Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě motorky, na co si dát pozor?

Od: jyri* odpovědí: 14 změna:

Dobrej lidi ted v blízké době budu kupovat motorku z druhé ruky na co bych si měl dát veliký pozor?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

joe*
hodnocení

2x

koukni na spotřebák, popř si vyptej slevu za: řetězovku, brzdové desky. Koukni na dorazy, na kapoty z vnitřní strany, při jízdě jestli tě někam netáhne. A samozřejmě zkontroluj se skutečností všechna čísla z velkého techničkáku vč gum. Pokud tam najdeš řezané sliky, tak budeš taky vedět na čem jsi.

Je toho určitě víc. Můžeš si pohrát s homologací zrcátek, blinkrů.. výfuků. Po startu velmi opatrně sáhni na každý svod z motoru, zda pracují všechny válce. Ale pozor, už po pár vteřínách to pálí fakt hodně! Jen dotek na 0,1sec.

Souhlasím, ještě bych dodal, vždycky je dobré mít ještě někoho s sebou, kdo se v motorkach orientuje. Člověk se už totiž vidí, jak na motorce jezdí a snadno něco přehledne...druhý na to kouká nezávislým pohledem
doplněno 15.02.14 09:33:

Ještě odkazy na články:

motorkari.cz/...
motorkari.cz/...

Berte to s rezervou, už je to déle co jsem to četl, v podstatě je tam shrnuto, to co tady správně radí ostatní rádci.

 

hodnocení

1x
avatar axus

Zkontroluj papiry. Ze sedi majitel, cislo ramu, typ motoru.

Zkontroluj, ze vsechny namontovane dily jsou homologovane.

Zkontroluj motorku na mozne mechanicke opravy vseho druhu. Na ramu, na podvozku, na kapotazi, na motoru, na vsech dilech. Detailne. Ze je vsechno symetricke.

Zkontroluj, ze vsechny lakovane casti maji stejny odstin.

Sahni si na motor, ze je uplne studeny a pokud neni, nestartuj. Nech ho nejprve uplne vychladnout. Teprve pak startuj.

Nech ho na miste zahrat a sleduj projev motoru. Pred tim a behem toho zkontroluj funkcnost vsech ovladacu a kontrolek.

Pri zkusebni jizde vyzkousej pomalou i rychlou jizdu, kompletni rozsah otacek a kompletni razeni nahoru a dolu, jak jde zaradit neutral, jak se chova spojka, uvolni riditka a sleduj, jestli motorka drzi stopu, jestli se neklepe - a jestli se na ni neco neklepe, jak se chova v naklonu v zatackach, jak se chova po ubrani plynu.

Nech ji z vysoke rychlosti pozvolna dojet az do zastaveni.

Vyzkousej peclive brzdy. Ruzne druhy brzdeni, sleduj, ze motorka pri brzdeni nevybocuje.

-

Na opotrebeni spotrebky se samozrejme take zamer, ale je jasne, ze kupujes ojetinu.

Urcite jsem si nevpomel na vsechno.

Pokud muzes, jdi s nekym, kdo motorkam rozumi a nejlepe danemu typu.

 

moto*
hodnocení

1x

Asi by chtělo doplnit o jakou motorku jde. Čím dražší modely motorek, tím více se podvádí.
Mám s tím dlouholeté zkušenosti a svého času jsem kromě nových dovážel i ojeté. Velmi rychle jsem toho ale nechal, protože jsem nehodlal konkurovat garážovým dovozcům kteří odtáčí kilometry a rovnají bouračky levně koupené v zahraničí.
V servisu jsem se s ními i velmi často setkával, zvenčí perfektní, jak říkají garážisté "vońavka", když se ale jde do detailu, tak se najednou zjistí, že je rovnaná přední vidlice nebo rám, pod krásným lakem jsou svařované lité ráfky, opravované kapotáže a tak. Znám i lidi, kteří opravuji padlé klikovky, jsou to ovšem opravy, aby motorka vyjela z garáže a našla nového majitele a tomu po nějakých ujetých kilometrech zůstanou oči pro pláč a shání nový motor, páč klikovky víceválců jsou neopravitelné.

