Nefunkční ventilátor topení na první 3 stupně

Od: Datum: 30.01.14 21:52 odpovědí: 18 změna: 16.10.15 13:53

Zdravím, nefunguje mi ventilátor na první tři stupně ze čtyř, čtvrtá nejrychlejší funguje. Nevíte, čím by to mohlo být? Auto Seat Cordoba 2006 (=takže stejný jako Fabia nebo Polo) Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.01.14 22:02

to bude předřadný odpor v háji

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.01.14 22:09
avatar

to budeš mít vypálený nebo prostě vadný regulační odpor ve vzduchovém kanálu

Ohodnoceno: 3x
 
Od: asusxdf
Datum: 30.01.14 22:09

A nevíte náhodou kde ho v autě najdu? Bude přímo někde za přepínačem nebo až někde u ventilátou (což podle zvuku někde u spolujezdcových noh)

Datum: 30.01.14 23:00

Zkus vyndat pylový filtr, snad se tudy na ten ventilátor dostaneš. Ale protože má ventilátor 4 rychlosti, měli by tam být 3 předřadné odpory a nevěřím, že by odešly všechny najednou. Takže to může být vada přepínače nebo je regulace otáček elektronická a odešel nějaký polovodič. Frantíci to tak v autech mají.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 30.01.14 23:04
avatar

Může uhnít společný přívodní drát (je nejvíce namáhaný), stalo se mi to u Transitu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.14 22:26
avatar

Většinou je přišroubovanej přímo na větráku.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: cuca®
Datum: 31.01.14 12:32
avatar

Stalo se nam to u citroena, v servisu kde delaji autoelektriku nam to opravili. Takze doporucuji zajet primo tam, nez se s tim zlobit a hledat priciny, pokud to nemuze byt praskla pojistka?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 21:30
avatar

To Cuca-pojistka nejde vůbec! a u citroniků stejně jako u seatů či škůdek!

Příčina proč jde jen na jednu rychlost je snad u všech vozů,citroeny nevyjímaje ,jednoznačná a to jak píši ostatní!Takže kdo ví tak opraví za pár korun řádově do stovky!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: petrmi
Datum: 31.01.14 18:22

je vadný předřadný odpor, respektive tavná tepelná pojistka na něm. Je umístěn někde blízko motorku ventilátoru tak, aby byl chlazený proudícím vzduchem.Je jen jeden ne tři. a má odpovídající počet vývodů, tepelná pojistka se vyměnit nedá je tam napevno natavená, a odejde většinou když se motorek ztuha točí.Odpor se totiž více zahřívá a tím se tavná pojistka přeruší ,aby nedošlo třeba k požáru vlivem vysoké teploty odporu.Takže zkontrolovat motorek jestli se lehce otáčí a popřípadě rozhýbat a namazat kluzná ložiska nebo vyměnit celý motorek a pochopitelně i ten odpor.Čtvrtá rychlost jde,protože je napojena přímo z přepínače na motor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 18:30
avatar

a jen doplním,samotný ventilátor najdete nad spolujezdcovama nohama,je tam jen nacvaklý plastový kryt(alespon to předpokládám,podobně jako u Toleda)-onen špatný odpor-v ničem jiném příčina není-pokud jde na přímo(čili 4.rychlost=přímých 12V) je přímo zespoda toho ventilátoru...no a pokud už ho budete kuchat(je na tuším třech šroubkách)zkontrolujte si i uhlíky motorku ventilátoru a případně vyměnte(stačí koupit jakékoli obyč a dobrousit)-není tam nic extra,nebojte...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asusxdf
Datum: 01.02.14 22:58

Super *palec* už je to uděláno, už je to hotovo *hej*

Datum: 08.10.15 15:38

Před více než 2 lety jsem nechal u Felicie 1.6MPI vyměnit ventilátor topení za cca 1200kč (Škoda) a je to pár týdnů,co to zas začalo zlobit.Když zapnu zap. tak na 1,2,3 stupeň nic, až na 4 se roztočí a je cítit chvíli zápach,jako když se něco pálí,když přepnu na nižší stupně,tak větrák jde,ale dost kolísá (při jízdě).Pokud někde na chvilku zastavím,tak při rozjezdu zas na chvilku zasmrdí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.10.15 16:50
avatar
Otevřít motor,vyndat baterii a z boku na tom plastu jak je v něm větrák nad hadicema od topení je konektor a předřadnej odpor ten konektor bejvá zoxidovanej,shnilej,vytavenej tak to zkontroluj
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.10.15 16:59

Baterii je nutné odpojit,nebo jen posunout kvůli místu?

Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 08.10.15 22:15
avatar

moc místa tam neni je lepší jí celou vyndat leč pokud si kurna šikula tak to dáš jen s posunutou a ještě si krásně zanadáváš *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.10.15 07:44

Moc se mi baterii odpojovat právě nechce,kvůli nastavení klapky,ale snad se po pár km srovná sama, díky

doplněno 09.10.15 07:47:

A je rovněž normální při této závadě ten smrad,většinou při studeném rozjezdu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jester
Datum: 11.10.15 15:11

na 100%předřadný odpor je schovanej za schránkou spoluezdce.Ale jesti máš přdřenej větrák tak se znova spálí (větrák píská)měl jsem to stejný u fabie

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.15 18:49

Tak dnes jsem vyměnil předřaďák,zapnu zapalování a pojistka prsk.Opět vyndám,očistím konektor,dám zpět,zapalování,opět prsk.Sundal jsem skříň topení,nadzvedl kryt lopatek ventilátoru abych vyzkoušel jestli se volně otáčí.Neotáčí!Takže zadřený.Objednal jsem nový,zítra na parkovišti vyměním.Je demontáž náročná?Zatím jsem zjistil,že je potřeba vyšroubovat 2x torx šrouby na stěně u kabiny,odpojit konektor napájení,prostrčit skrz panel a povolit křížák držící ventilátor.To je vše?Jinak je nutné při výměně odpojit baterku,nebo stačí vypnout na palubce?


doplněno 16.10.15 13:53:

Netřeba odpovídat,vyměněn větrák+předřaďák,vše OK!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.