Čím změřit stav autobaterie nebo dobíjení

Od: Datum: 09.02.14 20:36 odpovědí: 17 změna: 15.02.14 15:06

Nazdar chci se zeptat čím si změřit stav dobíjení a stav autobaterie co lze na to koupit za levný peníz nic drahého tak do 300kč


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.02.14 20:40
avatar

Obyčejný multimetr postačí,návod v češtině by měl být přiložen.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.14 20:43
avatar

Jen doplním, na dobíjení postačí - měří se napětí v soustavě, taky je možno měřit klidový odběr proudu vozidla.

Stav baterie je nejlepší vyzkoušet běžným provozem :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.02.14 20:46

Jen doplním, měřit lze třeba v zásuvce v "zapalovači".

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 12:00
avatar

Pokud bych chtěl měřit zátěžovým přístrojem stav akumulátoru, zcele jistě bych měřil přímo na plus a mínus pólech akumulátoru. Zkratový proud by nemusel udělat dobře přívodnímu drátu zásuvky..

jeden přístroj na měření stavu akumulátoru a alternátoru nabízí tady a manuál k němu, pro amatéry stačí...

doplněno 10.02.14 12:10:

další měřák i s návodem...

vše je jen orientační, může to být závislé i od teploty a hustoty elektrolytu a dalších podmínek. Pro orientační zjištění stačí obyč. měřák, nebo i klakson.. Otec stále říkal: když zatroubí, tak i nastartuje... a akumulátor je třeba prioritně kontrolovat, jak nabíjení, tak elektrolyt...

doplněno 10.02.14 20:03:

doplním citát z toho manuálu: Pro zjištění, v jakém stavu je baterie, je nutno použít hustoměr. Pokud je hustota elektrolytu nad 1,225 g/cm2 je baterie defektní. Při hodnotě nižší než 1,225 g/cm2 lze baterii dobít a opětovně otestovat.

Když se ještě dělaly akumulátory údržbové, otvírali jsme při dobíjení zátky, kontrolovali výšku hladiny elektrolytu v každém článku, případně dolévali destilovanou vodu a dobili... kyselina se nedolévala, snad jedině po vylití všech článků, vypláchnutí a znovu nalití elektrolytu správné hustoty a destilované vody. To ale bylo spojené s nebezpečím znehodnocení desek akumulátoru kalem ze dna akumulátoru a následným vyhozením.

Dnešní bezúdržbové akumulátory většinou znemožňují otevření zátek a změření hustoty elektrolytu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.14 20:56

Trošku doplním. Baterka se měří se zátěží. Stačí vypnout motor a zapnout hlavní světla, měla by držet napětí, je li nízké nebo začne klesat, je slabá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin00000*
Datum: 09.02.14 21:04

díky a bude stačit s této nabídky

http://www.zbozi.cz/stavebnin…radit=nejlevnejsi&cena-do=799

nebo jestli máte zkušenosti i nějaky s OBI nebo Globus?

doplněno 09.02.14 21:21:

http://aukro.cz/el20-digitaln…rak-vyprodej-i3892909099.html

Datum: 09.02.14 21:29
avatar

ten DT9205A z aukra můžu doporučit :)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: martin00000*
Datum: 09.02.14 21:42

OK zítra jej objednám

Od: miro®
Datum: 10.02.14 09:13

Pro kontrolu baterie je rovněž vhodný a důležitý hustoměr. snad i více něž multimetr. Žel u moderních akumulátorů tzv.bezúdržbových je měření hustoty elektrolytu většinou znepřístupněno . Krásný den -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 10.02.14 09:50

Voltmetr, měřit při zatížení a jak rychle padá napětí. Nebo si nechat změřit kapacitu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 11:40
A proc vymyslet kraviny a nepouzit na aku zatezak k tomu urceny? Jde krasne videt jak drzi
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 12:44
avatar

honzas1: máš na mysli stejný přístroj, který zde doporučuje hejkal anebo víš o nějakém jiném? A přiznám se, že jsem momentálně líný hledat nějaké příjemné návody pro blbce ke kontrole elektrolytu - mohli byste mě navést, ať si tuto disciplínu osvěžím (jedná se mi o to, abych uměl posoudit, kdy stačí "vlít" pouhá destilka a kdy už zahušťovat elektrolyt kyselinou - anebo to mám celé poletené?).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 19:53

ano ten druhý vypadá dobře... já používám tady ten akorat má ledky http://aukro.cz/zatezovy-ampe…reni-baterii-i3946212126.html

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: miro®
Datum: 11.02.14 10:09

p.ivosisko, pokud reagujete na můj předcházející příspěvek tak doplňuji: Při používání akumulátoru (vybíjení - nabíjení) probíhá v akumulátoru chemická reakce mezi elektrolytem (H2So4 + destil.voda) a olověnými deskami jednotlivých článků akumulátoru. Tato chemická reakce znamená, že při vybíjení elektrolyt ztrácí svoji původní hustotu a při nabíjení je proces opačný. Pokud při nabíjení nedosáhneme původní hustotu elektrolytu (1,28g/cm2), není akumulátor plně nabit a tím nemá plnou kapacitu. Pokud delší dobu, ponecháme akumulátor nenabit , vzniká na deskách akumulátoru tzv,sulfatace. Sulfatace je nežádoucí jev vyskytující se u olověného akumulátoru, když je delší dobu _ řádově dny _ ponechán v nedostatečně nabitém (případně vybitém) stavu. Podstatou tohoto jevu je postupný vznik krystalůsíranu olovnatého (PbSO4) na elektrodách ,který se již nedá plně, nabíjením z desek odstranit. Proto podle mně je nejdůležitějším ukazatelem stavu akumulátoru hustota elektrolytu.

Při poklesu hladiny elektrolytu v akumulátoru doplňovat zásadně jen destilovanou vodu, která se při provozu akumulátoru odpařuje (kyselina se neodpařuje). Doplnění elektrolytem se provádí, jen v případě prokazatelného úniku elektrolytu (vylitím) z článků a to zásadně jen takové hustoty jaká je naměřena zbylého elektrolytu v akumulátoru. Pokud bychom doplnili elektrolyt jiné hustoty, ztratili bychom důležitou informaci o plném nabití a kapacitě akumulátoru, nehledě na to že bychom uspíšili sulfataci.

Zde je k dispozici hustoměr: http://www.kdauto.cz/naradi-c…0/hustomer-akumulatoru-i6824/

Zdravím -miro

doplněno 11.02.14 18:02:

Prosím omluvte chybný údaj 1,28g/cm2- má být správně 1,28g/cm3 Děkuji .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 23:13

Ahoj. Ten zátěžák na konci a pořádná nabíječka jsou věci, který řeší tyhle problémy. Je dobrý, tu nabíječku v zimě, tak jednou za 10-14 dní použít. Mě to funguje a nemám potřebu cokoliv nějak furt měřit. To je mánie, tady na Poradte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 06:05

Ono totiž, když bydlíte ve městě jako městě, musíte akumulátor vymontovat a vláčet ho několik set metrů až několik kilometrů domů. Pak ho v bytě nabít a vláčet zpět. Mezitím nechat auto bez alarmu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin00000*
Datum: 15.02.14 15:06

tak jsem změřil multimetrem baterii nabitá měla 13,26 v, po týdnu měla 12,64v a to vždy 10 km jízda tam zpět takže 2-3 start celkém jízd 3 při dobíjení ukazuje 14,34 v a při startu klesne na 11,03v? je baterie v pořádku?

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.