Pohonné hmoty - olej místo nafty

Od: Datum: 19.02.14 14:42 odpovědí: 10 změna: 19.02.14 21:50

Lije někdo do nádrže místo nafty použitý filtrovaný olej? Jaká jsou případná rizika ježdění na olej? Je potřeba auto při provozu na olej nějak připravit? Díky za názory.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.02.14 14:48
avatar

jak byl olej levny tak se to v poho dalo , ale daval bych to jedine do stareho dieslu , bez turba. V modernich naftacich bych to neriskoval.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.14 15:16
avatar

Pokud je to auto s turbem tak v žádném případě. Do starého dieslu naprosti v pohodě tam nic nehrozí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jv21*
Datum: 19.02.14 15:22

A projeví se změna paliva nějak na provozních vlastnostech? Nebo je lépe mísit v nějakém poměru s naftou? Neodnesou změnu paliva rozvody, filtry?

Datum: 19.02.14 20:05

nesmysl.. jezdí na to normálně rotačky... i PD požere trafo olej bez problému..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.14 21:50
avatar

To Honza a Albatros,jediný důvod proč ne do TD?Vždyt je to šumák zda-li to bude (např) 1,6 D nebo TD ve starém golfu,nebo zda-li je to motor 1,8TD od PSA nebo jeho novější varianta 1,9D.

Není jedno pokud jde o nové (přímovstřiky) ,porstě "komonrajly"-tam Nee alespoň ne do HDi ( a jeho obdoby jako CDi atd) -jsou náročnější na kvalitu ropy!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.14 15:30

Nejdřív musíš říct co máš za auto...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jv21*
Datum: 19.02.14 16:42

Starého valníka Lublina, rv 1997.

Od: hudzi*
Datum: 19.02.14 17:08

Stará C15 1,9 D jezdila v létě za 3,5 l vyjetýho friťáku :D Lili jsme to i do ostatních nových aut, ale jen v poměru 1:10 s naftou. Předpokladem úspechu je mít olej řádně přefiltrován a jezdit na něj jen při teplotách dejme tomu nad 10 stupňů. My už jsme od toho ustoupili, neboť nafta od té doby zlevnila a naopak výkupní ceny jetýho oleje šly nahoru.

BTW: Víte o tom, že to každej z Vás to normálně tankuje na ČS? :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.14 21:01
avatar

To Hudzi a co jste tam měl za čerpadlo? Roto,bosch či lukas ,47 či 51kW?

To tazatel-všechny starší motory tj zejména předkomůrkové, nejlepší volba je ,samozřejmě,beze snahy propagovat nějakou značku,se vstřikovacími čerpadly Bosch,zejména od PSA (s ostatními nemám zkušenost)Osobně jsem v P405 s nepůvodním motorem jezdil více jak rok jak na čistý olej až po různý poměr olej : naftě!Dlohodobou spotřebu měl Pažoutek 5l na sto! a to měl nalítáno k milionubyl starej vylítanej za cenu šrotu s fouklým těsněním,najel jsem s tím ještě asi dvacítku za rok,půvedně to byla 1,8 TD,ale skutečně tam byl motor 1,9D -47kW,který nikdy ofiko ve 405 nebyl!Osobně-na čistý frit.olil (převážně zn LANDO kupuvaném v Kauflandu ,tenkrát za cca 15-17kč na rozdíl od nafty cca 27kč,) mi přišlo že je živější,rychleji akceleruje,krapet nižší spotřeba.Na čistý přibližně od teplot +10°C a výše,od 0- +10°c s naftou a pod 0° nafta.

PS-jezdí na to kde co ,třeba takové trojčata (Sharan-galaxy-alhambra)I a snad i II generace.Mnoho,včetně tzv-"tankování za jízdy" najdete na dieselpower.fóru (snad je to spr.název-je http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9 -prohledejte ,dozvíte se více),dokonce jsem někde nalezl,že na olej jezdili i motory CR (konkrétně nějaké CRDi v "hnůjdaji") a to ne pár kiláků ale min.stotisíc!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.14 21:08
avatar

To Hudzi-ale ne každá naftice obsahuje Meřo,ale většina ano!

Jinak *palec*

PS ve VW Lupo 3L (tříhrnek 1,2TDi,tiptronic) jsem jezdil na směsku bionaftice + olej (2l olej a 3 bio) než odešla převodovka.Totéž ve "filetách"!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.