudrý, umej to a zajeď s tím do servisu.
fost49*
hodnocení

Toto je nejrozumější řešení kontroly alternátoru. Díky.

Ten rozdíl v napětí (jízda 13,8 a volnoběh 14,4 V) je dán regulátorem, který to takovým způsobem udržuje v závislosti na otáčkách.

martinhajek*
To je různé, podle výbavy. Max desítky mA.
Mimochodem, jsi si opravdu jistý že ti altík dobijí? I se světly a větrákem musí být na baterce 13,8V. Na prázdno 14,2V.
doplněno 24.02.14 18:04: Vypni spotřebiče, nastartuj a odpoj od altíku kablík kontrolky se svorky D+. Mezi D+ altíku a kostrou musíš naměřit 14 - 14,3V. Tak poznáš, zda je to regulátorem nebo špatným stavem alternátoru.
fost49*
hodnocení

Při jízdě mi to dobíjí 13,8V při volnoběhu pod 13V, je to tak dobře nebo je alternátor špatný?

na volnoběch musí altík dobíjet s rozsvícenými tlumenými světly 13.8-14.2V pokud ne tak problém

já bych altík vyndal rozebral ,kontrola uhlíků kontrola sběracích kroužků,kontrola diodového bloku -vyndat a dotáhnout všechny matičky myslím že to sou M5ky,očistit veškerý kontakty

a jak bych to měl rozebraný tak bych koukl i na ložiska a pokud by nebyly už na výměnu tak bych je aspon přimáznul

doplněno 24.02.14 18:07:

vemeš ampérmetr a vložíš mezi plusovou svorku a plusovej kontakt baterie auto vypneš zavřeš zamkneš a měříš odběr z baterie by neměl bejt větší jak 30mA pokud bude větší musíš hledat problém dělá se to tak že vytahuješ jednotlivý pojistky a až odběr klesne zkoumáš co je na danou pojistku zapojený a kterej spotřebič je problémovej

ampérmetr at má rozsah aspon na 10A

fost49*
hodnocení

Alternátor mi nikdy! nedobíjel přes 14V. To jsem vysledoval. Až bude zítra baterie nabitá, zjistím, kolik voltů do baterie půjde. Jak při volnoběhu, tak při jízdě a pak budu chytřejší. Díky za odpovědi.

fost49*
hodnocení

Díky, to je rozumné řešení.

fost49*
hodnocení

Tato odpověď je pro mě taky užitečná. Změřím a uvidím. Díky.

fost49*
hodnocení

Nejsem si jistý, že je altík dobrý, proto se obracím na poradnu. 13,8V mi při jízdě ukazuje voltmetr, ale při volnoběhu je to asi o volt míň. Ještě to zkusím ráno, až nabiju baterku.

 

host*
hodnocení

0x

1. Felicii neroztlačovat, raději nastartovat startovacími kabely z jiného auta

2. Možná vám něco akumulátor zapojený v autě vybíjí. Zkuste baterii nechat týden odpojenou (stačí + kabel) a sledujte, jestli se vybila. U auta vypnutého klíčkem ještě bývají některé spotřebiče zapojené - různé alarmy, někdy nesprávně zapojený zesilovač antény autorádia a pod.

fost49*
hodnocení

Díky. Zapomněl jsem dodat, že mám v autě, přímo na baterii zapojený plašič kun(trošku tady řádí). Ale ten by měl mít strašně velmi malou spotřebu, která by baterii neměla ovlivnit. Je možné, že by na to mohl mít vliv? Je tam ještě autorádio, ale panel vyhazuji ven. Nejde mi ale na rozum, že se baterie při jízdě 5ti kilometrů ani trošku nedobila.

doplněno 24.02.14 09:12:

Dodatek: Teď jsem byl v autě a díval se, jestli mám zapnutý zesilovač autorádia. Ten mi vlastně od začátku nefunguje, nemá vliv na příjem a byl zapojený. Odpojil jsem ho, a možná, že zrovna on je příčinou. Díky za radu, uvidím, jestli v tomto nemáte pravdu. To zjistím tak za měsíc provozu.

host*

Akumulátor se nabíjí proudem zhruba 1/10 kapacity akumulátoru, tedy u 45 Ah (ampér-hodin) je to proud asi tak 4,5 A. Tímto proudem se vybitá baterie nabije za 10 hodin. Kapacita Ah je součin proudu a doby vybíjení nebo nabíjení.

Při rychlosti 60 km/hod se ujede 5 km za 5 minut (tedy jednu dvanáctinu hodiny) a to by při nabíjecím proudu 4,5 A akumulátor nabilo o 4,5 A krát 1/12 hodiny, což je asi 0,35 Ah, tedy skoro vůbec, nehledě na to, že se baterie vybíjela při startování proudem asi tak 100 A sice po krátkou dobu pár sekund, ale také to vybíjí.