Tím nechci tvrdit, že se nedá z druhé ruky koupit dobrá motorka. Já tedy zásadně pro sebe nebo velmi dobré známe raději dovezu o něco dražší třeba z Německa než riskovat zde. Samozřejmě i tam se lze setkat s podvodem, ovšem v menšině našeho podvádění. A protože stejně jako do ženské nebo melounu není vidět do motorky, je třeba zásadně zkoumat její rodokmen. Tedy kdo byl nebo byli majitelé, kde byla původně koupena, jak byl prováděn a dokumentován její servis. Servisní knížka je tedy zásadní. Pokud byla motorka jako jetá přihlašována z dovozu na české papíry, tak v nich může mít jen prvního majitele, ale také pravděpodobnou nějakou předešlou histrorii a to možná dost pohnutou, včetně odtočených kilometrů nebo bouračky. Je to tedy vždy jistým způsobem loterie.

Na motorce která má podezřele málo je třeba se podívat na přední vidlici, nájezdem více km. se na nosných trubkách oleští provozem plošky které jsou více lesklé než původní chrom (pokud tedy nebyla vidlice rovnaná a znovu chromovaná a broušená). Také je třeba zkoumat pedály na kterých se používáním také udělají stopy, i na páčkách je to znát.

 

daniell*
hodnocení

1x

dej si pozor na uplně všechno .. nejlepe sebou vem někoho kdo tomu opravdu OPRAVDU rozumí , motorku si prohlídněte pořádně do posledního šroubku .. sledujte i barevnost kapoty je to častý neduch někdo tu motorku nehezky položí koupí novou kapotáž která má buď uplně jiný odstín barvy nebo stejný ale ten co je na motorce už je vlivem slunce apod. vybledlý , podívejte se na to jak jde zámek pokud je ošoupaný není reálné aby motorka měla najeto třeba 5000Km stejně tak buďte realista - není možné aby motorka stará třeba 5 let měla najeto 1000Km (v poslední době se hodně stáčí i motorky) , hodně o opotřebování prozradí i sedačka , prohlídnout motor, řetězovku, destičky, ráfky prostě všechno ... i na pohled opravdu krásná motorka může být po fatální nehodě ...

doplněno 15.02.14 09:16:

jinak sleduj třeba i pneu fakt že je na předním kole třeba totálně sjetá Barumka a na zadním no name pneu značí že na provoz motocyklu byl omezený finanční provoz ..

doplněno 15.02.14 09:22:

stejně si neodpustím štouchnutí .. víš co je lepší než motorka? Přece nová motorka

Nebral bych to uplně plně jakože je nejlepší koupit nějakou uplně novou ale čím novější tím lepší, nejlépe po 1. majitely , pokud měla motorka podezřele dost majitelů znamená to že se ji chtěl každý zbavit asi špatný poruchový kus (tedy s výjmkou 125ccm to je často motorka na naučení a koluje po 2 rocích)

jyri*
hodnocení

jo ale skuste si jako student koupit nocou motorku máte pravdu že je to lepší ale já bych měl peníze maximálně na novou čínu a ta mi ten rok a pul stačila

daniell*

čínu určitě ne ! raději než novou čínu tak ojetou kvalitu .. pokud budeš vybírat s někým kdo se v tom vyzná tak najdeš hezký kousek s kterým budeš opravdu spokojený ..chce to jen jezdit, dívat se na net, hledat, zkoušet ... a najdeš ..

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Napiš o jaký typ nebo konkrétně model a rok výroby máš zájem. Nebo alespoň do jaké ceny by ses chtěl vejít, potom by se daly poradit konkrétní typy. Každá motorka má nějaké známé chyby na které se dá zaměřit. Záleží taky na údržbě - třeba koupit nějakou krosku se kterou maník jezdil po lese a samozřejmě na výměnu oleje kašlal, to je nanic. Taky pozor na supersporty - z těch se schovají původní kapoty, hodí se na ně laminátové, mašina se odrovná na okruhu a potom s původními fungl kapotami střelí. A třeba cesťáky ve stylu Transalp, KLE a podobné mají vždy celkem dost najeto, protože se na nich hodně cestuje. Chce to sledovat opotřebení a odhalit tak včas stočení o desítky tisíc. Stav motoru je asi nejdůležitější, všechno ostatní se dá nějak opravit. Takže sledovat mechanickou hlučnost, jak jde řadit, jestli motorka nekouří, ideálně zajet na emise. Často se na motorky s odkecaným hlučným motorem dává laďák, aby se to zakrylo. Jestli je motor zalitý od oleje nebo naopak čerstvě umytý, zcela bez prachu - podezřelé. Brát asi nejlépe japonce, tam je kvalita celkem zaručená, osobně preferuji Hondu a Kawasaki.

