TDI nebo HDI- Rozdíl?

Od: Datum: 08.02.14 20:13 odpovědí: 26 změna: 20.04.14 21:20

Dobrý den nejdříve bych rád řekl, že sem měl zatím většinou samé TDI z koncernu VW. Nyní scháním nový vůz a naskytla se mi koupě peugeotu 307 2.0 HDI 16V 100KW .

Rád bych se zeptal jak jsou na tom tyhle motory co se týče spolehlivosti, kultivovanosti a projevu oproti VW TDI?

Chtěl bych vědět nějaké rozdíly těchto dvou motorů a nejlépe i osobní zkušenosti majitelů:) Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jarda3*
Datum: 08.02.14 21:12

Je to uplne jiny princip - vysokotlake cerpadlo, elektronicky rizene vstriky. Zrovna tyhle motory jsou povazovany za dost spolehlive a dobre, samozrejme riziko drahe opravy je znacne pokud neni jasna historie auta... Kultivovanost by mela byt o hodne lepsi nez u klasicke mechanicke koncepce TDI nebo PD.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.02.14 21:29
avatar
Ono je to v podstatě jedno, všechny nové vozy uz mají commonrail. HDI je ale léty prověřené... Projev oproti PD je jiný, vyrovnaný, ale radost z jízdy nekončí za dvěma tis otáček
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.14 17:07
avatar
Spotřeby bych se nebál, ono je to zhruba stejné. Hlavně záleží na stylu jízdy a použití. Ve městě bude dvoulitr víc rozezrany než nějaká sestnactistovka, na dálnici může být na tom zase líp... Ale Hdi, tdi nebo tdci je na spotřebu zhruba stejné.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: andre*
Datum: 09.02.14 10:17

a jak je vůz se spotřebou? známý mi tvrdí že tyto motory mají větší spotřebu než TDI?

Datum: 09.02.14 12:38
avatar

Jako každý motor má rozptyl,někdo jezdí za 5 někdo za 7l. ( http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/36-Peugeot/349-307.html?fueltype=1&power_s=100&power_e=100&minkm=&gearing=1)

doplněno 09.02.14 19:34:

To Lalala-to je zajímavé že každý chytrk tvrdí jaké jsou od frantíků sračky ale přitom jsem ještě neslyšel o dehtu od WV že by vydržel bez problému milion kilometrů!,že jeden z nejlepších předlomůrkových motorů jeza stáje PSA atd.Sračky z toho dělá jen a pouze česká chamtivost a to nejen uživatelů ale i firem. A nejlepší na to je,že nejvíce to kritizuji ti co o tom vědí prd a citroena či peugeota viděli jen projet okolo,natož aby je vlastnili.čest výjímkám!

To Gocars - *palec*.

Nejhorší jsou na něm (HDi-FAP), a nejen na něm,na všech agregátech bez ohledu na značku, ta ekokurvítka!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lalalala
Datum: 09.02.14 17:15

já jsem zase slyšel,že HDI jsou sračky,co vydrží 150 000 Km a jsou zralé na výměnu trysek a všeho okolo vstřikování.Což je pěkně drahé.Kdežto TDI vydrží mnohem více

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.14 19:28
avatar
Ve stopadesati má uz oktavka třetí turbo. A to jsem neslyšel, ale viděl ;)
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 04:58
To ale nebude chyba u auta ale mezi volantem a sedackou
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 09:38
avatar
Tak to že firmě jsou asi vseci šoféři naprd. Nebylo to jen jedno auto. Soused taky prodával oktavku s 55 tis na tacho a předtím dělal repas...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 17:19
No tak nezlob se na me ale spousta lidi ani nevi, jak s tim autem zachazet. Nejlepsi je hnat to 150 po dalnici, sjet na pumpu ke stojanu a vypnout motor. Videl jsem to x krat na vlastni oci i v nasi firme. Pak chodi a nadavaji a pritom si za to muzou sami. Nerikam ze to ke pravidlo. Turbo by melo mit zivotnost asi 150tis. Ja mam 220 a je porad bez vule.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 18:14
avatar

