Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor JTD haze olej z vyfuku

Od: stihl odpovědí: 8 změna:

nejaky motorar co mi diagnostikuje problem?

kdyz zastudena proturuju motor,tak to haze z vyfuku olej a pak zacne jemne kourit. kdyz nastartuju a necham bezet nehuli.

pri jizde kdyz tomu davam se to ztraci v cernejsim dymu kvuli chiptuningu.

Zatim sem najel malo KM neda se rict,ze to zere olej - je porad na MAX. v hadicich je klasicka mastnota jakou sem mel u kazdeho dieselu,takze nejde rict,ze by turbo hazelo nejaky kvanta oleje do sani.

nicmene nechci at se mi to pri predjizdeji vytoci do omezovace a dojde k destrukci motoru. takze chci udelat opatreni.

jezdi to na 5W40 a s tim nemam dobre zkusenosti na minulem JTD sem daval 10W40 dokonce i 15W40 a s turbem sem nemel problem kourilo to dokonce domodra,ale olej z vyfuku teda nehazelo to musim uznat.

takze bych pak za par tisic vymenil za polosyntetiku jestli to nepomuze.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

já bych sundal hadicu u turba skusil jestli vrtulka turba nemá vůli

a olej bych dal 10w40

stihl
hodnocení

jj u 1,9tky sem to tka kontroloval,ale tady nevim jaky bude pristup. kazdopadne asi tomu nebudu radej davat tolik naprdel. a co nejdriv odstranim chip kdovi kolik tam je nastaven plnici tlak

trtr

Zdravím, načnutému motoru už odstranění čipu moc nepomůže. Pokud to někde uženete, tak se provalí ucpávky turba, začne nekontrolovatelné spalování a motor, pokud to neudusíte přes kvalt se rozkočí na jednotlivé díly.

Pokud tomu nerozumíte, jako že asi ne, tak nechat prohlédnout v odborné dílně a to ihned. JTD motor je obecně nazýván hrůzou, alespoň v mém okolí a ještě jej čipovat, tak je konec.

trtr

Jedná se o Fiat, že ano?

jarda3*

No asi jo ale znicit tenhle motor musi dat neskutecnou praci - lepsi CR dyzl asi nikdo nevymyslel. IMHO je to turbem, v kterem proteka olej do turbiny ve vyfukovem potrubi a po startu to ten steceny olej vyfluse ven. Asi zadna tragedie, shanejte dobre turbo (ja sehnal jete za 5000 a najelo uz 50kkm bez problemu, olej nemizi)

stihl
hodnocení

JTD je mechanicky nesjpohelivejsi naftovy motor co byl vyrobeny v druhe polovine 90 let! kamso na nem ma najeto 600 tis a jezdi stale jak blesk a hodne spatnym rezimem olej meni 1x za 25 tis, nemenil rozvody,vodni pumpu nic.

fiat to je samozrejme kocern FIAT,takze vsechna motorarina je od fiatu stejne jako vetsina ostatnich dilu. to je jako u VW

Je úplně jedno ,zda-li je to přímovstřik od fiatu,PSA nebo třeba od mercedesu či BMW.Pokud ho někdo honí za studena nenechá vystydnout na volnoběh po dojezdu atd tak žádný nevydrží moc.Dokonce toto není dobréani pro benzínové ani pro předkomůrkové D a pro oturbené motory už vůbec!Za studena na místě túrovat nebo zbytečně,byť při předjíždění vytáčet do omezovače je docela zvěrstvo.

Doporučuji dát olej ne syntetiku nebo polosyntetiku (i plnně syntetický olej obsahuje minerální bázi,takže toto označení nemá smysl!) ani jednoznačně říci 10W40 nebo 15W40.To je jen jedno značení oleje,spíše dodržet další klasifikace jako ACEA,API nebo oborovou normu jako VW,MB nebo PSA.Jinak pro naše klimatické podmínky je teoreticky vyhovující olej 15W40.A další odvézt prohlédnout odborníkovi-pokud neumíte ani tipnout závadu,tak se do toho raději nevrtejte!

stihl
hodnocení

k hadicise dostanu az se to hodi na zvedak a sunda kryt. ja to zastudena nehonim,ale jen sem zkousel vytocit motor pomalicku,protoze to zahuli bile vzdycky po tomto co se prida na vyssi otacky. jako to muzou byt aj vstriky. uvidime. kdyztak repas turba 8500 kompletni repas. praci nejak vyresime tam se to dela relativne dobre

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]