Nejste přihlášen/a.
Ahoj, nemůžu v zimě nastartovat. Mám autobaterku z autokelly, kterou jsem kupoval na podzim 2011, 41ah, 12V. Při startování mi po uplnym nabití vydrží točit starterem asi 10s, pak se starér ani neotočí. Protože jezdím jenom o víkendech baterku v týdnu odpojuji, někdy nevydrží nabitá ani tak. Nabijéčku mam ultimate speed z lidlu, někde se tady píše, že je docela dobrá, ale po připojení nabíječky na baterku mi nabíječka svítí zeleně (nabito) vybil jsem ji teda žárovkama (dvě 6v žárovky, každá 40w, jedna má prasklé jedno vlákno, takže míň). Po vybytí mi měřák ukazuje 10V, přetím ukazoval 12-13V. Měl jsem s ní podobný problém minulou zimu, tak jsem ji byl v kelly reklamovat, tam mi řekli že je v pohodě a že bude chyba u mě. Jezdím trabantem.
Otázky: 1) jak dlouho by měl vydržet startér točit při plně nabitý baterce? 2) jak dlouho by měli vydržet svítít ty žárovky? i když nabíječka hlásilo "nabito", tak po 1,5h byla úplná tma. Nedokážu si tyhle věci spočítat. 3) máte někdo zkušenosti s touhle nabíječkou nebo baterkou? ať už negativní, nebo pozitivní.
Téměř jistě je špatná baterka, nabitá by měla žárovky rozsvítit aspoň na šest hodin a nabíjet by se měla (uvedenou nabíječkou) možná patnáct. Startérem by měla točit taky aspoň čtvrt hodiny. Protože nabíječka hlásí nabito tak brzy, baterka už nemá žádnou kapacitu. Laciná baterka vydržela tři roky, to se stává, to není nic divného. Novou pravidelně dobíjej, prodloužíš její životnost.
1 těžko odpovědět, stav baterie, kontakty, starter, kabeláž, motoru...
2 80 W tj> 6A, kapacita, vybíjecí křivka (předpokládám žárovky paralelně)
3 je čím změřit proud při nabíjení?, napětí po n hodinách nabíjení, za cca> 10 hod by měla být nabitá
4 kapacita byla měřena?
5 půjčit si aku a zkusit
3 proud zkusím změřit, ta nabíječka ale hlácí nabito za 2-3 hodiny po uplnym vybití To je nesmysl.
Tady mi kapacitu změří prodejna autodílů zadarmiko. Kdysik existovala norma na zkoušku životnosti. Teorie říká vybíjet dobu odpovídající 1/10 kapacity a měřit U.
2 žárovky v serii, dvě 6V jiné jsem nenašel
3 proud zkusím změřit, ta nabíječka ale hlácí nabito za 2-3 hodiny po uplnym vybití
4 kapacitu jsem neměřil
Taková otázečka. Byla baterka po zakoupení před namontováním do vozidla plně nabita? Myslím jestli ji předtím někdo naládoval. Jinak ty žárovky by měly svítit celej den a startování u takového stroje by mělo vydržet více než deset sec. Dokonce by se ten traboš měl na ten startér normálně na jedničku rozjet. Dá se to spočítat, ale snad někdo přijde s Ohmovým zákonem...
jestli je ta baterie značky Starline tak bych se nedivil kdyby byla v háji měl sem kdysy tudle značku v oplu a po první zimě problém též mi reklamaci nechtěli uznat ale byl sem neodbytný a tak nakonec uznali
jinak dobíjení v trabantu o.k.?
co klidový proud z baterie neni vyší jak 30mA
pokud je toto vše v pořádku a vy po celonočním nabíjení zas do 14 dnů nenatočíte auto je baterie na výměnu nemá kapacitu a šel bych jí někomu hodit na hlavu
jinak jak dlouho by měla vydržet nevim jen vím že příští baterie by byla aspon 62ka a ne starline
jen příklad mám v přítelkyni oktávce 44ah baterii abssar je to 1,6ka benzín ve slušné výbavě a po tejdnu stání v tomhle mrazu chytá na otočení
doplněno 04.02.14 18:03:jo a je stará 3 roky
Ta baterka to má jasně spočítané. Výdrž baterie v trabim se nedá srovávat s nynějšími auty. Pokud je ten trabi origo, tak má zřejmě ještě hliníkové kabely od baterky. Ty ve spojích s okem zkorodují a ztrácí se tolik proudu, že baterie brzy odchází. Podle rychlosti nabíjení je již odejítá. Takže bych vyměnil kabely, půjčil dobrou baterku a výsledek určitě překvapí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.