daniell*

přesně tak Honda a Kawasaki ... ať koupíte jakoukoliv neuděláte chybu .. podle toho že píšete že jste student usuzuji že budete kupovat nějakou malorážku nejspíš 125ccm? .

doplněno 16.02.14 14:36:

nevím nevím .. Cagiva - zvláště tady ta stará škola .. aby to nebylo více trápení než ježdění .. co jsem slyšel zkušenosti majítelů tak jejich nejčastějším cílem vyjíždky je servis ..a další věc , jestli vybíráš mezí Varaderem a tou Cagivou a nemáš peníze na rozhazování tak jdi do Varadera (ikyž je dražší) .. Varadero bude na provoz mnohem levnější je to 4t budeš jezdit tak za ty 3.5 l/100km ale na té Cagiva což je tuším 2Takt tak nepočítej že budeš jezdit pod 7-8l/100km .. když pojedeš klidně .. netankuješ jen benzín musíš přímíchavat olej .. vyšší poruchovost. Motorka už něco pamatuje taky je důležitý zvážit .. Varadero ročník 2002-2004 se dá bez respektu sehnat za 30 000 Kč ... a já na lepším 125ccm cesťáku než Varaderu nejel ( a to jsem už jel na hodně motorkách) za mě.. Jdi do Varadera.

jyri*
hodnocení

jo ale jako studen se dalších 10tisic vydělává špatně jeste kdyz jste z malého města kde vás nikde na brigádu nevezmou protoze mají svý lidi

daniell*

no jasně ale není lepší dát dalších 10 tisícovek za lepší motorku než 20 000 a víc za provoz na oko levnější .. Jestli chceš jezdit častěji našetři si a kup Varana .. ten ti těch 10 papíru vrátí za jednu sézonu .. jde ti o prachy ale koupíš si motorku která tě vyždímá na provozu chápeš? když jsme s kamošem počítaly za kolik by jsme se dostali do chorvatska tak moje jízda by mě na mém čtyřtaktu finančně vyšla na polovinu - a to je jo sakra rozdíl .. a když něco chcu tak si na to sakra našetřím ne .. co rodiče, prarodiče .. tu starou Cagivu ne i na ty nový jsou kritiky na tu starou to bude hrůza.. na super dobrej kus za těch 20 000 K (podle toho že píšeš že je varan za 30 o 10 dražší) rovnou zapomeň je to dost stará dváca a stav dvácek je u nás no nic moc - motorka na naučení takže často padlý potom v rámci finanční uspory tak nějak spatlaný aby to vypadalo aspon trochu a když brzdím tak to najednou letí někam do stromu ... prostě radši víc našetři - ušetříš si hafo starostí - rada od motorkáře

jyri*
hodnocení

BUDU KUpovat cagivu elefant 125 lucky explorer r.v. 91 chci motorku ve stylu cestovní motorky jeste sem uvazoval o varaderu ale na to nevystačí finance jinak jí mel prý kámarádovo známej tu cagivu a prý jediné problémi co tam byly byly vždy v elektrice motorove prý byla super kdyz dobře mazal

Na Cagivy pozor jsou to olejničky , rezaví díly( za jízdy se mi ulomil výfuk za tlumičem urezlý), elektrika se kazí , rozklepané plasty nic moc ale hlavně ten únik oleje .

jyri*
hodnocení

no ty plasty jsem slysel nejsou tak hrozdné a olej budu budu ředit sám jelikož jsem měl kamaráda který měl hondu nsr 125 též 2t a měl tam nádobku zvlášt na olej jezdí jezdi a najednou zadřel motor tak sme se na to koukali a jemu se rozbilo to čerpadýlko co podávalo ten olej takže sem rikal ze bych ten olej ředil rovnou do nádrže s benzínem a to čerpadlo pokud má tak bych uplně vyřadil a pokud by svítila nějaká kontrolka tak vyndání žárovky to jistí :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]