Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Atest na přední folie

Od: t9 odpovědí: 21 změna:

Dobrý den, hledám někoho, kdo má možnost sehnat atest nálepku nebo aspoň certifikát na autofolie na předních bočních sklech. Na technické mi na rovinu řekl, že pokud si to jekýmkoliv způsobem seženu, že mě pustí. Nechci to sundávat :o(, email: Hudokova.Z@seznam.cz.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

0x

Nevadí vám, že se přiznáváte že chcete podvádět a ještě do toho zatáhnete STK?

doplněno 17.02.14 15:45:

Dle vás existuje konkrétní STK, kde jsou ochotní za jistých podmínek auto nechat STK projít, i když poruší zákon. Já netvrdím, že ne, ale nebudu to zveřejňovat. Nevymlouvejte se na jiné, jde o vás, vy si za to odpovídáte. Na silnici budou měřit propustnost v danou dobu vám, a ne sousedovi. Řeknete, že když jiný může krást, zabít, tak vy též?

t9
hodnocení

Podvádět? To je jako ve škole:o) STK asi těžko do toho zatáhnu. Vždyť si jí můžu sundat a nalepit hned zpátky ne? Maximálně cvaknu pokutu policii,, ale to pochybuji, protože mě 2x zastavili a nic mi na to neříkali. Není to tmavé až tak moc, ale čirá také není. Kdyby byla úplně černá okamžitě ji dám pryč.

 

gocars*
hodnocení

0x

Dobrý den, také nehci nějak moralizovat, ale zvažte, zda opravdu není lepší fólie nechat sundat. Má to hned několik důvodů, za prvé, nebudete muset podvádět. Za druhé, nehrozí Vám pokudta, když Vás zastaví policie a propustnost předních oken Vám změří, a jelikož většina fólií povolenou propustnost porušuje, dostanete pokutu a vozidlo musíte odstavit, jelikož je nezpůsobylé. Za třetí, je to Vaše bezpečnost, okna bez fólie mají určitě lepší výhled ven, za horšího počasí, než okna s fólií, čili bez fólie máte lepší přehled. Za páte, nechci malovat čerta na zeď, ale pokud se zapojíte do nehody, pojišťovna Vám může pokrátit vyplácené peníze, a je možné, že ikdyž jste v nehodě nevinně, může Vás policie určit i jako spoluvinníka, co to znamená, asi víte...no a za šesté, bez fólie na předních oknech nevypadáte jak italský mafián a zbytečně neprovokujete policii ČR...navíc nevím jak na toto nahlíží třeba v zahraničí, aby jste se třeba někdy v budoucnu při cestě do Německa nedivili, až budete mít zabavené auto :)

doplněno 17.02.14 14:34:

Možná to je trochu přitáhlé za vlasy, ale je to podobné jako u letních či zimních gum, když jste zapojen do nehody v zimě (zimní podmínky na cestě) a máte letní pneumatiky (čímž porušujete zákon), také se řeší, jakou míru podílu na nehodě toto letní obutí má...a jak všichni víme, pojišťovnám jde o jejich peníze :)

k2

je možné, že ikdyž jste v nehodě nevinně, může Vás policie určit i jako spoluvinníka
Neprehanite to trochu s tou demagogiiv ramci moralizovani?

asd*

Přehánění to až tak neni - Kvůli špatně průhledné folii viděl pozdě a nedobrzdil/ bez folie by viděl včas a nehodě mohl zabránit. Právníci pojišťovny se takových možností chytají rádi...

Stejně tak zimní období na letních gumách - situace všude nad nulou a bez sněhu, jen v jednom dolíku bude namrzlý most, zrovna na něm vám to ujede a bum. Hádejte co bude pojišťovna zkoušet...

t9
hodnocení

Už jsem psala výše není úplně černá samo, ale čirá také né. Nevím jak se staví k černým foliím v zahraničí, ale je to auto zrovna z Neměcka a tam to určitě prošlo technickou bez problémů. Navíc když koukám na parkovištích kolem sebe určitě má mnohem víc lidí auta s ještě tmavšími bočními foliemi a to by mne zajímalo, jak to udělali oni. Každopádně, kdyby byla moc tmavá dám ji hned pryč je lehounce a absolutně to neomezuje, ale je tam prostě nalepena folie.

