Vymena motoru za jiny typ

Od: Datum: 14.02.14 20:28 odpovědí: 17 změna: 16.02.14 17:07

Dobry den budu menit motor 1.9tdi 74kw za 96kw vite tady nekdo na co vsechno se mam pripravit a s cim mam pocitat? za odpovedi dekuji prosim nepiste mi co technickou atd. prosim jen odpovedi co vsechno budu muset udelat co je jine atd


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.02.14 21:22

Zažádat na škodovce,jinak na černo, nebo nereálné, jde o to zda splňuje kastle nápravy a Brzdy zvýšení výkonu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.14 21:49
avatar

To Pajars-kastle je jen jedna na všechny motorizace a výkony!bude se lišit výkonem brzd,jiné tlumiče atd.

Co to obnáší nahoru nevím,ale každopádně bych měnil díly náprav a hlavně asi brzdy!I když tam to asi bude pro oba výkony identické-myslím,že by to šlo zjistit porovnáním "parametrů" ND na oba výkony.

Já dával do 66kW auta jen 51kW a ten jsem měnil za 47kW.Dobrý guláš že?pův a papírově GRD turbo,ale s měněným motorem a ten já měnil pak za silnější ,ale opět atmosféru a neobnášelo to výměnu ničeho neboť šlo o stejný (navenek) blok a výměnu štítků s typem takže i po výměně legální.

O nelegálnosti tohoto nechcete slyšet,takže asi jste s tím seznámen,ale nebylo by lepší tu slabší prodat a rovnou koupit silnější motorizaci?pravděpodobně to bude jednodušší a levnější!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.02.14 21:51

Zjistěte si u Škodovky (pokud teda píšete o Octavii/Superbu, nebo Passat?), ale povolené přestavby motorů, ke kterým Škodovka dodávala seznam potřebných úprav zkončily tuším někde Škodou 105. Teď na jejich stránkách visí jakési prohlášení, že podobné věci už nepodporují, nejsou schopni dodat seznam změn a garantovat přestavbu, takže to snad prakticky nejde. Tedy pokud si nechcete dělat vlastní homologaci.

Poud jsou ty motory vzhledově stejné, můžete například zničit označení motoru a pak požádat v autorizovaném servisu, kde budete mít známého o obnovu označení typu motoru. Pokud v TP ještě máte číslo motoru, tak raději výmaz. Ale je to riziko. Jsou tam tuším jiné vstřiky a turbo, tak to bude asi poznat. Na STK je to takové zvláštní. Pokud se jedná o notoricky známý motor, u kterého pracovník STK spolehliivě rozpozná typ, tak má právo (ale ne povinnost) ho pustit. Ale jak vás jednou vyhodí od STK se zápisem "neodpovídá typ motoru", tak budete mít problém.

Takto si to aspoň pamatuji cca 4 roky zpět, když jsem měl problém s vyrezlým označením motoru a zajímal jsem se o výměnu motoru.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.02.14 09:57

Diky za odpovedi motor je zvenci uplne identicky,ma jen jine tvary napr.sani ale vse pujde prehodit za dily z meho motoru to uz mam zjisteno.hlavy jsou identicke od 74kw az do 110kw,takze by eventuelne vstriky byly vymeneny za me puvodni vstriky,jiny problem by snad nemel byt,slysel jsem jeste ze 96kw ma lepsi saly na klice atd. Jo a motor menim z duvodu ze ten muj 74kw je ko hlava ma natocino 260tis a to nevim jestli ho nekdo nestocil motor 96kw co mam k dispozici je 5let stary a ma najeto 16tis km mam ho od svagra co auta dela a mel ho pripraveny pro sebe

Od: 777
Datum: 15.02.14 15:57

Myslím že to nepůjde...kamoš si chtěl vyměnit ve feldě motor 1,3 MPi 40kw za 1,3 MPi 50kw...oba to jsou z venku i montážně naprosto identické motory,liší se jen tvarem pístů,kompresí a nevím čím ještě...legálně to nejde díky byrokracii

Jde to jen přeházením komponent motoru uvnitř,kdy číslo motoru a tím pádem pro byrokraty i typ motoru zůstane jen se zamění vnitřek a řídící jednotka...