Asi tak je nějaký spotřebič stále v chodu. To bylo už dřív, nebo se to děje najednou? Zkuste plašič kun napájet něčím jiným, například ze dvou (9V) nebo třech (13,5V) plochých baterií.

host*

Anténní zesilovač autorádia bere asi tak 5 až 20 mA, (0,005 až 0,02 A), což je skoro nic a většinou se při vypnutí autorádia nebo klíčku zapalování odpojí a proud nežere.

Zesilovač na výstup autorádia jsou jiná kapitola. Měly by mít malý klidový odběr proudu, tak zvaný StanBy stav odebírá pár miliampér. Zesilovač se pak nezapíná velkým mohutným vypínačem, který vydrží proud až 10A, ale malým vypínačem k StadnBy a Mute vstupu. Ale zesilovač třeba nemusel být opravdu vypnutý, pouze umlčený a přesto odebíral proud.? 6e by?

fost49*
hodnocení

Když vyjmu panel autorádia, což dělám vždy, neměl by být zesilovač snad v provozu nebo jo? Tak to bude asi ten plašič kun. Přepojím ho na jiný zdroj. Jinak už nevím, co s tím. Dělá mi to už delší dobu, myslel jsem, že starší baterie už jsou v háji, (měnil jsem dvě) a ani jedna nevydržela nabití. Proto jsem kupoval novou.

Ano, poškozený zesilovač autorádia to klidně mohl vybíjet proudem pár A, ale to byste poznal jednoduše jeho teplotou.
Jinak nevidím problém v nouzovém startování rozžducháním, případně postavit auto z kopce, to je největší jistota. Jen to chce vysoký převodový stupeň a na spojku v klidu, ať to motorem moc netrhne, a není problém.
doplněno 24.02.14 10:07: Pokud máte radio trvale napájené, může být zesilovač trvale pod napětím, ale "vypnutý" (spíná se propojením určitého kontaktu s plusem). Pokud je ale vadný, může být sepnutý trvale a odebírat proud. Autorádio bude mít zezadu nebo zboku žebrovaný chladič, zkuste dotykem, jestli je zahřátý nebo ne. Pokud ne, problém bude pravděpodobně jinde. Pokud ano, je to tím

 

hodnocení

0x

I při dobře fungujícím alternátoru, tedy cca 14,3V na baterce se toho za 5 km moc nedobije. Při tak nízkém napětí co tam máte se nedobíje téměř nic.

 

tomasek*
hodnocení

0x

Dobrý den.

Tento problém se tu řešil již několikrát (často právě u Felicie). Doporučuju dát v horní části stránky do vyhledávače např. "vybíjení alternátor" a projít si některé "odkazy".

Celkem důležitá otázka - jak často a na jakou vzdálenost jezdíte? Pokud jen "popojíždíte", tak se baterie nestačí dostatečně nabít (jelikož start "sežere" více energie, než co se pak krátkou jízdou dobije).

 

 

hodnocení

0x
avatar ivosisko

A co takhle zkusit změřit v klidovém stavu (čili v takovém, jak jsi zvyklý parkovat), zda je na akumulátoru opravdu nějaký odběr (a jak velký) - z toho se už dá pak lépe dedukovat, co může být příčinou (mám na mysli, zda se skutečně jedná o nechtěný odběr anebo je problém někde jinde (smůla na autobatétie, alternátor aj.).

doplněno 24.02.14 13:13:

Ještě jsem zapoměl se zeptat, v jakém stavu jsi batérii kupoval a zda jsi ji řádně uvedl do provozu (zalitou, nezalitou apod.).

 

pepa87*
hodnocení

0x

Felicie bya ještě poslední normální auto, ale u Octavie jak se nechá stát 2 týdny, tak už je baterka skoro na dně. Nezbývá nic jiného, než i vyndavat. Ty deb*lní počítače a blikátka žerou až do nuly. Ani bych se nedivil, kdyby to byo naschvál udělané pro výrobce baterií. Možná tam budou nějaké odpory, jinak to snad ani není možné.

fost49*
hodnocení

Tak se nebudu dívat na nějaký počítačový displej a zítra si to poctivě změřím voltmetrem...Snad budu chytřejší..

fost49*
hodnocení

Abych tuto kapitolu uzavřel. Alternátor dobíjí ve volnoběhu 14V, při jízdě 13,7V. To by mohlo být v pořádku. Ampérmetrem jsem měřil při vypnutém motoru zvlášť odběr auta jako celku, ten byl 7mA a zvlášť plašič kun a v něm je ten zakopaný pes. Naměřil jsem 52mA. Vypadá to, že mi vybíjí baterii a každý měsíc jsem ji musel dobíjet. Díky všem za rady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]