olaf71*

tahle odpověď je opravdu masakr. když to mají oni, tak proč ne já. v Německu to prošlo, u nás ne. vyplatilo by si přečíst vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích v ČR. pokud bude mít policie při kontrole měřák, tak se s folií do limitu nevejdete. já jsem dostal k nalepené folii typový list a i když jsem měl od nich zatmavené předky (35%propust) tak v typ. listě bylo proškrtnuto jako že tam žádné nedali, zadek je propust 15%. dnes už ty předky mám stržené, na cosi dělat problémy.

doplněno 17.02.14 14:56:

vyhláška MDS č.56/2001 Sb. předpis EHK č.43 a MDS ČR č.341/2002

t9
hodnocení

Reagovala jsem na jednu odpověď, kde píše, že by auto Němci na hranici mohli zabavit. Vůbec jsem nemyslela a nesrovnávala to, že auto s foliemi mohlo technickou projít v Německu, tak proč né u nás, jen to, že na hranicích asi projelo bez problému, ale to neřeším jakým mají limit v zahraničí. Jistě, že asi nejlepším řešením bude to sundat. No a vyhláška...samozdřejmě, to by mne zajímalo kolik lidí tuhle vyhlášku četlo:o). Víme všichni, že to nesmí být, ale číst tyhle obsáhlé a leckdy těžko pochopitelné šílenosti ...každopádně máte pravdu v tom, že nač si dělat problémy, to ano. Asi to raději sundám:o)

Vážená T9-ale tady nejde o ostaní,tady se ptáte Vy tak se odpovídá VámVy budetem mít,když na to přijde problémy,že nějakej Honza z Horní Dolní to má taky a jezdí si klidně zkuste při kontrole nebo na STK říci!Uvidíto co Vám na to řeknou .Na STK pokud ho tím nas...tak Vám nebá známku ani na 30 dmů a policista na silnic okamžitě zákáže další jízdu a Vy budete muset mj (pokuta,bodíky) zavolat odtahovku a hlavně zaplatít!Pepík co staál u Tesca vedle vás se stejně zatmaveným to platit asi nebude.

Jediná rada-vyměnit za nové čelní sklo zatmavené odbornou firmou,která zapíše do TP nebo nalepit fólii odbornou firmou s atestem!Jinak to nevidím

Diesele, tazatalka se neptala na čelní sklo. Jinak souhlas. Pokud jde o Německo, tak kamaráda tam se zatmavenými skly u předních sedadel vyhmátli a neodjel, dokud fólie nesundal. Trvalo mu to dvě hodiny... A to na něj byli hodní - bez pokuty...
olaf71*

dvě hodiny sundaval folie? to sundaval za trest i jiným autům?

To Masoni sry-přehlédl jsem že boční přední!

 

gocars*

Ještě doplním, že u některých vozidle už není možné dát na předek ani mírně zatmacenou fólii, jelikož i ta se přehoupne přes hranici. Pokud se nepletu (omluvte mě pokud se spletu, ale čísla teď tahám z hlavy) tak možná propustnost světla na předním skle je 100%, na bočních předních sklech je to potom 70%, u ostatních skel je to poté jedno. Háček je ale v tom, že už někteří výrobci, přední boční skla vyrábějí s mírným zatmavením, tak aby propustnost byla zmiňovaných cca 20 až 25%. Čili jakákoliv fólie i se sebemenším zatmavením už je průser :)

nikys

Viz níže:

nesmí být celková propustnost světla nižší

čelního skla než 75 %

předních bočních skel než 70 %

Celková znamená včetně zatmavení okna z výroby, z toho prakticky skoro vždy plyne, že na takto zatmavené sklo výrobcem, nesmí přijít už žádná zatmavovací folie.

