Nejste přihlášen/a.
Jak poznám, že je baterie nabitá a jak dlouho mám počítat, že to bude trvat? Stačí přes noc? Chtěl jsem povolit špunty na baterii, ale žádné tam nejsou.
Děkuji předem.
Automobilový akumulátor (olověný, s elektrolytem s H2SO4) se nabíjí: 1. normální nabíjení = proudem v Amperách 0,1 jeho kapacity (např. akumulátor 50 Ah se nabíjí proudem 5 A) po dobu 10 hod. 2. Případně pomalým nabíjením (je vhodné pro pokus o oživení akumulátoru, který již nedosahuje požadované kapacity) = nabíjení po dobu 20 hod. proudem v A 0,5 jeho kapacity . Důležité je aby akumulátor při nabíjení nepřekročil teplotu 40 °C. V tom případě je nutné snížit nabíjecí proud. Doba nabíjení je vždy závislá také na tom do jaké míry byl akumulátor vybit. Proto pro plné nabití je velmi důležité sledovat při nabíjení tzv. znaky plného nabití akumulátoru. Tj. hlavně hustota elektrolytu = max. 1,28 g/cm2 a Napětí v průběhu nabíjení max. 2,8 V na článku (na šestičlánkovém, 12 V akumulátoru = max. 16,8 V) Jelikož u starších akumulátorů se tyto max. hodnoty zpravidla nemohou dosáhnou, tak je potřebné v konečné fázi nabíjení sledovat uvedené hodnoty a pokud v průběhu 2 hod. dalšího nabíjení se nemění, je akumulátor plně nabit. U automatických nabíječek je sledováno napětí a po dosažrní napětí plného nabití se nabíjení přeruši. Podle mně je ale důležitější sledování hustoty elektrolytu, která je věrnějším ukazatelem stavu akumulátoru.
Motoristům zdar -miro
Jak píšu, u bezúdržbových akumulátorů nesmí napětí během nabíjení překročit 14,4V (14,9V). Takže žádné dobíjení až na 2,8V na článek, jak to bylo běžné (a správné) u aku se zátkami.
S tím souhlasím. Ale já jsem uvedl max.napětí v průběhu procesu nabíjení. Nikoliv po odpojení nabíječky. -miro
Miro dávam bod za presné špecifikovanie stavu ,kedy je olovenný akumulátor 100% nabitý. Doplním iba učebnicovú vetu ,že po rozložení poslednej molekuly síranu olovnateho sa dalej voda z elektrolytu rozkladá na kyslík a vodík =iba bublá ,šumí bez el .efektu . .A ešte vetu ,že alternátor iba pokrýva energetickú spotrebu vozidla ,ale svojim napatím nikdy nedosiahne stav 100% nabitia ani po jazde 5000km. Správne je uvedené ,že automatické nabíjačky si napatie 16,8V sledujú elektronicky ,u manuálnych nabíjačiek by mal byť regulovaný prúd A-metrom a výstupné napatie V-metrom ,
Opravdu bezva jsou automaticke nabijecky.koupili jsme bosch c3.nastavim auto ci motorku, 6 ci 12v no a jede to samo.ja ji koupila hlavne kvuli nove baterii do motorky, jelikoz ta s e uz nesmi klasickou nabijeckou nabijet.je to ta co se naleje, uzavre a hotovo.laicky receno.jak tak koukam po cenach, stoji od 1400,-kc ,
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.