Nejste přihlášen/a.
Zdravím, nefunguje mi ventilátor na první tři stupně ze čtyř, čtvrtá nejrychlejší funguje. Nevíte, čím by to mohlo být? Auto Seat Cordoba 2006 (=takže stejný jako Fabia nebo Polo) Díky
A nevíte náhodou kde ho v autě najdu? Bude přímo někde za přepínačem nebo až někde u ventilátou (což podle zvuku někde u spolujezdcových noh)
Zkus vyndat pylový filtr, snad se tudy na ten ventilátor dostaneš. Ale protože má ventilátor 4 rychlosti, měli by tam být 3 předřadné odpory a nevěřím, že by odešly všechny najednou. Takže to může být vada přepínače nebo je regulace otáček elektronická a odešel nějaký polovodič. Frantíci to tak v autech mají.
Před více než 2 lety jsem nechal u Felicie 1.6MPI vyměnit ventilátor topení za cca 1200kč (Škoda) a je to pár týdnů,co to zas začalo zlobit.Když zapnu zap. tak na 1,2,3 stupeň nic, až na 4 se roztočí a je cítit chvíli zápach,jako když se něco pálí,když přepnu na nižší stupně,tak větrák jde,ale dost kolísá (při jízdě).Pokud někde na chvilku zastavím,tak při rozjezdu zas na chvilku zasmrdí.
moc místa tam neni je lepší jí celou vyndat leč pokud si kurna šikula tak to dáš jen s posunutou a ještě si krásně zanadáváš
Stalo se nam to u citroena, v servisu kde delaji autoelektriku nam to opravili. Takze doporucuji zajet primo tam, nez se s tim zlobit a hledat priciny, pokud to nemuze byt praskla pojistka?
je vadný předřadný odpor, respektive tavná tepelná pojistka na něm. Je umístěn někde blízko motorku ventilátoru tak, aby byl chlazený proudícím vzduchem.Je jen jeden ne tři. a má odpovídající počet vývodů, tepelná pojistka se vyměnit nedá je tam napevno natavená, a odejde většinou když se motorek ztuha točí.Odpor se totiž více zahřívá a tím se tavná pojistka přeruší ,aby nedošlo třeba k požáru vlivem vysoké teploty odporu.Takže zkontrolovat motorek jestli se lehce otáčí a popřípadě rozhýbat a namazat kluzná ložiska nebo vyměnit celý motorek a pochopitelně i ten odpor.Čtvrtá rychlost jde,protože je napojena přímo z přepínače na motor.
a jen doplním,samotný ventilátor najdete nad spolujezdcovama nohama,je tam jen nacvaklý plastový kryt(alespon to předpokládám,podobně jako u Toleda)-onen špatný odpor-v ničem jiném příčina není-pokud jde na přímo(čili 4.rychlost=přímých 12V) je přímo zespoda toho ventilátoru...no a pokud už ho budete kuchat(je na tuším třech šroubkách)zkontrolujte si i uhlíky motorku ventilátoru a případně vyměnte(stačí koupit jakékoli obyč a dobrousit)-není tam nic extra,nebojte...
na 100%předřadný odpor je schovanej za schránkou spoluezdce.Ale jesti máš přdřenej větrák tak se znova spálí (větrák píská)měl jsem to stejný u fabie
Tak dnes jsem vyměnil předřaďák,zapnu zapalování a pojistka prsk.Opět vyndám,očistím konektor,dám zpět,zapalování,opět prsk.Sundal jsem skříň topení,nadzvedl kryt lopatek ventilátoru abych vyzkoušel jestli se volně otáčí.Neotáčí!Takže zadřený.Objednal jsem nový,zítra na parkovišti vyměním.Je demontáž náročná?Zatím jsem zjistil,že je potřeba vyšroubovat 2x torx šrouby na stěně u kabiny,odpojit konektor napájení,prostrčit skrz panel a povolit křížák držící ventilátor.To je vše?Jinak je nutné při výměně odpojit baterku,nebo stačí vypnout na palubce?
Netřeba odpovídat,vyměněn větrák+předřaďák,vše OK!
Řešení najdete na youtube.
Je spálený předřadný odpor topení, respektive tepelná pojistka na něm. Tepelná pojistka je nastavena na cca 130 st. C. Proudově by měla zvládat 10 A. Cena tepelné pojistky je cca 15 Kč. Celý předřadný odpor i s pojistkou stojí od 200 do 1000 Kč (je potřeba hledat).
Tepelná pojistka je tam proto, aby při přehřátí nedošlo k požáru auta (např. u Octavie je hned u kabinového papírového filtru). Tzn. pojistná teplota pojistky by měla být na vždy menší než 160 st. C (zápalná teplota prachových částic). Ideální je mezi 120 a 130 st.C (asi normální maximální teplota, jaká se může na odporu vyskytnout při normální funkci ventilátoru).
Důležité je proč originální pojistka shořela. Pravděpodobne problém vznikl na ventilátoru, kde je problém s ložiskem (přidřené, nepromazané atd.), tím došlo v většímu proudovému odběru větráku a tím k většímu zahřívaní předřadného odporu a tím k přepálení teplotní pojistky. Takže většinou nestačí jen vyměnit pojistku a je potřeba vyzkoušet jestli se ventilátor otáčí hladce, případně jestli nejsou některé kontakty zrezlé.
Zdravím ...
měl bych otázku ohledně tepelné pojistky. Také mi nefunguje topení na první 3 stupně roztočí se až na 4. tedy předpokládám "prasklou" tepelnou pojistku. našel jsem, že pro moje auto (Ford Focus) je určena pojistka 6A 220°C 250V. Tuhle pojistku jsem však na internetu ani ve specializovaném obchodě nesehnal. Prodali mi jen 15A 215°C 250V. Chci se zeptat, zda v tomhle případě vadí, že má tepelná pojistka 15 místo 6 Amper?
Díky
15 amper znamená sílu kontaktu, to není tepelná ochrana která měří proud jako u tepelné ochrany elektromotoru, ale je to ochrana kde se snímá teplota okolí (povrchu pojistky), čili jí můžeš bez obav použít! A těch 5°C vůbec neřeš...
Tak zpravidla odejde na předřadném odporu tepelná pojistka a když ne, tak je roztavený pin v konektoru - regulačního předřadného odporu... Nikdy jsem na žádném vozidla zatím nenašel vadný přepínač! Tepelná pojistka je tam nabodovaná a má zpravidla tuším cca od 110-130°C dle vozidla. Přepálí se zpravidla proto, že ventilátor je přidřený, čili pomalý a nestačí proudící vzduch předřadný rezistor ochlazovat... V lepších případech lze i pojistku vyměnit - někde je dost místa, tak přes lisovací trubičky implantovat, někde bohužel nikoliv, z bezpečnostních důvodů nedoporučuji pojistku překlenovat!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.