Povinné ručení,neoprávněná složenka

Od: Datum: 04.02.14 17:58 odpovědí: 14 změna: 04.02.14 21:30

Dobrý den,prosím o radu. Dne 9.12.2013 jsme prodali automobil,téhož dne přepis a návštěva zástupce pojišťovny (kde byla smlouva uzavřena). Byla sepsána žádost o zrušení pojištění a byla nám odebrána zelená karta. Tím jsme považovali věc za uzavřenou a čekali na písemné potvrzení. 10.1.2014 došla složenka na zaplacení pojistného, které oni ukončili k 7.1.2014 (kdy jim prý byla žádost zástupcem doručena). Jelikož podle zákona povinné ručení zaniká dnem oznámení pojistiteli což jsem udělala (přes jeho zástupce - kde jsem taky smlouvu uzavírala) a přesto se se mnou odmítá pojistitel i zástupce bavit. Chtěla bych vědět jak mám postupovat. Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.02.14 18:06
avatar

Lado, máte uzavřenou smlouvu s pojišťovnou, třeba "moje". Tuto smlouvu zprostředkoval pan Kecal. Ve smlouvě mezi moje a Vámi jsou určité podmínky o ukončení.

Rozhodla jste se zrušit smlouvu s moje, a oslovila jste zprostředkovatele pana Kecala, aby provedl skončení smlouvy s moje.

Jelikož pan Kecal ukončil smlouvu až ke 7.1. musíte uhradit pojištění až do data skončení.

Vy si pletete osoby, pan Kecal není zástupce pojištovny, ale jen zprostředkovatel.

Již je Vám to jasné? Vím, že se Vám to nelíbí, ale musíte se s tím smířit. Vy jste nejednala s pojišťovnou, ale s makléřem, nebo jak si říká..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lada78*
Datum: 04.02.14 18:14

Dobrá-tak se ještě zeptám: 1) když mi byla odebrána zelená karta-tak jak můžou chtít,abych nadále platil p.ručení?

2) Když jsem ručení uzavíral u makléře: taky povinné ručení začalo platit až bůhví kdy?

Datum: 04.02.14 18:19
avatar

1) vy jste kartu předala makléřovi, nikoliv pojištovně. On nemůže zrušit pojištění ten den, ale klidně může druhý den, předáním dokumentů pojištovně. Že to neudělal, nemůžete vinit pojištovnu, ale jeho.

2) to já nevím k jakému datu Vám uzavřel pojištění.

Osobně uzavírám pojištění třeba i 2 měsíce dopředu. Lze to i 3 měsíce, podle výběru pojištoven..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lada78*
Datum: 04.02.14 18:37

Zprostředkovatel p.ručení figuruje na smlouvě nikoliv jako makléř,ale jako zástupce pojišťovny-tudíž to beru jako bych jednal se samotnou pojišťovnou. Ještě dodám: 9.12.2013 jsme oznámili zástupci pojišťovny prodej automobilu,20 zástupce pojišťovny odeslal žádost na pojišťovnu,3.1.2014 žádost převzali na pojišťovně,7.1.2014 žádost vyřídili a ukončili. Z toho vyplývá,že po nás chtějí doplatek nejen za toto období 9.12-7.1.2014 ale až do 31.1.2014

Dále-ve smlouvě nebyla uvedena žádná lhůta,do které pojistitel smlouvu ukončí-jen odkaz na paragraf,kdy podle zákona povinné ručení zaniká-tzn.prodejem automobilu,resp.oznámení pojišťovně.

Dále dodám,že automobil už byl za toto období pojištěn novým vlastníkem-tudíž by běžely dvě pojistky zároveň.

Datum: 04.02.14 19:17
avatar

Já osobně jsem vždy,byť elektronicky,poslal info o prodeji a žádost o zrušení smlouvy z důvodu prodej pojištovně!Neměl jsem s tím problém-zároven jsem je také žádal o dodání potvrzení o bezeškodním průběhu!

Asi bych to řešil tak,že bych na pojištovnu zaslal kopii KS že od 9.12 nejsem majitel a tudíž PR zaniklo z důvodu prodeje ředmětného auta!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lada78*
Datum: 04.02.14 19:26

Jenže to oni už mají. Zástupce tvrdí,že se to vyřizuje formou reklamace. Jenže se nic neděje. Složenka je na stole a mi máme strach,aby se z 500kč nevyklubalo daleko víc.Potřeboval bych poradit spíše postup-na koho se obrátit,pokud pojišťovna nereaguje-prostě jak to řešit.

doplněno 04.02.14 19:34:

Prostě chci mít v ruce papír,že to řeším-kdyby to ten zástupce zapřel,nemám šanci.

