Nejste přihlášen/a.
Lije někdo do nádrže místo nafty použitý filtrovaný olej? Jaká jsou případná rizika ježdění na olej? Je potřeba auto při provozu na olej nějak připravit? Díky za názory.
Pokud je to auto s turbem tak v žádném případě. Do starého dieslu naprosti v pohodě tam nic nehrozí.
A projeví se změna paliva nějak na provozních vlastnostech? Nebo je lépe mísit v nějakém poměru s naftou? Neodnesou změnu paliva rozvody, filtry?
To Honza a Albatros,jediný důvod proč ne do TD?Vždyt je to šumák zda-li to bude (např) 1,6 D nebo TD ve starém golfu,nebo zda-li je to motor 1,8TD od PSA nebo jeho novější varianta 1,9D.
Není jedno pokud jde o nové (přímovstřiky) ,porstě "komonrajly"-tam Nee alespoň ne do HDi ( a jeho obdoby jako CDi atd) -jsou náročnější na kvalitu ropy!
Stará C15 1,9 D jezdila v létě za 3,5 l vyjetýho friťáku :D Lili jsme to i do ostatních nových aut, ale jen v poměru 1:10 s naftou. Předpokladem úspechu je mít olej řádně přefiltrován a jezdit na něj jen při teplotách dejme tomu nad 10 stupňů. My už jsme od toho ustoupili, neboť nafta od té doby zlevnila a naopak výkupní ceny jetýho oleje šly nahoru.
BTW: Víte o tom, že to každej z Vás to normálně tankuje na ČS?
To Hudzi a co jste tam měl za čerpadlo? Roto,bosch či lukas ,47 či 51kW?
To tazatel-všechny starší motory tj zejména předkomůrkové, nejlepší volba je ,samozřejmě,beze snahy propagovat nějakou značku,se vstřikovacími čerpadly Bosch,zejména od PSA (s ostatními nemám zkušenost)Osobně jsem v P405 s nepůvodním motorem jezdil více jak rok jak na čistý olej až po různý poměr olej : naftě!Dlohodobou spotřebu měl Pažoutek 5l na sto! a to měl nalítáno k milionubyl starej vylítanej za cenu šrotu s fouklým těsněním,najel jsem s tím ještě asi dvacítku za rok,půvedně to byla 1,8 TD,ale skutečně tam byl motor 1,9D -47kW,který nikdy ofiko ve 405 nebyl!Osobně-na čistý frit.olil (převážně zn LANDO kupuvaném v Kauflandu ,tenkrát za cca 15-17kč na rozdíl od nafty cca 27kč,) mi přišlo že je živější,rychleji akceleruje,krapet nižší spotřeba.Na čistý přibližně od teplot +10°C a výše,od 0- +10°c s naftou a pod 0° nafta.
PS-jezdí na to kde co ,třeba takové trojčata (Sharan-galaxy-alhambra)I a snad i II generace.Mnoho,včetně tzv-"tankování za jízdy"najdete na dieselpower.fóru (snad je to spr.název-je dieselpower.cz/... -prohledejte ,dozvíte se více),dokonce jsem někde nalezl,že na olej jezdili i motory CR (konkrétně nějaké CRDi v "hnůjdaji") a to ne pár kiláků ale min.stotisíc!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.