 

erikch*
hodnocení

0x

odpověd na původní otázku-udělat jakože atest samolepku je otázka x hodin(podle množství práce) v kterékoli reklamce za pár desítek kaček...Otázka zatmavení-jako spousta ostatního je to jen jedna z mnoha dalších buzerací -co je komu do toho kdo a kolik(pokud nepřevyšuje možný celkový počet osob) lidí v autě jede,prostě vnitřní prostor automobilu je čistě soukromý prostor takže bych správně v souladu s ochranou svého soukromí měl mít právo s ním tak i zacházet-ale stát to prostě musí mít pod kontrolou-vůbec nejde jakože o bezpečnost(pokud z vnitřku vidím ven,v čem je problém,krom obráceného efektu,že zvenku nevidí dovnitř?!?) jen a pouze o kontrolu...je to stejné jakože s ekologií-stačí jen otevřít oči a podívat se na "obchod" s emisními povolenkami COx...jediná zelená barva o kterou jde je barva stoeurových a dolarových bankovek ...to je jediný efekt humbuku kolem oxidů uhlíku a dusíku,vytahat další a další peníze a mít to jednotlivými státy vše pod kontrolou...

nikys

Co je to proboha za názor?

Až budete s autem jezdit jen po svém dvorku, dejte si klidně místo oken překližku. Pokud budete jezdit po stejných silnicích jako já a moje rodina, chci abyste viděl ostatní. Nesmysly, že ven je vidět normálně si nechte pro jiné.

Také nesnáším buzeraci, ale dovedete si představit, jak by vypadala "vytuněná" auta některých magorů?

asd*

Tady nejde o ekohumbuk, ale o viditelnost jak zevnitř ven, tak zvenku dovnitř. Obojí má zásadní vliv na bezpečnost nejen toho v autě, ale i ostatních. Norma na minimální propustnost je naprosto na místě, je to jeden z předpisů který má hlavu a patu a nevadí mi. Pokud někdo má potřebu nebýt viděn, tak ať si najme řidiče a zaleze jako správnej mafián dozadu. Za volantem má na řidiče být vidět, už třeba kvůli záznamu kdo řídil auto které ujelo od nehody atd.

erikch*

asd-předně,bavíme se o bočních oknech,ne o čelním-a i tak s tím záznam s ujetím od nehody nemá co dělat-od toho jsou značky(to je jiný soudek),mělo by to totiž být o možnosti volby-už poměrně dlouhou dobu je technicky možné vidět jasně ven ale poměrně těžce dovnitř(např.metoda pokovení-pokud jste někdy seděl uvnitř takového vozu,ono pokovení je trošku dražší než folie,takže ne každý to měl,má,tak byste se sám přesvědčil o pravdivosti tohtoto tvrzení) a pokud chci,měl bych mít právo mít své soukromí(což jistě interiér mého vozu nepochybně je) i chránit,např.právě lehce zatmavenými bočními skly...byl jste někdy třeba v Emirátech? pokud ano měl jste možnost vidět všechna skla aut ve zlatém pokovení(protisluneční ochrana),zvenku zcela neprůhledná a přitom zevnitř řekněme takový nádech zatmavení-čili bezpečné-bavíme se tu celou dobu o "bezpečnosti"-jenže k čemu mi je,že super vidím bočním oknem,když každý cca.čtvrtý viník autonehody se do toho bočního okna(na to zrcátko venku) nepodívá...Zkrátka můj názor je viz.shora-jedna z dalších x buzerací-lehké zatmavení není technicky a bezpečnostně problémem...

asd*

Jde o viditelnost v noci a tam je i malé zatmavení znát dost. Přes boční okno se kouká např. při odbočování, najíždění do pruhu atd. a min. 70% propustnost není nesmysl. A zvenku dovnitř - vidět na řidiče se hodí např. pokud mi má dát přednost a vidim že on mně nevidí, reagovat můžu už na oční nekontakt s řidičem a ne až na auto před nosem. Když je boční sklo zrcadlo tak to že čumí jinam prostě nevidim a pokud přede mně vjede tak se reaguje těžko.

Zvenku zrcadlo a zevnitř lehce zatmavené není nic nového, hlavně u slunečních brýlí.

Lehké zatmavení povolené je a je to nastavené rozumně - musí být vidět i v noci za deště, tam je i to lehce kouřové oproti čirému znát dost... Jsou mnohem zásadnější buzerace než požadavek na průhlednost skla...

marko*

Souhlasím s váma. Nechápu, že tu ostatní proti vám brojí. Stejně tak si každý "magor" může nasadit tmavé sluneční brýle. Bude snad i předpis na to, nebo rovnou zákaz?

Pokud v noci způsobíte nehodu (a nebo se k ní jen připletete) a prokáže se, že jste řídil v tmavých brýlých, jste automaticky minimálně spolupachatel nehody. To platí už hezkou řádku let.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]