Návod na nabíjení autobaterie

Od: Datum: 27.01.14 08:25 odpovědí: 9 změna: 31.01.14 00:00

Jak poznám, že je baterie nabitá a jak dlouho mám počítat, že to bude trvat? Stačí přes noc? Chtěl jsem povolit špunty na baterii, ale žádné tam nejsou.

Děkuji předem.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: foo*
Datum: 27.01.14 08:33

Záleží jestli je nabíječka automatická, ta se řídí sama, pokud není automatická musí se v čas odpojit.Nabití přes noc stačí a pokud baterie nemá viditelné špunty tak je nemá vůbec.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: miro®
Datum: 27.01.14 10:38

Automobilový akumulátor (olověný, s elektrolytem s H2SO4) se nabíjí: 1. normální nabíjení = proudem v Amperách 0,1 jeho kapacity (např. akumulátor 50 Ah se nabíjí proudem 5 A) po dobu 10 hod. 2. Případně pomalým nabíjením (je vhodné pro pokus o oživení akumulátoru, který již nedosahuje požadované kapacity) = nabíjení po dobu 20 hod. proudem v A 0,5 jeho kapacity . Důležité je aby akumulátor při nabíjení nepřekročil teplotu 40 °C. V tom případě je nutné snížit nabíjecí proud. Doba nabíjení je vždy závislá také na tom do jaké míry byl akumulátor vybit. Proto pro plné nabití je velmi důležité sledovat při nabíjení tzv. znaky plného nabití akumulátoru. Tj. hlavně hustota elektrolytu = max. 1,28 g/cm2 a Napětí v průběhu nabíjení max. 2,8 V na článku (na šestičlánkovém, 12 V akumulátoru = max. 16,8 V) Jelikož u starších akumulátorů se tyto max. hodnoty zpravidla nemohou dosáhnou, tak je potřebné v konečné fázi nabíjení sledovat uvedené hodnoty a pokud v průběhu 2 hod. dalšího nabíjení se nemění, je akumulátor plně nabit. U automatických nabíječek je sledováno napětí a po dosažrní napětí plného nabití se nabíjení přeruši. Podle mně je ale důležitější sledování hustoty elektrolytu, která je věrnějším ukazatelem stavu akumulátoru.

Motoristům zdar -miro

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.01.14 12:17
avatar
No to by tomu dal!
Tohle všechno totiž platí jen pro klasické akumulátory. Akumulátor bez zátek nesmí při nabijení překročit 14,4V (kalciový 14,9V). Protože vodu do elektrolytu nelze doplňovat, nesmí akumulátor při nabíjení vařit. Automatické nabíječky s tím počítají, nabíjení obyčejnými je nutno hlídat.
Do některých hermetických akumulátorů se sice lze dostat, ale těch je málo a většinou to není možné bez poškození akumulátoru.
doplněno 27.01.14 18:23:

Jak píšu, u bezúdržbových akumulátorů nesmí napětí během nabíjení překročit 14,4V (14,9V). Takže žádné dobíjení až na 2,8V na článek, jak to bylo běžné (a správné) u aku se zátkami.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 27.01.14 15:13

S tím souhlasím. Ale já jsem uvedl max.napětí v průběhu procesu nabíjení. Nikoliv po odpojení nabíječky. -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.14 18:19

Miro dávam bod za presné špecifikovanie stavu ,kedy je olovenný akumulátor 100% nabitý. Doplním iba učebnicovú vetu ,že po rozložení poslednej molekuly síranu olovnateho sa dalej voda z elektrolytu rozkladá na kyslík a vodík =iba bublá ,šumí bez el .efektu . .A ešte vetu ,že alternátor iba pokrýva energetickú spotrebu vozidla ,ale svojim napatím nikdy nedosiahne stav 100% nabitia ani po jazde 5000km. Správne je uvedené ,že automatické nabíjačky si napatie 16,8V sledujú elektronicky ,u manuálnych nabíjačiek by mal byť regulovaný prúd A-metrom a výstupné napatie V-metrom ,

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.14 12:36

Nepíšete, jakou máte nabíječku, ani jak moc vybitou baterii. Taková jednoduchá pomůcka je, že pokud už začne být zevnitř slyšet šumění, tak je nabitá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cuca®
Datum: 27.01.14 15:32
avatar

Opravdu bezva jsou automaticke nabijecky.koupili jsme bosch c3.nastavim auto ci motorku, 6 ci 12v no a jede to samo.ja ji koupila hlavne kvuli nove baterii do motorky, jelikoz ta s e uz nesmi klasickou nabijeckou nabijet.je to ta co se naleje, uzavre a hotovo.laicky receno.jak tak koukam po cenach, stoji od 1400,-kc ,

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.14 19:12

Ahoj. Potvrzuji co zde píší kolegové. U automatů, jako je např. ta moje, se gelovka zapojí k nabíječce a dál se nemusí hlídat. Já jsem zrovna v sobotu v poledne tu moji připojil a odpojil jsem to až dnes v 16:00. Dřív se mi k autu jít nechtělo. Dělám to tak běžně už několik let.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: necovim*
Datum: 31.01.14 00:00
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.