Budíček teploty oleje

Od: Datum: 29.01.14 13:55 odpovědí: 13 změna: 30.01.14 14:22

Zdravím,našel jsem ve skříni pár starých budíčků ze schade(š 120) a napadlo mě z toho teploměru na vodu si udělat přídavný teploměr oleje,v buíčku jsem symbol chladící kapaliny přelepil symbolem oleje,ale to je detail...v plánu to je tak že to čidlo na vodu upevním do vany(ve vaně navařím z druhé strany matku a do toho to našroubuji) a normálně to zapojím-budík je do 120°C to by mělo v pohodě stačit...otázka je zda bude to čidlo na vodu v oleji dobře ukazovat?...bude to na filcku 1,3 MPi

Nekamenujte mě hned,nuda je nuda :-D díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.01.14 14:00
avatar

Teploměru je jedno, jakou kapalinu měří, takže bude měřit i ten olej.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.14 18:02

Ahoj. Promone, já bych tomu udělátku zas tak moc nevěřil. Co když si postaví ciferník a nebude chtít něco měřit? Je to jen budíček!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 29.01.14 18:55

Dobře tak analogový ukazatel teploty oleje předělaný z analogovéhu ukazatele teploty chladící kapaliny ze škody 120L typ 742.12 :-D :-D

Od: 777
Datum: 29.01.14 19:03

Dneska jsem to dodělal a funguje to...je to velmi jednoduché...vanu jsem provrtal a těsnícími podložkami jsem čidlo utěsnil,na druhou stranu vany jsem dal matku a tam byl trošku zádrhel,je to nějaký jemnější závit,(asi M10x1)naštěstí jsem správnou matku vyhrabal a navařil ji na druhou stranu...zároveň jsem i vyměnil prosakující těsnění vany...od čidla jde jedinný kabel k analogovému ukazateli teploty oleje :-D...zapojení analogového teploměru oleje je velice snadné,jen +/- a kabel od čidla a +/- na podsvětlení...analogový ukazatel teploty oleje jsem zapojil tak aby se uvedl v činnost po zapnutí klíčku do druhé polohy a podsvětlení po zapnut obrysovek

Materiál nula,všechno jsem měl doma,práce na hodinu...a myslím že to i vypadá lépe než ty levnější budíky...pardon,analogové ukazatele teploty oleje z číny :-D

Datum: 29.01.14 21:24

Super nápad!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.14 21:50
avatar

Parádní práce *palec* můžu se zeptat, teď v zimě, za jakou dobu se ti prohřeje olej za jízdy? Vodu mám ve 105ce na 90°C za 3km, ale docela by mě zajímalo, jak rychle/pomalu se prohřívá ten olej :) je jasné, že trvá o poznání déle, ale zajímalo by mě o kolik :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 29.01.14 23:18

Zatím jsem to při jízdě nezkoušel,vyzkouším zítra...na volnoběh v garáži to začalo lézt nahoru poměrně rychle,za 10 minut kolem 90°...pak už se tomu nahoru nechtělo,jen velmi pomalu...

Přemýšlím ještě udělat praktickou věc a to výměník voda olej...výměník s feldy 1,9D...výhodu by to mělo v tom že olej by se rychle ohřál a pak držel stabilní teplotu...ve velké zatížení by jej naopak chladící kapalina chladila

Od: hop®
Datum: 29.01.14 22:16
avatar

Dobrá práce, jestli to funguje! *palec*. Ale, srry, jen dotaz - má ten budík nějaký zásadní význam, nebo Vám jen v rámci tuningu chyběly další hodinky na palubce? ;)

...njn, nuda je swině... :-D

doplněno 29.01.14 23:33:

Jestli je fakt nuda, dejte si ty budíky do LEDek!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 29.01.14 23:14

Význam ani moc ne,spíš nuda...žádné další budíčky nemám,vše ostatní nahrazuje palubní PC,snad ještě kromě tlaku oleje,ale do toho už se mě nechce

Datum: 30.01.14 00:48

Dobrý nápad. Akorát že v té vaně bude o pár stupňů méně než skutečnost v motoru. Prodávané soupravy měří v olejovém kanále..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 30.01.14 10:20

To je pravda,prodává se taková redukce která se dá pod olejový filtr a do toho se může připojit čidlo teploty a tlaku ...ovšem velký rozdíl to u tohoto motoru nebude...tam kde se to snímá olej nejde kolem žádné´´příliš rozpálené´´části jako jsou válce,jen je nasát z vany čerpadlem a kanálem v dolní části bloku jde do filtru,teplotní rozdíl co jsem porovnával s člověkem co má snímač pod filtrem je max 10°,a většinou ani to ne...já mám to čidlo v zadní části vany kde není olej tolik chlazený náporem vzduchu...

Jinak ať dáš čidlo kamkoliv,nikdy nedostaneš stejné hodnoty,v různých částech motoru má olej různou teplotu,samozřejmě nejvíc u spalovacích prostor

Dneska co jsem projížděl tak voda jde nahoru rychleji,zatímco voda měla už kolem 90° tak olej teprve lezl na 70°...tak o 4 km dále než voda teprve olej vylezl na 90°...potom se olej držel při jízdě kolem 100° +/- samozřejmě

Datum: 30.01.14 12:54
avatar

...ovšem velký rozdíl to u tohoto motoru nebude...

No to je právě otázka ! Škodovky totiž používaly (počínaje modelem tuším 110 nebo pozdní 100 s bomoro klikama ) hliníkovou vanu s žebrováním, která suplovala funkci chladiče oleje. Ne že by ho škodovka potřebovala, tak překypující výkonem zase nebyla, ale prostě pokud tam máte tu Alu vanu s žebry, tak počítejte s tím, že reálná teplota oleje je vyěěí .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 30.01.14 14:22

Já to mám na feldě 1,3 s plechovou vanou...pod nárazníkem mám malý spoiler takže ani toho vzduchu na to zase tolik fučet nebude...co jsem to porovnával s kámošem co má to čidlo pod filtem oleje tak rozdíl byl max 10°,v průměru tak 4-5°

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.