Jak píše Honzas1, turbo musí vychladnout při volnoběžných otáčkách. Takový protočení do max. otáček a chcípnout je o pres držku. Mám superba 2,5 , najeto 313000 km , turbo původní, čerpadlo původní. Nešetřím ho, ale neničím ho a pokud možno nejezdím krátký cesty pod 20 km. Diesel není na městský provoz, na to je benzín.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 22:53
avatar
Spousta lidí to neví, spousta lidí to ví. Zajímavé ale je, ze odchází jen na oktavkach? Ze by nevěděli jen tedeickari?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: martycz
Datum: 20.04.14 21:20

čau,mám skodu octavia 1,9dti 81kw od 2000 a sem první majitel a uspešně mám najeto 560000km bez zavad a puvodní turbo bez problemu +kvalitní olej i vymena po 7000km od začatku .Octaviu stale híčkám a jezdím dene .Jezdím do práce ca 150km jedna jízda do rakouska :) (zaleží jak kdo se naftáku chováš a kde tankuješ já pouze rakousku)Octavia je dobrá slouží stale dobře a ješte bude dokad karoserie s nerospadne tak nic jinho nechci :) :)

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 10.02.14 16:14

Nu já nevím... mám na něm skoro 260.000 a nic jsem neměnil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.14 19:14
avatar

Pěkný den, jen ve zkratce, ale hodně záleží na aktuálním stavu každého motoru. TDI je trochu odolnější, u HDI je potřeba lít hlavně kvalitní naftu, pak vstřiky vydrží, a hlavně pozor na verzi s FAP. Nicméně HDI je určitě dobrý motor, který má pár much, ale nic extrémního

Ohodnoceno: 0x
 
Od: andre*
Datum: 10.02.14 12:41

Nejvíc se asi bojíkm toho filtru FAP to když se prej posere, tak je nákladná investice? Ale zase známý říkal, že buď nechat vymontovat a nebo novej což je drahý a nebo levnější varianta přímo v peugeotu v servisu ho vezmou horkou wapkou a vyčistí nebo co?

Datum: 10.02.14 13:36
avatar

Ohledně FAP máte několik možností, můžete koupit nový, samozřejmě je to nejdražší varianta, poté ho můžete nechat vymontovat, je to asi nejlepší varianta, jenže je možné, že třeba za rok, stát vydá nový zákon, a STK budou kontrolovat, zda FAP opravdu ve vozidle je, nebo není. Poslední varianta je renovace FAP, vymontuje se v servisu, servis ho někam odešle, tam ho pročistí, a pošlou zpět, servis Vám ho opět namontuje a jede se dál udává se, že renovací se filtr dostane až na 95% svého původního stavu...

Napiště mi zde na Vás email, a já Vám napíši nějaké zkušenosti a postřehy, které bych tu nerad dával veřejně

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 16:06
avatar
Tyhle filtry uz dnes jsou prakticky bezudrzbove a vydrží hodně. Neni treba se toho bát, naopak PSA je má oproti konkurenci nejlevnější. Očista u pezota vyšla známého před dost lety na sedm tis, teď uz možná méně a to si dotahnul auto z najezdem 160 tis km, na filtr byl upozorneny. Ja mám šestileté tdci, drtivá většina městský provoz, o filtru nevím.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 16:25
avatar

Filtr pevných částic je pomsta motoristům ). Jeho životnost závisí značně od stylu jízdy. pokud budete jezdit s dieslem do práce a zpět 10 km tam a domů a ještě s lehkou nohou, tak diesel vůbec nemá smysl.Filtr se zasviní. Jde čistit, jde vymontovat, ale nejdůležitější je pro jeho životnost teplota kolem 500 st. C. Ten kdo s dieslem jezdí delší trasy a svižně, nemá zpravidla problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 22:58
avatar
Ja jsem jezdil do práce nejdál 2 km asi 17 let a vždy jsem měl diesly. Posledních pět let s DPF. K tomu děcka do kroužků, na nákup atd. Ten filtr se klidně zregeneruje po třech ujetých km, teplotu min 600stupnu si řídící jednotka jednoduše zvedne.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 23:07
avatar

Možná doporučuji trochu více nastudovat o filtrech pevných částic...je rozdíl filtr z roku 2013 a nebo třeba z 2005 a to, že se vklidu zregeneruje i po 3km pravda rozhodně není

