Nejste přihlášen/a.
dnes se mi stalo na jedné křižovatce, že jsem čekal cca. tři minuty na červenou a zdálo se mi to docela dost. navíc v sedm hodin ráno, skoro žádný provoz. v tu chvíli mě napadlo, jak řešit situaci, pokud by ta červená byla třeba deset minut. v tu chvíli by se dalo předpokládat, že ta červená tam může být klidně celý den. je pro tuhle situaci nějaké zákonné řešení, nebo se řeší svým vlastním rozumem?
Jediné možné řešení je zkontrolvoat, jestli podle vodorovného značení stojím skutečně na hranici křižovatky a křižovatka tak ví, že čekám i v jiném směru, než kde je zelená. Některé křižovatky se v době menšího provozu přepínají do tzv. inteligentního řízení, kdy je zelená neustále na hlavní nebo více frekventovanější silnici a na méně frekventované silnici je neustále červená. Pokud snímač pozná, že stojí auto na červené, tak mu přepne semafor na zelenou. Aby ale o autu křižovatka věděla musí se zastavit na hranici křizovatky. Pokud někdo stojí třeba 5 m před hranicí zelené se nedočká. V povrchu jsou nejčastěji hysterezní smyčky, které poznaní přítomnost auta podle elektromagnetického pole nebo může být snímače a podle hmotnosti a prolomení povrchu asfaltu poznají auto.
Ještě jsem si vzpomenul, co jsem kdysi viděl. Jednalo se ještě o systém se smímači, které poznávaly auto podle zatížení a tedy podle prolomení povrchu. Tenhle systém měl ale nevýhodu, že třeba lehčí motorky neviděl a tak motorkářům se mohlo stát, že museli počkat až na težší auto aby dostali taky zelenou. Proto se dnes stále více používají smínače, které auto nebo i motorku poznávají podle elektromagnetických polí a nedochází tak k tomu, že lehká motorka není pro křižovatku vidět. Používaly se citlivé snímače, které zaznamenaly prolomení povrchu i v desetinách mm. Tyhle křižovatky se testovaly nedávno třeba v Hradci Králové.
Tady je ukázka těch snímačů v silnici před křižovatkou. Vypadá to, jako by tam někdo napojoval asfalt. Jsou to ty obdelníky a čtverce.
U nás,na obchvatu, je to řešeno tak,že v době slabého provozu,přes noc, je na semaforech že všech směrů červená. Při příjezdu ke křižovatce ti pohybové čidlo přepne na zelenou. Je to dobrý,že když nic nejezdí tak zbytečně nečekáš, pakárna ovšem je, když tě to čidlo nechytne,to tam pak můžeš stát jak blbec dost dlouho. jedině couvnout a znova dopředu. Ale to je vyjímečný případ,jinak to funguje dobře,i přes den to třeba vynechá zelenou ze směru kde žádný auto nepřijelo,tak to zrychluje průjezd.
Řeší se to vlastním rozumem a počká se na zelenou, protože snad nikdo není takovej debil, aby nerespektoval červenou stůj na semaforu?! Já se kvůli tomu pohádal s jedním vesničanem, když jsem stál na železničním přejezdu, svítila červená a chlap mě nutil přejet koleje, nejdříve jsem se jen pousmál a zavrtěl hlavou, když ale přišel k autu a chtěl abych stáhnul okénko a začal mě přímo nutit, abych udělal dopravní přestupek, tak jsem mu zvýšeným hlasem řekl, je nás pár slušnejch, který neděláme věci co se nesměj dělat.
Chápu dotaz - jak dlouho se má čekat, než bude na semaforu zelená (než řidič dojde k názoru, že jde o poruchu) - 3 minuty?, 10 minut?, 30 minut? ...
Červená ze všech směrů (jak tu někdo psal) - u toho je problém, že je to řízeno smyčkou ve vozovce, která nereaguje na cyklisty.
Čili zelené jste se dočkal po 3 minutách?
Možná po 5 minutách bych zapnul blinkry a opatrně bych projel.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.