Nejste přihlášen/a.
Zajima me vec ohledne airbagu. Muze vystrelit pri prudkem brzdeni, nebo musi dojit k narazu?
Pokud nedojde k nějaké závadě elektroniky (hodně nepravděpodobné) tak ne. On se airbag nespustí hned při každém prudším pohybu auta jak je to občas vidět ve filmech Musí jít opravdu až o silnější náraz.
Pripojim se take s otazkou. Jak ja , jako laik, zjistim, ze jsou airbagy opravdu v aute? Pred lety jsme si nechali dovezt auta z Nemecka, ale uz me to tolikrat napadlo, jestli tam vubec jsou.
Existují dvě možnosti - fyzická kontrola ( jde to dost špatně ) nebo přes počítač ( diagnostiku ),
Ahoj. Moje skušenost je taková, že když manželka byla nabourána, tak ta rána šla šikmo, na přední levé kolo a druhá buzarem o svodidla, na roh auta vpravo. Ebagy si nefoukly. Jen se přišponovaly přední pásy. Zpomalení a ani náraz mimo tu spouštěcí trubičku(prý tam taková je),někde pod chladičem, ten sichr nespustí. Auto-Fiat Panda. Je to asi 4 roky.
systém airbagů je vcelku složitý-složitější než se na první pohled zdá...je to elektronický okruh s vlastní ŘJ(to je taková lesklá AL krabička velikosti cigaret se žlutou samolepou,vesměs u většiny aut bývá ve středovém tunelu auta pod plasty),do té jdou kabely od čidel nárazu(ů)-ta přední jsou na(vedle,pod) předních nosníkách auta(to jsou ty dva svařené čtyřhranné profily na kterých je silentbloky uložen motor a převodovka),právě umístěním vzdálenosti čidel od hrany nosníků(jsou vidět při sundání před.nárazníku a chladičové příčky) se nastavuje rychlost od které jsou aktivní...pak ostatní boční a další čidla,kabeláž k pyropatronám v pásech(to je to zatažení i u malého nárazu bez aktivace airbagu-ů)-jsou jednorázové,stejně jako ŘJ sama,takže pokaždé je nutno vyměnit(ačkoli ŘJ češi umí znovunastavit) atd...a jinak jak poznat,že airbagy v autě opravdu jsou? je to vcelku jednoduché-volantový je vždy na dvou,čtyřech šroubech,vesměs thorx(zrcátkem se podívat na velikost-bývá 30)-jeho povolení je pětiminutovka a je jistota(protože i ŘJ auta se nechá patřičným odporem oje...at,takže si myslí že pytle v aute jsou a v reálu nee) a když už je venku,otočte jej a na opět žluté samolepce je datum do kdy je airbag zaručeně funkční,a spolujezdcův už je trošku složitější,ale opět zespoda od nohou musí být přístup(v drtivé většině je tam ventilátor topení),takže spodní plast odšroubovat a nechá se sice blbě ale šáhnout nahoru-airbag prostě rukou neminete-ten spolujezdcův je asi na 120l plynu,takže i srolovaný s patronou je to takový pěkný kvádřík-narozdíl od záslepky,kde není nic a není co nahmatávat...ostatní netřeba-když už se aktivují boční,stropní a další-aktivuje se i řidičův...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.