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 15:51
avatar

No je pravda, že úplně s těmi prvními filtry byly občas problémy. Důvod byl hlavně v tom, že algoritmy byly nastavené dost pozdě, někde mezi 75-80%, pak stačilo pár "nevhodných" jízd a filtr se ucpal. Servisy a poté i výrobci tyhle algoritmy nastavili někde okolo padesáti procent zaplnění, takže zbývalo dost času na regeneraci. Je nutno říct, že pasívní regenerace probíhá vždy, když nastanou "podmínky" a to bez ohledu na zaplnění filtru. Aktivní regenerace přichází na řadu, když nenastanou podmínky pro regeneraci pasívní, tedy řídící jednotka sama zvýší zátěž motoru, zpozdí vstřik atd a tím dojde k rychlému ohřátí filtru a teploty výfukových plynů na požadovanou hodnotu. Je to skutečně velmi rychlé a opravdu na to stačí 2-3km. Já se za hranice města dostanu jednou za dva tři měsíce, tudíž jezdím převážně město od dvou do tří km, manželka do práce, z práce, na nákup apod. , regenerace (aktivní) probíhá běžně mezi 800-1200km, což je zhruba u mě jeden měsíc, když ji zaregistruju a nestihne se zregenerovat než dojedu domů, nechám běžet motor minutku dvě na volnoběh, než se regenerace dokončí. Takže jestli tomu věříš nebo ne, nechám na tobě , ale kdyby tomu tak nebylo, tak bych tímto stylem nemohl přece šest let jezdit, filtr bych musel mít zacpaný po zhruba tisícovce km hned po koupi ! A nejenom já, těch lidí s podobným využitím auta jsou na světě mraky! Aditivum jsem taky ještě nekupoval, navíc nevím jak peugeot, ford u dvoulitru má filtry suché, bez aditiv, peugeot to má určitě taky a ty filtry jsou v podstatě bezúdržbové. Já mám 1,6tdci 80kw, takže ještě aditivovaný.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 17:06
avatar

Je pravda, že fnení filtr jako filtr, a hodně záleží na konkrétním výrobci...někde opravdu stačí pár km, a někde je potřeba trochu déle, poté taky záleží, zda je filtr suchý nebo s aditivy, jen je škoda, že výrobci dříve neosadili auta kontrolkou, nebo upozorněním na palubním PC, že se filtr regeneruje, filtru moc nesvědčí, když se regenerace přeruší...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 21:43
avatar
Pamatuju si, jak naši otcové probírali katalyzátor, který se začal do aut montovat. Dnes z katalyzátorů nikdo obavy nemá, stejně tomu tak bude nebo uz je u těch filtrů. Obavy jsou zbytečné, poněvadž uz je má každé auto a s novou emisni normou je budou mít i benzinové motory. Nicméně uznávám, ze tady tyhle "vedlejší " účinky provozování auta automobilky přenesly na peněženku zákazníka. Nejenže platíme drahé daně za silnice, paliva, zavádí se městské zóny jako v Německu, musíme ještě platit za to, co letí z výfuku a draze za to platit uz při nákupu auta a jeho servisu. Kontrolu dpf bych uvítal, patrně tam není z "nějakého" důvodu, ono většina lidí vůbec neví, ze nějaký filtr auto má, takže kontrola by pro někoho mohla znamenat psychickou újmu. Nedávno tady jedna ženská tvrdila, ze má novou dislovou oktavku bez filtru, ten prý nechtěla
Ohodnoceno: 0x
 
Od: andre*
Datum: 11.02.14 11:28

no stím filtrem mám teda nahnáno vůz má teď najeto prej 135000 rok 04. Já doposud měl strého golfa 3 TDI 66KW a jezdil sem sním do práce deně tam a zpět těch 25 km diesla mám kvuli tomu, ne že jezdím do práce, ale jezdíme hodně v tejdnu po okolí takže třeba s práce přijedu najeto +/- 25 ale za hodinku se domluvíme a jedem třeba 100 km + víkendové výlety

jinak zde je má adresa 16cobra@seznam.cz každá rada a zkušenost dobrá :)

Datum: 11.02.14 12:01
avatar

Tak nový stojí okolo sedmi tisíc. Když vydrží dalších 120tis, to není taková hrůza. Stáhni trochu ještě cenu a není co řešit.

doplněno 11.02.14 15:51:

na ebay jsou tyhle filtry ještě levnější.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.