Pokud to chceš legál tak nechat původní blok a do něj všechny komponenty z toho druhého motoru naskládat pokud jsou ty motory identické

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.14 16:01

a proč teda nevyměníš jen hlavu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 15.02.14 16:07

Zdravím, všechno také záleží na přístupu uředníka. Co jde někde, nejde jinde, protože jsme v ČR. Jinak jak tady někdo zmiňoval, že kastle je stejná, tak to není pravda. I kastle hraje roli, protože pro težší agregáty se používají jiná uložení, výztuhy či rámy motorů. Pozor, někdy je též u předních tlumičů více montážních poloh pro nastavení podvozku (šrouby v jiných pozicích).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.14 17:45
avatar

To Trtr-nemám zkušenosti ze škodovkama.ale viz nick-vozy PSA a poté Seat bez účasti VW a Fiatu. Konkrétně seatu ibiza rv 85-93 (pak už byla s VW).tam bylo jedno zda-li je kastle benzín a 1,2 nebo ropa 1,7 a taktéž byla identická pro vozy I a II (I-85 - 91,II-91-93 pozn.znamení I blikačev nárazníku ,II v blatníku vedle světel) .Dokonce jsem v kastli rv 91 (II) měl instalaci i pro benál (el.kabely!) Další je pug a to konkrétně model 309 a shodou okolností o5 motorizace 1,2 benál a nafta ale ta už 1,9! bez problémů váměna kastle z 1,2 na naftu 1,9 kde je mj rozdíl v hmotnosti motoru cca dvojnásobek pro naftový motor-přes zástupce a utor servis to dělal no name servis bez jiných úprav! v podstatě jen výměna motoru!Výměna jiných dílů jako zavěšení napravy,brzdy atd se nekonalo! Pokud je to ale u shade od Fa-Fe jinak a kastle se pro jiné motorizace liší,tak alespoˇn vím proč jsou tak předražené!

To tazetel a jiní- motor se může oficiálně měnit jak chcete ale vždy jen a pouze za stejný typ! Tzn když mám v autě typ motoru ABC123 tak tam můžu dát legálně opět jen typ motoru ABC123!Pokud není výmaz čílsa motoru a toto nesedí-není důvod pro neudělání stk pokud je typ motoru stejný.

doplněno 15.02.14 19:45:

To 777-tak si to myslím také,že např. Okta bez ohledu na motorizaci (nejmenší snad 1,4 a největší?2,0TDi? nevím má stejnou kastli! Totéž Fábie od "haťapky" po 1,9 tédéíčko=identická kastle,jiné brzdy,tlumiče atd!

Jedno z mála co vím byl v minulosti snad jen R21-ten měl 3 různé montáže motoru (podélně a 2 různá uložení příčně)ale to je hoodně staré auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 15.02.14 18:07

Myslím si že nové škodovky taky nemají změněnou kastli,ten váhový rozdíl mezi motory co se používají není zase tak značný...na feldě taky není změna v kastli mezi 1,3 lehkou hliníkovou a 1,9 D,těžkým naftovým motorem...rozdíl v kastli není kvůli motorizaci,ale někdy tuším od roku 96 se montovaly zesílené karoserie standardně

Dnešní karoserie jsou dost tuhé samy o sobě...nevidím důvod proč by se měla nějak zesilovat třeba kvůli 100kg rozdílu mezi nejtěžším a nejlehčím motorem,jiné budou jen držáky a silentbloky

Brzdy jsou většinou taky stejné,jen u extra výkonných motorů se třeba někde dávají jiné nebo jsou nějak změněné nápravy,pružiny,tlumiče atd

Ano dá se měnit stejný typ...ovšem výkonější varianta téhož motoru už je JINÝ typ,je to jen byrokracie,ale je to tak

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.02.14 16:55
avatar

trtr-karoserie(což není rám motoru-nápravnice atd.) je stejná at už jde o jakoukoli motorizaci-jediný rozdíl u Škodovek je předokolka a čtyřkola-tak už je jiný tunel,nádrž s dvěma čerpadly atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.02.14 09:46