Datum: 04.02.14 19:50

Když s Vámi sepsal ukončení pojištění z důvodu prodeje, tak tam nenapsal datum ukončení? Mělo by tam být, že pojištění se ukončuje k: datum. Případně je datum, kdy toto ukončení sepisoval.

doplněno 04.02.14 19:52:

Trvejte na datumu ukončení, kdy jste nahlásila ukončení v souladu se zákonem 168.

doplněno 04.02.14 20:26:

Jestli nechápou zákon 168, tak dohled nad pojišťovnami má Česká národní banka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lada78*
Datum: 04.02.14 19:55

To právě mám-ale pojišťovnu to asi nezajímá

Od: lada78*
Datum: 04.02.14 19:48

Ještě přidám tu žádost o ukončení,kterou jsme sepsali u zástupce pojištovny

Od: cuca®
Datum: 04.02.14 20:18
avatar

Tedy nechapu pojistovnu, mate zadost s datumem, kdy jste prodali auto, s podpisem i toho zastupce, tak kde je chyba? To by me tedy rozcililo.jednou je auto prodane, zadost podana, nechapu.vlitnete na ne znova.jestli vam jde o princip zkuste se poptat pravnika.je to nejaka velka znama pojistovna?

doplněno 04.02.14 20:26:

Pisete, zastupce to resi formou reklamace.ne! Opravdu vemte kopii zadosti a jednejte s pobockou osobne.vlitnete tam, uz jsem to tu jednou radila, jake ze to plati zprostredkovatele, kdyz v tom je takovy b...l , a ze proste auto bylo prodano, tudiz by meli okamzite pojistku zrusit a hotovo.nedejte na tu zprostredkovatelku, nadelala vam problému už dost . Hodně štěstí v raji byrokracie.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lada78*
Datum: 04.02.14 20:28

Taky nás to štve-z naší strany bylo všechno v pořádku. Nejhorší na tom je,že auto nám zustalo jako dědictví-s tím,že ho prodáme. Prakticky se s ním nejezdilo a pojistku jsme platily jen proto,aby si ho případný kupec mohl projet. Takže platit rok za něco,co jsme nevyužili a pojišťovně platit i po prodeji auta? Kdyby tu žádost nechali ležet na stole třeba půl roku,chtěli by zaplatit i to? Asi spoléhají,že se lidi kvůli 500kč nebudou dohadovat věčně...ale máme si to nechat líbit?

Od: lada78*
Datum: 04.02.14 20:37

Po složence jsme telefonovali na pojišťovnu-odpověď ve stylu:nás to nezajímá,k nám se to dostalo až 7.1.2014,tak nám dlužíte za měsíc. Po té jsme se obrátili na zástupce. Ten byl,,milí,,ujišťoval nás,že je to jenom chyba,že v žádném případě tu složenku nemáme platit,že to bude u nich reklamovat a ještě jim vyčiní,že s jejich klienty takhle nikdo jednat nebude. Po cca dvou týdnech jsme volali zástupci a on že-stále je to v jednání a že se nemusíme bát,že penále platit nebudem. Takže první,že tu složenku,teď už,, jen,, penále.

Je to malá,ale známá pojišťovna.

Od: cuca®
Datum: 04.02.14 21:20
avatar

Stejne bych tam zajela a zeptala se, kdy jste to meli ukoncit,/jako podat zadost/ jako jestli mesic predem je upozornit na to, ze prodavate auto, aby se na to stihli vcas pripravit.opravdu to nechapu, proc by melo platit, kdy tam dorazila, auto prodano ten den a hotovo. Nedejte se.

doplněno 04.02.14 21:35:

@buss asi jste prehledl, vyse je ten dokument, je dobre citelny...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: buss®
Datum: 04.02.14 21:30

. Byla sepsána žádost o zrušení k jakému datu? O kvalitách zprostředkovatelů ... A co je v Podmínkách, není tam lhůta, a co OZ? Otázka zní: je zprostředkovatel pojistitel? Tak se zeptejte na pojišťovně, ale i tam někdy nevíí.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.