Asi proto ze ten spodek motoru ma 260tis na tachacich a urco ho nekdo jeste stocil tak tam nebudu nechavat starou hienu

Datum: 16.02.14 11:44

:D :D :D...no tak to už dál raději nekomentuju.. jen popřeju hodně štěstí.

doplněno 16.02.14 15:08:

777: líp bych to asi nenapsal..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 16.02.14 14:54

260 tis při dobrý údržbě nic není,nebo si fakt myslíš že ty diesely 150 tis km najeto po důchodci v bazarech jsou jako fakt reálné? :-D...260 tis má většina aut starších 10 let,mnoho i daleko dříve

Dal bych jinou hlavu a neřešil to,ten motor určitě ještě něco najede...pokud by byl KO i spodek tak koupit stejný typ motoru,s nějakou výměnou za jiný typ co jsem se tak informoval se dostaneš maximálně tak do problému

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 15.02.14 16:49

Já jsem kdysi vyměnil motor u favorita typ 135 za 136. Nechal jsem vymazat číslo motoru, všichni tvrdily, že vše ok. Na STK auto procházelo. Po letech jsem auto prodal, nový majitel neprošel na evidenčce - právě kvůli motoru. Podle jejich STK prý 136 za 135 nelze. Po různých tahanicích mi známý doporučil, abych si do TP (tehdá ještě "knížka") nechal od servisu (obyčejného, ne značkového) potvrdit výměnu bloku motoru. Napsali "výměna bloku motoru za prasklý", na ouřadě zapsali změnu označení typu, auto na evidenčce prošlo a vše ok.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jarda3*
Datum: 15.02.14 22:42

Myslim, ze tazateli slo o technickou stranku veci, to by me taky zajimalo - s urady si asi umi poradit, nakonec typ motoru je jen nejaky vyrazeny kod... ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: 777
Datum: 15.02.14 23:35

Technická stránka v tomto případě pokud se jedná o zástavbově stejný motor je jednoduchá...vyměníš kus za kus,jen musíš zjistit jestli jsou stejné silentbloky a jestli nebude třeba vyměnit jednotku motoru a vstřiky případně ještě nějaké další díly,to z hlavy nikdo neřekne

Problém je že ty úřady neošálíš,na STK to možná ze známosti projde,ale potom je to auto už neprodejné...na evidenčce už si na to většinou dávají dobrý pozor...jak jsem psal,není možno vyměnit ani jeden motor více výkonových variant...musí to být jenom stejný typ,stejný výkon-dříve se to dělalo běžně,šlo se na úřad,zažádalo o přestavbu do automobilky a s trochou toho běhání to šlo,často byly k vidění zadomotorové škodárny s favoritími motory aby s tím člověk aspoň předjel autobus,ovšem od jisté doby automobilky už povolení k přestavbám nedávají

Vyražený kód to sice je,ale přeražení je náročnější než si myslíš...oni už dobře poznají švindl kdy se to člověk snaží přerazit-pokud se to neudělá zcela profesionálně,každý trošku inteligentní technik na evidenčce to pozná...a jde to jen u motoru vzhledově stejného,u jiných typů ne

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.02.14 17:07
avatar

samo o sobě přehodit motor není problém-musí to jít ruku v ruce s ŘJ(je tam jiná mapa-de facto u dnešních motorů.kde je základ identický pro stejné objemy,ale jiné výkony,je změnou pouze a jen software ŘJ...)-výhodou při této akci je fakt,že jakmile je komplet motor i s převodovkou,nápravnicí,poloosami a tlumiči venku na paletě(není problém "poupravit" typ motoru) a přehodit do té správné karoserie,dále je na autě spodní a vrchní kryt,při TK a případných silničních kontrolách je typ(ten správný v souladu s doklady) viditelný,jinak vidět není ani ň a nehrozí ,že by vám na STK ,natož pomocníci,mohli nařídit cokoli z auta demontovat,"aby se podíval"...Zkrátka bych se toho nebál-alfou omegou bude pouze jak se povede předělat ten správný typ motoru...o ničem jiném to na STK,potažmo silnicích není...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.